TransphotoUrban Electric Transit

Chronology Of Main Events / News

Show: main only  ·  all

Add record  ·  Search in Chronology / News

Riesa, May 15, 1890

Verlängerung der Strecke von Pausitzer Straße bis Albertplatz • Extension of the track between Pausitzer Straße and Albertplatz.

Turku, May 4, 1890

The movement of the horse-drawn tram open.

Binghamton, March 24, 1890

Binghamton Street Railroad is formed by a merger of the Washington Street Asylum and Park Railroad, Binghamton Central Railroad and City Railway.

Riesa, November 16, 1889

Eröffnung der Pferdebahn Riesa zwischen Bahnhof und Pausitzer Straße • Opening of the horse tram Riesa between railway station and Pausitzer Straße.

Tbilisi, October 27, 1889

В январе 1888 г. в городскую управу поступило заявление от жителя Тифлиса И. С. Корганова c предложением об устройстве Авчальской линии конки, соединяющей вокзал и памятник Воронцову по кратчайшему пути – ул. Молоканской (ул. Дадиани) и Авчальской (ул. Читайя и Чикобава). Согласно договору, управа сначала предложила реализацию этого проекта бельгийскому обществу. Общество сочло этот проект невыгодным для себя, и управа отдала концессию на постройку и эксплуатацию Авчальской линии Корганову. Движение по Авчальской линии открылось 27 октября 1889 г. Для эксплуатации линии был выстроен новый парк. Плата за проезд по линии составляла 5 коп. Так в Тифлисе появилось второе предприятие конки.

Baku, October 6, 1889

The opening movement of the steam tram.

Lancaster, OH, August 1889

The Lancaster Street Railway Co. has awarded to T. William Harris & Co., of New York, the cotract for constructing the first route.
The Street Railway Journal, V. 5, No. 9

Lancaster, OH, June 1889

The Lancaster Street Railway Co. has been incorporated at Columbus, with a capital stock of $30.000.
The Street Railway Journal, V. 5, No. 7

Baku, April 19, 1889

The opening movement of the horse tram.

Chișinău, October 29, 1888

Opening of the horse street railway in Kishinev.

Wiesbaden, September 25, 1888

Opening of the funicular between Nerotal and Neroberg with water-powered drive.

San Francisco Bay Area, August 15, 1888

Service begins on the South Side Street Railway Co., a horse car line in Santa Rosa.

Odesa, June 1888

Private horse car line of Dr. Yakhimovitch at the Kuyalnik resort begins operation.

New York City, December 17, 1887

Jamaica Avenue Line of the Jamaica and Brooklyn Road Company is converted to electric operation.

Rostov-na-Donu, September 11, 1887

Opening of the horse street railway in Rostov-on-Don.

Halberstadt, June 28, 1887

Eröffnung der Halberstädter Pferdebahn auf zwei Linien zwischen Hauptbahnhof und Voigtei bzw. Johannistor • Opening of the horse tramway operation on two routes from main railway station to Voigtei and Johannistor.

Bad Ems, June 5, 1887

Opening of the Malbergbahn funicular between centre and the Malberg mountain.

New York City, March 14, 1887

Yonkers Railroad Co. begins horsecar operation in the city of Yonkers.

Tbilisi, 1887

В 1887 г. 60 вагонов конки перевозили до 15 тыс. пасс. в день (5 млн. в год). Протяженность линий составляла 21 версту. Плата за проезд на Муштаидской, Песковской и Ортачальской
линиях составляла 3 коп. на Михайловской, Ольгинской и Верийской – 5 коп.

New York City, December 1, 1886

125th Street Line of the Third Avenue Railroad is reinstated after conversion to cable operation.

Tbilisi, December 1, 1886

23 мая 1885 г. городская управа заключила новый договор с Шевцовым, который предусматривал постройку однопутной Ортачальской линии конки в продолжение Песковской линии от Саманной (Площадь Горгасали) пл. до Мнацакановского моста (мост 300 Арагвинцев). Ортачальская линия открылась 1 декабря 1886 г. К этому времени Шевцов уже продал предприятие бельгийскому Анонимному обществу Тифлисских конно-железных дорог. 18 сентября 1885 г. управа утвердила передачу конки новому концессионеру.

New York City, November 23, 1886

Horsecar operation ceases on the 125th Street Line of the Third Avenue Railroad.

New York City, June 2, 1886

Rockaway Vilage Railroad Company begins horsecar operation in Rockaway.

New York City, May 17, 1886

Opening of the steam-powered elevated railroad of the Suburban Rapid Transit Company in the Bronx.

New York City, March 17, 1886

Opening of the horse street railway of the Chambers & Grand Street Ferry Railroad Company.

New York City, August 31, 1885

Tenth Avenue Line of the Third Avenue Railroad is converted to cable operation.

Tbilisi, July 23, 1885

23 июля 1885 г. по-новому Верийскому мосту и спуску пошли вагоны конки. Таким образом, все линии конки, намеченные в договоре 1881 г., были построены. Все линии были построены в два пути за исключением участков по Дворцовой ул. и между вокзалом и коночным парком.

Karachi, April 20, 1885

В г. Карачи начато движение парового трамвая.

New York City, August 15, 1884

Opening of the horse street railway of 42nd Street, Manhattanville & St. Nicholas Avenue Railway Company.

Tbilisi, October 15, 1883

Четвертая, Песковская линия открылась 15 октября 1883 г. Она прошла от памятника Воронцову по Песковской ул. (Хетагурова) до Саманной пл.