TransPhotoГородской электротранспорт

Комментарии к фотографиям из города Такаока

Фильтр


Отобразить все комментарии

««123456 ··· »»
Ссылка
K.Mikhail.S · 16.12.2022 10:21 MSK
Фото: 15
Цитата (Ymtram (Yury LRTA), 16.12.2022):
> Забавно, что английский вариант таблички требует от пассажиров просто прилично одеваться, в то время как русский вариант таблички тербует не появляться конкретно... в полуобнажённом виде :)

Видимо гугл по-разному переводит с иероглифов на русский и на английский ;)
+4
+4 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 16.12.2022 06:25 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
I apologize, but this shot was clearly made from the Higashi-Shimminato Stop looking east. All the houses match the satellite view, and the Shinminato Bridge is visible in the background. Here is the location in question:
https://www.google.com/maps/place/Higash...0989531
+1
+1 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 16.12.2022 06:01 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
До 1965 года трамваи ходили дальше через мост через канал. Однако канал был расширен по мере строительства морского порта. Оставшийся сегодня участок линии трамвая на самом деле является частью длинной междугородной линии Тояма - Такаока, которая раньше проходила через прибрежные населенные пункты. В 1965 году линия была разделена у канала на две части, между которыми через канал был пущен бесплатный паром. Часть линии со стороны Такаоки сохранилась до наших дней, а часть линии от Тоямы на другой стороне канала закрылась в 1980 году.

Паром до сих пор продолжает работать и является своеобразной местной достопримечательностью, см. мои фотографии парома:
http://ymtram.mashke.org/japan/takaoka/p...810.jpg
http://ymtram.mashke.org/japan/takaoka/p...811.jpg

Не меньшей достопримечательностью является известная среди трамвайных фанатов табличка на РУССКОМ языке на здании паромной пристани, которую порой преподносят как чуть ли не единственную табличку на русском в стране:
http://ymtram.mashke.org/japan/takaoka/p...812.jpg

УВЕЛИЧЕНИЕ:
http://ymtram.mashke.org/japan/takaoka/p...813.jpg

Россия при этом находится в каких-то 500 км. отсюда, за Японским морем.

Забавно, что английский вариант таблички требует от пассажиров просто прилично одеваться, в то время как русский вариант таблички тербует не появляться конкретно... в полуобнажённом виде :)
+9
+9 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 16.12.2022 06:01 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Before 1965 trams used to operate further via the bridge over the canal. However, the canal was widened with the seaport construction. The remaining segment of the line is actually a part of the long Toyama - Takaoka interurban, which used to operate via the seacoast communities. In 1965 the line was divided at the canal in two segments, with a free ferry operating in between. The Takaoka part of the line survives until today, while the Toyama part of the line on the other side of the canal folded in 1980.

The ferry still continues to operate and constitutes somewhat of a local attraction, see my photos of the ferry:
http://ymtram.mashke.org/japan/takaoka/p...810.jpg
http://ymtram.mashke.org/japan/takaoka/p...811.jpg

Even more curious is a well-known amid railfans sign in the Russian language at the ferry landing, sometimes billed as perhaps the only such sign in the Russian:
http://ymtram.mashke.org/japan/takaoka/p...812.jpg
http://ymtram.mashke.org/japan/takaoka/p...813.jpg

Well, Russia happens to be just just 500 km. across the pond of the Sea of Japan...
+3
+3 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 16.12.2022 05:59 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Construction of the future park is visible in the background. The historic car 5022 will be placed here on a static display in 8 months on 07.2018:
https://www.google.com/maps/@36.7762325,...!8i8192
https://transphoto.org/photo/1139197/

На заднем плане видно строительство будущего парка. Исторический вагон 5022 будет размещн здесь в качестве статической экспозиции через 8 месяцев в 07.2018:
https://www.google.com/maps/@36.7762325,...!8i8192
https://transphoto.org/photo/1139197/
+3
+3 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 16.12.2022 05:58 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Note that all vehicles of Takaoka tramway line, old and new, are positioned with their pantographs looking away from the main Takaoka Railway Station Terminal. The pantograph side is thus labeled with the letter 'A' and considered the front of the cars.

