![]() |
Chronology Of Main Events / NewsShow: main only · all Add record · Search in Chronology / News Odesa, October 16, 1941All service is suspended due to heavy damage of Tsentralna and Khersonska substations.
Tver, October 14, 1941В результате ожесточенных боев части Красной Армии были вынуждены временно оставить большую часть города Калинина (за исключением отдельных районов Затверечья): началась немецко-фашистская оккупация.
Tver, October 12, 1941По сигналу воздушной тревоги, по причине массового налета немецкой авиации на город Калинин, трамвайная сеть была обесточена и в 17 часов 02 минуты трамвайное движение в городе Калинин было остановлено.
Bratislava, October 1, 1941Открытие троллейбусного маршрута Р: Отель Централ — Патронка.
Dnipro, August 20, 1941Трамвайное движение в городе приостановлено.
New York City, August 5, 1941Harlem Shuttle (S) and Willis Avenue Line (W) of the Union Railway are discontinued.
Bratislava, July 31, 1941Торжественное открытие троллейбуса (второго в истории Братиславы), движение начато по маршруту М: Театр — Гл. Вокзал.
Bratislava, July 7, 1941Испытания первых шести полученных толлейбусов Siemens-MAN NN61-66.
Staraya Russa, July 1941Движение трамвая прекращено в связи с началом боевых действий и последующей оккупацией города немецко-фашистскими войсками.
Utica, May 13, 1941Streetcar operation in Utica is discontinued.
Portland, ME, May 4, 1941Streetcar operation in Portland (Maine) is discontinued.
Seattle, April 12, 1941Streetcar operation in Seattle is discontinued.
Rochester, April 1, 1941Streetcar operation in Rochester is discontinued.
Lynchburg, VA, March 2, 1941Streetcar operation in Lynchburg is discontinued.
Butler, January 30, 1941Streetcar operation in Butler is discontinued.
New York City, January 1, 1941Morris Avenue Line (M) of the Union Railway is discontinued.
Dnipro, January 1941Решением Исполкома Днепропетровского горсовета № 21 от 06.01.1941 введена в эксплуатацию новая трамвайная линия по ул. Рабочей до Фабричного разъезда; открыт трамвайный маршрут № 11: Фабричный разъезд — ул. Рабочая — просп. Пушкина — ул. Чкалова (Святослава Храброго) — ул. Короленко — ул. Шевченко — ул. Исполкомовская (горсовет).
Mytishchi, 1941Производство трамвайных вагонов прекращено.
Baku, 1941Trolleybus depot was put into operation.
Delivery of the first trolleybuses. Dnipro, December 31, 1940Окончены работы по строительству трамвайной линии по всей ул. Рабочей до Фабричного разъезда протяжением 10 км одиночного пути. Новая линия была возведена за 50 дней.
Salzburg, December 31, 1940Gründung der Städtischen Verkehrsbetriebe Salzburg (SVB), für den Betrieb des Obusses, des Mönchsbergaufzugs und des Autobusverkehrs, durch die Stadt Salzburg.
Coventry, December 30, 1940Tramway operation in Coventry is discontinued.
Youngstown, December 8, 1940Streetcar operation in Youngstown is discontinued.
Miami, FL, November 14, 1940Streetcar operation in Miami is discontinued.
Dnipro, November 12, 1940Начаты работы по строительству трамвайной линии по всей ул. Рабочей до Фабричного разъезда протяжением 10 км одиночного пути.
Salzburg, November 5, 1940Einstellung der Straßenbahn.
Die feierliche Verabschiedung endete mit dem letzten Zug um 22:50 Uhr. Eberswalde, November 3, 1940Eröffnung des heutigen Obusbetriebs in Eberswalde zwischen Ostend und Westend • Opening of the today's trolleybus operation in Eberswalde between Ostend and Westend.
Eberswalde, November 2, 1940Letzter Tag des Straßenbahnbetriebs in Eberswalde • Last day of tramway operation in Eberswalde.
Salzburg, October 1, 1940Eröffnung des Obusbetriebes.
Um 11 Uhr wurde der Obusbetrieb auf der Strecke Sigmundsplatz — Riedenburg — Maxglaner Hauptstraße — Hans-Schmid-Platz eröffnet. Als erstes Fahrzeug kam Wagen 103 zum Einsatz. An jenem Tag konnten sich die Salzburger über die weiteren Planungen informieren. Man sprach von zwei Remisen (je eine rechts und links der Salzach), von Linien nach Itzling, Gnigl, Liefering, und zum Kommunalfriedhof sowie einer Linie von Maxglan ausgehend hinter dem Rain-, Mönchs- und Festungsberg vorbei nach Nonntal. Odesa, October 1940One track at Molokova Descent, in direction of Khalturina Street, is being removed. The other track will be retained for non-revenue runs.
|
Index Forums Terms & Conditions Editorial Team Dark Theme © TransPhoto administration and authors of photos, 2002—2025
Using any images from this website without authors' permission is prohibited. |