TransphotoUrban Electric Transit

Chronology Of Main Events / News

Show: main only  ·  all

Add record  ·  Search in Chronology / News

Schöneiche – Rüdersdorf, May 30, 1914

Beginn des elektrischen Fahrbetriebs auf der Straßenbahn • Start of electric operation on the tramway.

Jelenia Góra, May 20, 1914

Opening of the suburban tram line to Obergiersdorf (Podgórzyn Górny).

Odesa, May 1, 1914

Electric operation begins on the “Arkadiia – Chubaievka” Line, which is assigned route No. 26.

Ephrata, March 20, 1914

Ephrata & Lebanon Traction Co. begins streetcar operation between its namesake cities.

New York City, February 14, 1914

Operation of the Central Crosstown Railroad [operated by the New York Railways Company], a horsecar line on 17th and 18th Streets, is discontinued.

Bratislava, February 2, 1914

Начало регулярного движения по электрической локальной железной дорогe до Вены.

Bratislava, February 1, 1914

Торжественное открытие электрической локальной железной дороги до Вены.

New York City, January 31, 1914

38th Street Station of the IRT Sixth Avenue Line is opened.

Chișinău, January 22, 1914

Открыто движение электрического трамвая в Кишинёве. /09.01.1914 ст. ст./

Odesa, January 5, 1914

Tramway route No. 22 is shifted to the Peresyp Bridge Terminal via new tracks on Primorskaya Street.

Ashton-under-Lyne, 1914

Ashton-under-Lyne Corporation Transport получило больше половины активов городских перевозок компании Oldham, Ashton-under-Lyne & Hyde Tramway

Odesa, October 18, 1913

5 октября 1913 г. (ст. ст.)
Начато движение по линии № 22 "Карантин". Вагоны курсируют от перекрестка Успенской и Ремесленной улиц через Польскую и Приморскую улицу, Военный спуск, до перекрестка Гаванной улицы и Малого переулка.

Odesa, October 14, 1913

1 октября 1913 г. (ст. ст.)
Начато движение по линии № 31 "Новая больница". Вагоны курсируют от старой городской больницы через Херсонский и Филодоровский спуски на Слободку-Романовку.

Odesa, October 1913

Во второй половине октября было начато движение по линии № 30 "Балковская".

Baden-Baden, August 16, 1913

Opening of the Merkurbergbahn funicular.

Odesa, June 14, 1913

1 июня 1913 г. (ст. ст.)
Начато движение по линии № 25 "Новоаркадийская дорога".

Woltersdorf, May 17, 1913

Eröffnung der Woltersdorfer Straßenbahn zwischen S-Bahnhof Rahnsdorf und Woltersdorfer Schleuse (5,6 km) • The opening of the tram traffic between Rahnsdorf station and Woltersdorf floodgate (5.6 km).

Odesa, April 9, 1913

27 марта 1913 г. (ст. ст.)
Начато движение по линии № 14 "Среднефонтанская".

Hohenstein-Ernstthal, February 15, 1913

Feierliche Eröffnung der Überlandstraßenbahn von Hohenstein-Ernstthal über Hermsdorf, Gersdorf und Lugau nach Oelsnitz • Festive opening of the interurban tramway track from Hohenstein-Ernstthal via Hermsdorf, Gersdorf and Lugau to Oelsnitz.

Odesa, January 2, 1913

Electric operation begins on the Novokladbishchenskaya [New Cemetery] Line, which is assigned route No. 13.

Vladikavkaz, 1913

Opening of traffic on a new line from the Iron Bridge to the Cadet Corps.

Brandenburg an der Havel, December 24, 1912

Eröffnung der Überlandstraßenbahn nach Plaue • Opening of the interurban line to Plaue.

New York City, November 13, 1912

Manhattan Bridge Three-Cent Line begins streetcar operation on Manhattan Bridge.

Schöneiche – Rüdersdorf, November 5, 1912

Eröffnung der Streckenverlängerung um 7,7 Kilometer nach Kalkberge • Opening of the route extension by 7.7 kilometers to Kalkberge.

Odesa, October 31, 1912

18 октября 1912 г. (ст. ст.)
Начато движение по линии № 21 "Дальницкая".

Odesa, October 16, 1912

Electric operation begins on the Kovalevskaya Line, which is assigned route No. 19.

Rotherham, October 3, 1912

Открытие троллейбусного движения.

High Tatras, August 13, 1912

Začiatok prevádzky na celej sieti Tatranských elektrických železníc • Start of operation on the whole network of Tatra electric railways.

Karlovy Vary, August 5, 1912

Otevření pozemné lanovky Stará louka – Diana (453 m) • Opening of the funicular Stará louka – Diana (453 m).

Piran, July 20, 1912

Opening of the tram line between Piran and Portorož as a replacement for the trolleybus route.