TransPhotoMiejski Transport Elektryczny

Kronika wydarzeń ogólnych

Pokaż: tylko ogólne  ·  wszystkie

Dodaj zapis  ·  Znajdź w kronice

Binghamton, 11 sierpnia 1892 r.

Binghamton Railroad Co. is formed by a merger of the Binghampton Street Railroad and Binghamton & Port Dickinson Railroad.

Döbeln, 10 lipca 1892 r.

Eröffnung des Pferdebahnbetriebs auf der Strecke zwischen Bahnhof und Obermarkt • Opening of the horse tram operation on the track between railway station and Obermarkt.

Odessa, 12 czerwca 1892 r.

Nezhinskaya–Torgovaya Line is replaced with Nezhinskaya–Gradonachalnicheskaya Line.

Riesa, 30 maja 1892 r.

Eröffnung des Pferdebahndepots in der Niederlagstraße • Opening of the horse tram depot Niederlagstraße.

San Francisco Bay Area, Marzec 1892 r.

Service begins on the Central Street Railway Co., a horse car line in Santa Rosa.

Zagrzeb, 5 września 1891 r.

Opening of the Zagreb tramway as a horse tram.

Nowy Jork, 4 czerwca 1891 r.

Suburban Rapid Transit Company is leased to the Manhattan Railway Company.

Halle, 24 kwietnia 1891 r.

Beginn des elektrischen Straßenbahnbetriebes in Halle • Start of the electric tramway operation in Halle.

Rostów nad Donem, 21 maja 1890 r.

“Vokzal–Nakhichevan” horsecar line begins operation.

Riesa, 15 maja 1890 r.

Verlängerung der Strecke von Pausitzer Straße bis Albertplatz • Extension of the track between Pausitzer Straße and Albertplatz.

Turku, 4 maja 1890 r.

The movement of the horse-drawn tram open.

Binghamton, 24 marca 1890 r.

Binghamton Street Railroad is formed by a merger of the Washington Street Asylum and Park Railroad, Binghamton Central Railroad and City Railway.

Riesa, 16 listopada 1889 r.

Eröffnung der Pferdebahn Riesa zwischen Bahnhof und Pausitzer Straße • Opening of the horse tram Riesa between railway station and Pausitzer Straße.

Tbilisi, 27 października 1889 r.

В январе 1888 г. в городскую управу поступило заявление от жителя Тифлиса И. С. Корганова c предложением об устройстве Авчальской линии конки, соединяющей вокзал и памятник Воронцову по кратчайшему пути – ул. Молоканской (ул. Дадиани) и Авчальской (ул. Читайя и Чикобава). Согласно договору, управа сначала предложила реализацию этого проекта бельгийскому обществу. Общество сочло этот проект невыгодным для себя, и управа отдала концессию на постройку и эксплуатацию Авчальской линии Корганову. Движение по Авчальской линии открылось 27 октября 1889 г. Для эксплуатации линии был выстроен новый парк. Плата за проезд по линии составляла 5 коп. Так в Тифлисе появилось второе предприятие конки.

Baku, 6 października 1889 r.

The opening movement of the steam tram.

Lancaster, OH, Sierpień 1889 r.

The Lancaster Street Railway Co. has awarded to T. William Harris & Co., of New York, the cotract for constructing the first route.
The Street Railway Journal, V. 5, No. 9

Lancaster, OH, Czerwiec 1889 r.

The Lancaster Street Railway Co. has been incorporated at Columbus, with a capital stock of $30.000.
The Street Railway Journal, V. 5, No. 7

Baku, 19 kwietnia 1889 r.

The opening movement of the horse tram.

Kiszyniów, 29 października 1888 r.

Opening of the horse street railway in Kishinev.

Wiesbaden, 25 września 1888 r.

Opening of the funicular between Nerotal and Neroberg with water-powered drive.

San Francisco Bay Area, 15 sierpnia 1888 r.

Service begins on the South Side Street Railway Co., a horse car line in Santa Rosa.

Odessa, Czerwiec 1888 r.

Private horse car line of Dr. Yakhimovitch at the Kuyalnik resort begins operation.

Nowy Jork, 17 grudnia 1887 r.

Jamaica Avenue Line of the Jamaica and Brooklyn Road Company is converted to electric operation.

Rostów nad Donem, 11 września 1887 r.

Opening of the horse street railway in Rostov-on-Don.

Halberstadt, 28 czerwca 1887 r.

Eröffnung der Halberstädter Pferdebahn auf zwei Linien zwischen Hauptbahnhof und Voigtei bzw. Johannistor • Opening of the horse tramway operation on two routes from main railway station to Voigtei and Johannistor.

Bad Ems, 5 czerwca 1887 r.

Opening of the Malbergbahn funicular between centre and the Malberg mountain.

Nowy Jork, 14 marca 1887 r.

Yonkers Railroad Co. begins horsecar operation in the city of Yonkers.

Tbilisi, 1887 r.

В 1887 г. 60 вагонов конки перевозили до 15 тыс. пасс. в день (5 млн. в год). Протяженность линий составляла 21 версту. Плата за проезд на Муштаидской, Песковской и Ортачальской
линиях составляла 3 коп. на Михайловской, Ольгинской и Верийской – 5 коп.

Nowy Jork, 1 grudnia 1886 r.

125th Street Line of the Third Avenue Railroad is reinstated after conversion to cable operation.

Tbilisi, 1 grudnia 1886 r.

23 мая 1885 г. городская управа заключила новый договор с Шевцовым, который предусматривал постройку однопутной Ортачальской линии конки в продолжение Песковской линии от Саманной (Площадь Горгасали) пл. до Мнацакановского моста (мост 300 Арагвинцев). Ортачальская линия открылась 1 декабря 1886 г. К этому времени Шевцов уже продал предприятие бельгийскому Анонимному обществу Тифлисских конно-железных дорог. 18 сентября 1885 г. управа утвердила передачу конки новому концессионеру.