![]() |
Chronologie des événements principauxMontrer: principal seulement · tous Ajouter un enregistrement · Rechercher dans la chronologie Lancaster, PA, 20 septembre 1947Streetcar operation in Lancaster, PA, is discontinued.
New York, 16 août 1947149 Street Crosstown Line (X) of the Union Railway is discontinued.
Los Angeles, 3 août 1947The first 9-mile trolleybus route in Los Angeles has opened.
Trolleybuses on route №3 "West 6th Street – Central Avenue" will run at 2-minute intervals during rush hour. Norfolk, 11 juillet 1947Streetcar operation in Norfolk is discontinued.
Fort Wayne, 27 juin 1947Streetcar operation in Fort Wayne is discontinued.
Rockford, 6 juin 1947Trolleybus operation in Rockford is discontinued.
New York, 28 mai 1947Third Avenue Line, the last one of the Third Avenue Railway System in Manhattan is discontinued.
Droujkivka, 1 mai 1947Запуск нового отрезка трамвайной линии вдоль улицы Ленина (ныне — Соборной) длинной 1,1 км от пл.Ленина (ныне — Соборной) до ост.Техник (ныне — Храм Святого Николая).
= По состоянию на середину 1947 года курсировали следующие маршруты: №1 Техник (ныне — Храм Святого Николая) — Вокзал Sanford, 27 avril 1947Streetcar operation in Sanford is discontinued.
Oklahoma City, 13 avril 1947Streetcar operation in Oklahoma City is discontinued.
Chattanooga, 10 avril 1947Streetcar operation in Chattanooga is discontinued.
Akron, 27 mars 1947Streetcar operation in Akron is discontinued.
New York, 8 mars 1947Sound View Avenue Line (V) of the Union Railway is discontinued.
Gary, 28 février 1947Streetcar operation of Gary Railways is discontinued.
San Francisco Bay Area, 24 janvier 1947Petaluma & Santa Rosa Railroad ceases electric operation.
Most - Litvínov, 6 décembre 1946Otevření trolejbusové dopravy mezi Mostem a Litvínovem • Opening of the trolleybus operation between Most and Litvínov.
New York, 17 novembre 194642nd Street Line of the Third Avenue Railway is discontinued.
Kryvyï Rih, 6 novembre 1946Введена в эксплуатацию новая трамвайная линия от Соцгородка к шахтоуправлению им. Дзержинского.
Salt Lake City, septembre 1946Trolleybus operation in Salt Lake City is discontinued.
Tampa, 4 août 1946Streetcar operation in Tampa is discontinued.
Albany, NY, 1 août 1946Streetcar operation in Albany is discontinued.
Odessa, juillet 1946Возобновлено движение трамвайного маршрута № 9 "Пересыпский мост – Лузановка".
Karpinsk, 26 mai 1946Открытие трамвайного движения по маршруту "Почта — Станция Богословск".
Odessa, 9 mai 1946Возобновлено движение трамвайного маршрута № 23 до площади Мартыновского.
Kryvyï Rih, 1 mai 1946Начато регулярное пассажирское движение по восстановленной кольцевой трамвайной линии, соединявшей центр города с металлургическим заводом.
Droujkivka, 1 mai 1946Запуск 400-метрового продления трамвайной линии по ул.Ленина (нине — Соборная) на правый берег р.Кривой Торец — ближе к железнодорожному вокзалу.
= По состоянию на середину 1946 года курсировали следующие маршруты: №1 пл.Ленина (ныне — пл.Соборная) — Вокзал Dnipro, mars 1946Начаты работы по строительству первой троллейбусной линии в городе.
Открытие линии и запуск троллейбусного движения планировалось на июнь 1946 года, но работы застопорились, и открытие состоялось лишь в ноябре 1947 года. Bakou, 1946Поступили первые троллейбусы модели МТБ-82.
Karpinsk, 1946Для открытия движения в город поступили 6 двухосных вагонов (2 моторных и 4 прицепных) б/у из Свердловска.
Bangor, ME, 31 décembre 1945Streetcar operation in Bangor (Maine) is discontinued.
|
Indice Forums Termes et conditions Équipe éditoriale Thème foncé © Administration TransPhoto et auteurs de photos, 2002—2025
L'utilisation d'images de ce site web sans l'autorisation des auteurs est strictement interdite. |