Обратите внимание, что все без исключения вагоны линии трамвая Такаоки поставлены на рельсы таким образом, что пантограф на вагоне расположен в сторону движения от ж.д. вокзала Такаоки. Эта сторона вагона с пантографом имеет литеру "А" в номере вагона, и считается передом вагона.
+2
+2 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 16.12.2022 04:08 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
In addition I found the following photos of car 5022 by other authors in my collection, from 2008 and 2010:
https://transphoto.org/photo/1698889/
https://transphoto.org/photo/1698890/
https://transphoto.org/photo/1698891/

The car was used as a snow plow until 2012, when the new diesel snow plow was delivered:
https://transphoto.org/photo/1698577/

Цитата (focus1965, 15.12.2022):
> Of course, it would be interesting to see how this tram is doing now (or in a few years).

According to satellite photos by Google, the car is still parked at the same location at the Shin-Yoshihisa Stop as a static display.
+2
+2 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 16.12.2022 04:01 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Вагон 5022 постройки 1950 г. использовался в качестве снегочиста до 2012 г., когда был поставлен новый дизельный снегоочиститель:
https://transphoto.org/photo/1698577/

Вагон 5022 был установлен на статическую стоянку у остановки Shin-Yoshihisa в 07.2018:
https://transphoto.org/photo/1139197/
+2
+2 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 16.12.2022 03:59 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
The 1950-built car 5022 used as a snow plow until 2012, when the new diesel snow plow was delivered:
https://transphoto.org/photo/1698577/

Car 5022 was put on a static display near the Shin-Yoshihisa Stop in 07.2018:
https://transphoto.org/photo/1139197/
+2
+2 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 16.12.2022 03:49 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Car 7072 operated until 2011. Here is a photo of the same car in 2017:
https://transphoto.org/photo/1698568/

Вагон 7072 работал до 2011 г. Фото этого же вагона в 2017 г:
https://transphoto.org/photo/1698568/
+2
+2 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 16.12.2022 00:16 MSK
Фото: 7484 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
The principle of putting a pantograph on diesel and steam trams is not new.

https://transphoto.org/photo/1577592/

It remains an exceptional situation and not many vehicles are known to have been equipped in this way. I saw a photo somewhere in Cologne, shortly after WWII, of a steam locomotive with pantograph, as a replacement for the tram.
In the same Japan, you can also find such curiosity that roughly fits this topic:

https://transphoto.org/photo/1076016/
+1
+1 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 16.12.2022 00:02 MSK
Фото: 7484 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
Of course, it was only by chance that I discovered this tram - when I drove down the tram line. The tram looked remarkably good, but it didn't really surprise me: in Japan, I don't really expect anything else...
It is also a complete surprise to me that this tram was just there. I can only thank you again for the brilliant research.
Of course, it would be interesting to see how this tram is doing now (or in a few years).
+3
+3 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 15.12.2022 20:39 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Цитата (Арсений, 15.12.2022):
> сигнализации

Именно, есть подозрение, что странности автоперевода "trolley conductor" по-английски и "проводник тележки" по-русски - это как раз попытка прямого перевода оборота в японском языке, обозначающего сигнальную систему по смыслу её назанчения, что-то вроде "проведения вагона" по линии.
+4
+4 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 15.12.2022 19:30 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Hello, Alex. Interestingly, I passed here only 9 months earlier
https://transphoto.org/photo/1698567/
and didn't see any trams on display.

Turns out you've gotten very lucky. 5022 was put on display here literally a few days before your arrival. A satellite photo in Goolge Earth from 07.2018 doesn't show any trams on display, but the next photo from 08.2018 does show a tram here. A park will be built around this car by 05.2019. A very strange location for a park, I should say - right in the middle of an industrial park.
+2
+2 / –0
Ссылка
Арсений · Москва · 15.12.2022 18:41 MSK
Нет фотографий
Да! То есть, проще говоря, снегочист для рельсовых путей и ледочист для контактного провода.

Даже если будет аврал и заметёт не только пути, но также скуёт льдом контактную сеть, такой аппарат проедет и всё поправит без проблем.

А ещё пантограф помогает этому аппарату быть видимым для светофорной сигнализации, которая завязана на механические контакты на трамвайном проводе (они активируются от касания трамвайного токоприёмника).
+2
+2 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 15.12.2022 17:46 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Техописание аппарата на японском и автопереводы:

下枠交差形パンタグラフのPS22Bを搭載しているが、トロリーコンダクターの操作用で、集電はしない.

