TransphotoTransports Électriques de Ville

Chronologie des événements principaux

Montrer: principal seulement  ·  tous

Ajouter un enregistrement  ·  Rechercher dans la chronologie

Schöneiche – Rüdersdorf, 30 mai 1914

Beginn des elektrischen Fahrbetriebs auf der Straßenbahn • Start of electric operation on the tramway.

Jelenia Góra, 20 mai 1914

Opening of the suburban tram line to Obergiersdorf (Podgórzyn Górny).

Odessa, 1 mai 1914

Electric operation begins on the “Arkadiia – Chubaievka” Line, which is assigned route No. 26.

Ephrata, 20 mars 1914

Ephrata & Lebanon Traction Co. begins streetcar operation between its namesake cities.

New York, 14 février 1914

Operation of the Central Crosstown Railroad [operated by the New York Railways Company], a horsecar line on 17th and 18th Streets, is discontinued.

Bratislava, 2 février 1914

Начало регулярного движения по электрической локальной железной дорогe до Вены.

Bratislava, 1 février 1914

Торжественное открытие электрической локальной железной дороги до Вены.

New York, 31 janvier 1914

38th Street Station of the IRT Sixth Avenue Line is opened.

Chisinau, 22 janvier 1914

Открыто движение электрического трамвая в Кишинёве. /09.01.1914 ст. ст./

Odessa, 5 janvier 1914

Tramway route No. 22 is shifted to the Peresyp Bridge Terminal via new tracks on Primorskaya Street.

Ashton-under-Lyne, 1914

Ashton-under-Lyne Corporation Transport получило больше половины активов городских перевозок компании Oldham, Ashton-under-Lyne & Hyde Tramway

Odessa, 18 octobre 1913

5 октября 1913 г. (ст. ст.)
Начато движение по линии № 22 "Карантин". Вагоны курсируют от перекрестка Успенской и Ремесленной улиц через Польскую и Приморскую улицу, Военный спуск, до перекрестка Гаванной улицы и Малого переулка.

Odessa, 14 octobre 1913

1 октября 1913 г. (ст. ст.)
Начато движение по линии № 31 "Новая больница". Вагоны курсируют от старой городской больницы через Херсонский и Филодоровский спуски на Слободку-Романовку.

Odessa, octobre 1913

Во второй половине октября было начато движение по линии № 30 "Балковская".

Baden-Baden, 16 août 1913

Opening of the Merkurbergbahn funicular.

Odessa, 14 juin 1913

1 июня 1913 г. (ст. ст.)
Начато движение по линии № 25 "Новоаркадийская дорога".

Woltersdorf, 17 mai 1913

Eröffnung der Woltersdorfer Straßenbahn zwischen S-Bahnhof Rahnsdorf und Woltersdorfer Schleuse (5,6 km) • The opening of the tram traffic between Rahnsdorf station and Woltersdorf floodgate (5.6 km).

Odessa, 9 avril 1913

27 марта 1913 г. (ст. ст.)
Начато движение по линии № 14 "Среднефонтанская".

Hohenstein-Ernstthal, 15 février 1913

Feierliche Eröffnung der Überlandstraßenbahn von Hohenstein-Ernstthal über Hermsdorf, Gersdorf und Lugau nach Oelsnitz • Festive opening of the interurban tramway track from Hohenstein-Ernstthal via Hermsdorf, Gersdorf and Lugau to Oelsnitz.

Odessa, 2 janvier 1913

Electric operation begins on the Novokladbishchenskaya [New Cemetery] Line, which is assigned route No. 13.

Vladikavkaz, 1913

Opening of traffic on a new line from the Iron Bridge to the Cadet Corps.

Brandebourg-sur-la-Havel, 24 décembre 1912

Eröffnung der Überlandstraßenbahn nach Plaue • Opening of the interurban line to Plaue.

New York, 13 novembre 1912

Manhattan Bridge Three-Cent Line begins streetcar operation on Manhattan Bridge.

Schöneiche – Rüdersdorf, 5 novembre 1912

Eröffnung der Streckenverlängerung um 7,7 Kilometer nach Kalkberge • Opening of the route extension by 7.7 kilometers to Kalkberge.

Odessa, 31 octobre 1912

18 октября 1912 г. (ст. ст.)
Начато движение по линии № 21 "Дальницкая".

Odessa, 16 octobre 1912

Electric operation begins on the Kovalevskaya Line, which is assigned route No. 19.

Rotherham, 3 octobre 1912

Открытие троллейбусного движения.

Hautes Tatras, 13 août 1912

Začiatok prevádzky na celej sieti Tatranských elektrických železníc • Start of operation on the whole network of Tatra electric railways.

Carlsbad, 5 août 1912

Otevření pozemné lanovky Stará louka – Diana (453 m) • Opening of the funicular Stará louka – Diana (453 m).

Piran, 20 juillet 1912

Opening of the tram line between Piran and Portorož as a replacement for the trolleybus route.