TransPhotoMestská Elektrická Hromadná Doprava

Kronika dôležitých udalostí

Prezeranie udalosti: len dôležitých  ·  všetkých

Pridať záznam  ·  Search in Chronology / News

Odesa, 11. decembra 1922

Возобновлено движение по линии № 28 "Старопортофранковская". В то же время с этим прекращено движение по линии № 5.

Odesa, 7. decembra 1922

Возобновлено движение линией № 1 "Ришельевская".

Odesa, 5. septembra 1922

Electric service is reinstated on the route No. 18.

Odesa, 29. augusta 1922

Electric service is reinstated on the route No. 15.

Odesa, August 1922

Возобновлено движение по линии № 21 "Дальницкая–Застава".

Odesa, 14. júna 1922

Возобновлено движение по линии № 17 "Аркадийская". Конечная остановка обустроена на углу улиц Троцкого и Большой Арнаутской.

Staraya Russa, 11. júna 1922

По недостроенной (неэлектрифицированной) трамвайной линии открыто движение парового трамвая по маршруту "Вокзал — Курорт".

Bamberg, 9. júna 1922

Last day of tramway operation in Bamberg.

Riesa, 25. mája 1922

Erste Wiedereröffnung der Riesaer Pferdebahn • First reopening of the Riesa horse tram.

Riesa, 6. mája 1922

Erste Einstellung der Riesaer Pferdebahn • First closure of the Riesa horse tram.

Tver, 14. apríla 1922

В Твери возобновлено трамвайное движение.

Oberweißbach, 15. februára 1922

Eröffnung der Standseilbahnstrecke Obstfelderschmiede — Lichtenhain und der Lokalbahn Lichtenhain — Cursdorf für den Güterverkehr • Opening of the Obstfelderschmiede — Lichtenhain funicular and the Lichtenhain — Cursdorf interurban tramway line for freight transport.

Odesa, 5. novembra 1921

Electric service is reinstated on the route No. 32. Horse car operation on the Bolshoi Vokzal [Grand Station] line is halted.

New York City, 8. októbra 1921

Trackless trolley operation in Tottenville begins.

Moskva, 1. augusta 1921

Новосокольнический трамвайный парк переименован получил имя И. В. Русакова — участника Октябрьской революции и одного из руководителей Сокольнической организации большевистской партии.

Cieszyn, 2. apríla 1921

Closure of the tramway system as a result of the division of the city in 1918.

New York City, 24. marca 1921

West Belt Line of the Belt Line Railway Corporation [operated by Third Avenue Railway System] is discontinued.

Tver, 30. novembra 1920

Из-за топливного кризиса, хозяйственной разрухи и существенных нарушений в работе железных дорог, вызванных Гражданской войной на территории РСФСР, в Твери остановлено трамвайное движение.

Altenburg, 30. apríla 1920

Closure of the post and passenger operation.

Canton, MA, 5. februára 1920

Streetcar operation in Canton is discontinued after a severe snowstorm.

New York City, 1. februára 1920

Storage battery car operation of the New York Railways Company is reinstated on the Metropolitan Crosstown Line.

Odesa, Február 1920

All service is reported to be suspended.

Odesa, Január 1920

Electric service has been reportedly resumed on several lines.

Freiberg, 31. decembra 1919

Stilllegung der Freiberger Straßenbahn • Closure of the Freiberg tramway system.

Odesa, 11. decembra 1919

All service has been suspended prior to this date, presumably in November.

Zittau, 19. novembra 1919

Stilllegung der Zittauer Straßenbahn • Closure of the tramway system in Zittau.

New York City, 21. septembra 1919

Storage battery car operation of the New York Railways Company is discontinued, including Chambers and Madison Streets Line, Metropolitan Crosstown Line, Avenue C Line.

Odesa, 17. septembra 1919

Partial service is reinstated.

New York City, 19. augusta 1919

Operation of the Pelham Park and City Island Railway, a storage battery car line, is discontinued.

New York City, 8. augusta 1919

Operation of the 28th & 29th Streets Crosstown Railway [operated by Third Avenue Railway System], a storage battery car line, is discontinued.