![]() |
Kronika významných událostíUkázat: pouze významné · vše Přidat zápis · Hledání v kronice Mariánské Lázně, 30. dubna 1953Otevření trolejbusové trati z Mírového náměstí k Lesnímu prameni (300 m) • Opening of the trolleybus track from Mírové náměstí to Lesní pramen (300 m).
Birmingham, 19. dubna 1953Streetcar operation in Birmingham is discontinued.
Eberswalde, 5. dubna 1953Eröffnung der Obusstrecke zwischen Zentrum und Nordend • Opening of the trolleybus track between centre and Nordend.
Oděsa, 29. března 1953Новые вагоны МТВ-82 №№ 901 и 902 вышли на маршрут № 2.
Regensburg, 18. března 1953Zahájení provozu trolejbusů v Řezně mezi hlavním nádražím a sídlištěm Konradsiedlung.
Děčín, 16. března 1953Otevření trolejbusové trati linky č. 2 mezi Podmokly a Bynovem • Opening of trolleybus track of line No. 2 between Podmokly and Bynov.
Salzburg, 16. března 1953Die Obuslinie M befährt den Ring nun in beiden Richtungen, wobei sie in der Schleife Maxglan (Siezenheimer Straße) wendet.
Die Obuslinie L entfällt. Berlín, 22. ledna 1953В Западном Берлине закрыт трамвайный маршрут №21. / Die Straßenbahnlinie 21 in West-Berlin wurde stillgelegt.
Indianapolis, 11. ledna 1953Streetcar operation in Indianapolis is discontinued.
Shanghai, 1953Все три трамвайные сети города объединены в единую.
Tarragona, 30. prosince 1952La historia de la "Filovía Reus, Tarragona y Extensiones SA" (FIRTESA), comienza el 30 de noviembre de 1952, fecha de inauguración del servicio entre Reus y Tarragona, con 12 kilómetros de un tendido único de línea aérea y bucle en los dos extremos. Aunque el 25 de marzo de 1950, dos años antes, en Reus se vió circular el primer trolebús de la empresa en plan exhibición.
Firtesa arrancó su servicio y comenzó a enlazar las dos ciudades con una frecuencia de treinta minutos a través de la carretera N-420, con dos amplias vueltas a las ciudades que, de hecho, actuaban como un servicio urbano. New York City, 9. listopadu 1952Streetcar operation of the Yonkers Railroad [Third Avenue Railway System] is discontinued.
Vladimir, 7. listopadu 1952Открытие троллейбусного движения во Владимире. Фактически троллейбусы начали курсировать по городу 6 ноября 1952 года, а 7 ноября состоялся торжественный запуск троллейбусного движения.
Orsk, Listopad 1952Построена трамвайная линия от ул. Строителей до реки Урал.
Brandenburg an der Havel, 1. října 1952Eröffnung der Strecke zum Endpunkt Quenzbrücke • Opening of the tram track to Quenzbrücke terminus.
Minsk, 19. září 1952Открыт первый участок Минского троллейбуса от Вокзала до Круглой площади (ныне площадь Победы).
Oděsa, 28. srpna 1952Открыт трамвайный маршрут № 3 "Херсонский сквер – поселок СРЗ".
Oděsa, 1. srpna 1952Возобновлено движение трамвайных маршрутов №№ 2, 12 Крестьянским спуском (ныне Маринеско) к Херсонскому скверу.
• • • Открыт троллейбусный маршрут № 3 «Бульвар Дзержинского – Сквер Моисеенко». Установлены следующие тарифные участки: 1. Бульвар Дзержинского (ныне Лидерсовский) — улица Чкалова (до Пушкинской улицы) — 15 коп. 2. Улица Чкалова (ныне Б. Арнаутская) от Пушкинской — улица Шолом-Алейхема — 25 коп. 3. Улица Шолом-Алейхема (ныне Мясоедовская) — сквер Моисеенко (ныне сквер Георгия Гамова) — 30 коп. Charles City, 19. července 1952Charles City Western Railway discontinues passenger service.
Rijeka, 15. června 1952Closure of the Rijeka tramway system.
Teplice, 1. května 1952Otevření trolejbusového provozu v Teplicích • Opening of the trolleybus operation in Teplice.
Mariánské Lázně, 27. dubna 1952Začátek trolejbusové dopravy v Mariánských Lázních • Start of trolleybus operation in Mariánské Lázně.
Mariánské Lázně, 26. dubna 1952Poslední den tramvajového provozu • Last day of tramway operation.
Reading, 17. ledna 1952Streetcar operation in Reading is discontinued.
Vladikavkaz, 1952Начинаются поставки новых поездов КТМ-1/КТП-1. С УКВЗ прибыли первые 4 поезда.
Также из Ленинграда поступают моторные и прицепные вагоны б/у. Volchansk, 1952Осенью 1952 г. открылось движение от Посёлка Кирпичного Завода до Волчанки.
Anaconda, 31. prosince 1951Streetcar operation in Anaconda is discontinued.
Tver, 6. listopadu 1951Открыто трамвайное движение по трамвайной линии от кольца "Пролетарка" до Вагоностроительного завода.
Dnipro, 1. listopadu 1951Введена в эксплуатацию троллейбусная линия от ул. Пастера (хлебзавод) по просп. Карла Маркса (Яворницкого) на вокзальную площадь и обратно; троллейбусные маршруты №№ 1, 2, 3 продлены до вокзала.
Dnipro, 1. listopadu 1951Введено в эксплуатацию трамвайное разворотное кольцо на новой вокзальной площади; трамвайный маршрут № 1 продлён до вокзала.
|
Hlavní stránka Fórum Pravidla Redakce Dark mode © Administrace Transphoto a autoři fotografií, 2002—2025
Použití fotografií a jiných materiálů zveřejněných na těchto stránkách je povoleno pouze se souhlasem jejich autorů. |