Equipped with PS22B lower frame intersecting pantograph, designed for operating the trolley conductor and does not collect electricity.

Оснащен пантографом PS22B поперечного типа нижней рамы, но он предназначен для работы проводника тележки и не собирает электричество.
+6
+6 / –0
Ссылка
УКВЗ · Хабаровск · 15.12.2022 17:33 MSK
Фото: 1018 · Локальный редактор — Хабаровск
А зачем ему пантограф, если он дизельный?
+3
+3 / –0
Ссылка
Вася Климов · 05.09.2020 11:59 MSK
Фото: 320
Цитата (Сергей Мурашов, 04.09.2020):
> Цитата (Артём Светлов, 04.09.2020):
> > а тогда бомба маленькая была, всего 1 хиросима. остальные-то все мощнее одной хиросимы.
>
> У ядерной торпеды заряд был всего в четверть Хиросимы.

В Хиросиме мощность была около 15 кт, в Нагасаки - 20 кт.
Самая маленькая из серийного производства - тактическое устройство Davy Crockett, 1 кт.
0
+0 / –0
Ссылка
Мих@N · Москва · 05.09.2020 01:21 MSK
Фото: 148
Цитата (focus1965, 05.09.2020):
> But one should not be paranoid.

Real industrial safety is ALWAYS based on being paranoid. What is the cost of designing emergency sidewalks on such a short bridge and what are the costs of repaying the families of the potential victims who either burned or drowned in the river - I'm sure if the bridge was built in modern times they would certainly opt for the first, and back in 20s I'm sure they could just tell the families seeking for compensation to just go piss off :D

Цитата (focus1965, 05.09.2020):
> The chance that the tram will suddenly (without being able to travel another metre) come to a standstill in the middle of the bridge and burn out completely is minimal

That's an incorrect thing to assume. If the fire starts due to electrical failure you can easily imagine the solenoid or even magnetic brakes engaging and instantly seizing the car. Then it's a matter of seconds before it fills with dangerous amounts of gases.


> in the last 50 years, exactly 2 trams have burned out completely in the whole of Belgium

Well I guess you're lucky then, but if you look at the post-Soviet trams, they are MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMUCH more flammable. And they burn fast too.


Цитата (focus1965, 05.09.2020):
> The chance of a passenger sitting in a defective tram in Japan really does not seem great to me.

Unironically, I'm pretty sure the Japanese trams are safer than a presidential bunker my friend:) The moral of the story is no matter how safe you are it doesn't mean the environment can not be made safer.
Remember, before Chernobyl everyone also believed nuclear energy to be PERFECTLY safe. Now it is perfectly safe (at least on up-to-date facilities, and while we're speaking of Japan, Fukushima wasn't one of them) but now people go faaaaaar greater lengths to ensure it is.
0
+1 / –1
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 05.09.2020 00:59 MSK
Фото: 7484 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
Quote (Mich @ N, 03/09/2020):

> Quote (focus1965, 09/03/2020):
> > No one will think of using a railway or tram bridge as a footpath.
>
> The sidewalks on this bridge are discussed in a different context here, they might be (theoretically) needed in case of the evacuation, say if a tram catches on fire right in the middle of the bridge - I believe it is for that reason most ( ex-) Soviet tram overpasses have sidewalks, just in case of an emergency (which as a consequence people adopted as footpaths).

Safety is of course important. But one should not be paranoid. The chance that the tram will suddenly (without being able to travel another metre) come to a standstill in the middle of the bridge and burn out completely is minimal. Just for your information: in the last 50 years, exactly 2 trams have burned out completely in the whole of Belgium. In both cases it was vandalism: the first at a protest, the second by football hooligans. In both cases, the trams were at a standstill, respectively on the street (due to the protests) and at an end point.
The only thing that can happen is that the power on the line goes out for a long time. But this can also happen in an underground.
Pedestrians who could walk beside the track carry a much greater risk, especially when it is dark or they happen to have drunk too much...
Furthermore, Japan has a contingency plan for all kinds of disasters, even if a train leaves 20 seconds early: official announcements and apologies have been made for this too.
https://japantoday.com/category/national...parture
Tram drivers in Japan also have to continuously point out everything they see: the colour of the signals or lights, the position of the points, and so on. And this is also said out loud.
The chance of a passenger sitting in a defective tram in Japan really does not seem great to me.
+1
+1 / –0
««123456 ··· »»