TransPhotoГородской электротранспорт

Комментарии к фотографиям из города Галац (трамвай)

Фильтр


Отобразить все комментарии

««12345 ··· »»
Ссылка
Pavlov101 · Галац · 19.04.2024 12:25 MSK
Фото: 54 · Локальный редактор — Галац
@Ymtram - It used to offer, because trams don't run anymore to steelworks.
+2
+2 / –0
Ссылка
Frazzer · Брно · 22.06.2023 17:06 MSK
Фото: 2069
44: 2x Astra Autentic
7: 2x Astra Autentic, 1x Duewag ZGT6
+1
+1 / –0
Ссылка
Zxs91 · Прага · 21.06.2023 22:16 MSK
Фото: 2502
Jezdily Düwagy i na linkách 7 a 44?
0
+0 / –0
Ссылка
Grind · 23.04.2023 02:28 MSK
Фото: 2
0
+0 / –0
Ссылка
Александр Козлов · Санкт-Петербург · 05.02.2022 00:52 MSK
Нет фотографий
Скорее объёмы производства и штатная численность..
Про "рынок" это сарказм.
Трамвай имеет некую черту после которой он в любом случае дешевле, чем автобус, будь то капитализм или социализм. Условно 40 000 МОП (метров одиночного пути, используемого в маршрутном движении) и 60 пассажирских вагонов. Заводу со штатной численностью более 600 сотрудников смысла всех вывозить автобусом нет.
0
+0 / –0
Ссылка
kry177 · 05.02.2022 00:44 MSK
Нет фотографий
Ну металлургический завод вроде бы никуда не делся.. Но вот способ доставки рабочей сил, видимо, и правда был отрегулирован рынком.
0
+0 / –0
Ссылка
Александр Козлов · Санкт-Петербург · 05.02.2022 00:20 MSK
Нет фотографий
Похоже, ранее здесь было градообразующее предприятие (судя по размаху конечной). Ну до того как рынок всё отрегулировал.
+1
+1 / –0
Ссылка
Ecliptics · Санкт-Петербург · 04.02.2022 23:06 MSK
Нет фотографий
Выглядит так, как будто трамвай в Припяти оказался. Всё такое заброшенное(
0
+0 / –0
Ссылка
Pavlov101 · Галац · 18.07.2020 14:11 MSK
Фото: 54 · Локальный редактор — Галац
@Иван Р. да
0
+0 / –0
Ссылка
Янис Витолс · Тверь · 13.04.2020 18:39 MSK
Фото: 1507 · Локальный редактор — Даугавпилс
Мини-ЛТ-10
0
+0 / –0
Ссылка
1173 R · Лейпциг · 13.04.2020 18:03 MSK
Фото: 4450 · Локальный редактор — Александрия, Гарбке, Доха, Калькутта, Лусаил, Шпикерог
Zitat (Yury LRTA, 13.04.2020):
> I wonder what the reason for the height difference between the trailers was? And why it is always the last trailer that is riding lower.

There are various reasons for the height of the trailer. The two trailers on this picture come from different delivery series. In 1980/81 there was also an update with various small changes. But I also saw pictures where the trailers are the same height or the higher one hangs at the end.
Maybe it has something to do with the profile of the steel tires.
The cars were also very poorly made, which can also lead to different heights.
+1
+1 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 13.04.2020 03:12 MSK
Фото: 17712 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Цитата (1173 R, 12.04.2020):
> I think in this picture of the 312 you can see very well that the car has no motors in the bogie.

Actually you might be right! I didn't look there at first. So the long-standing stereotype might be incorrect.

Amazing that these trains actually operated on the Poarta SIDEX (Arcelor Mittal) line with a grade. Here is a picture of the 3-car train operating on the Line 3:
https://transphoto.org/photo/800068/

I wonder what the reason for the height difference between the trailers was? And why it is always the last trailer that is riding lower.
+1
+1 / –0
Ссылка
1173 R · Лейпциг · 12.04.2020 23:30 MSK
Фото: 4450 · Локальный редактор — Александрия, Гарбке, Доха, Калькутта, Лусаил, Шпикерог
Zitat (Yury LRTA, 12.04.2020):
> that operated behind motors in standard 2-car consists were motorless by definition.

I think in this picture of the 312 you can see very well that the car has no motors in the bogie. I saw these trains in August 1990 and also went with them. That was a long time ago, but I didn't write down any motorization of the trailers in my notebook.
0
+0 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 12.04.2020 23:11 MSK
Фото: 17712 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Цитата (focus1965, 12.04.2020):
> https://transphoto.org/photo/1323571/?aid=6255

The question is whether this trailer worked as the 2nd car in the 3-car consist, and thus was possibly altered and motorized. All regular Timiș trailers that operated behind motors in standard 2-car consists were motorless by definition.
0
+0 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 12.04.2020 22:37 MSK
Фото: 7443 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
I just posted a picture of trailer 307.
The specialists can find out if motorization was possible / was present.
I suppose that the trailers were delivered without motorization, but that doesn't mean that the local workshop could come up with something. But that didn't guarantee that it would ever have worked...

https://transphoto.org/photo/1323571/?aid=6255
0
+0 / –0
Ссылка
Keith Kaizer · Санкт-Петербург · 12.04.2020 22:06 MSK
Фото: 27
Отсылочка к ЧС4
+1
+1 / –0
Ссылка
андрюха · Каменское · 12.04.2020 19:53 MSK
Фото: 237 · Локальный редактор — Каменское
Магнитогорс на минималках))
–2
+0 / –2
Ссылка
Александр Vl · Владивосток · 12.04.2020 19:52 MSK
Фото: 5193 · Локальный редактор — Владивосток
Эка диво-дивное. Каких только вагонов не бывает. Потрясающая коллекция конечно.
С уважением.
+2
+2 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 12.04.2020 17:22 MSK
Фото: 17712 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Цитата (1173 R, 12.04.2020):
> I think that's a mistake. They are all motorless trailers. The trains run very slowly and have hardly climbed uphill. In Iasi it was tested for a couple of years, but has partly stopped on the slopes. The motorcars were underpowered. However, in 1988-1991, so many motorcars were not ready to drive that you had to help yourself.

Galaţi has some terrain issues, especially on the industrial park lines to the east and tho the west, including a lengthy grade on the line to Arcelor Mittal for which 3-car trains were no doubt designed for. The classic motor-trailer-trailer consist would have a power problem under regular conditions, and such consists were never used elsewhere in Romania. Provided the Galaţi's terrian and the fact that in all pictures of 3-car trains from Galaţi the 1st trailer is higher than the 2nd trailer - thus the suspicion of local alteration of the trailers is often mentioned with regard to these Galaţi trains. It is my recollection, also visible in some pictures, that some original Timiș trailers in Romanian cities had a lower ride than motors (but not all of them). Something to ask locals about...
0
+0 / –0
Ссылка
Иван Р · Энгельс · 12.04.2020 16:43 MSK
Фото: 298 · Локальный редактор — Энгельс
"Баркас" - маршрутка?
+1
+1 / –0
««12345 ··· »»