Transphoto
照片中反映的内容为事实而且目的并非为推广任何站点;所有资料由用户提交而且不能代表网站的任何政治站点。
关闭
热那亚, Diatto 2-axle motor car # 1; 热那亚 — Ferrovia a cremagliera Principe-Granarolo
  热那亚Diatto 2-axle motor car # 1 
Ferrovia a cremagliera Principe-Granarolo
Stazione Via Bianco
The Principe — Granarolo rack tramway operation is a straight up genuine 1901 technology experience.
• • •
Линия зубчатого трамвая Principe — Granarolo — это настоящее путешествие в прошлое, позволяющее ощутить технологии 1901 года.

作者: Ymtram · 东黑文-布兰福德           日期: 4 十二月 2025 年, 星期四

展示拍摄地点

照片数据

发布 17.12.2025 05:54 MSK
观看 — 248

详细信息

热那亚, Diatto 2-axle motor car # 1

运营商/停车场:Ferrovia a cremagliera Principe-Granarolo
型号:Diatto 2-axle motor car
制造日期:1901
运营状态:正常运营
用处:载客车辆
附加信息:Зубчатый ход
1929-VII — rebuild by Piaggio & C (Sestri Levante) keeping initial meccanical and electrical part without changes
1993 — safety and security upgrades

EXIF

Model:iPhone SE (2nd generation)
Date and Time:04.12.2025 17:01
Exposure Time:1/25 sec
Aperture Value:1.8
ISO Speed:320
Focal Length:3.99 mm
展示完整EXIF

评论 · 1

17.12.2025 05:54 MSK
链接
Ymtram · 东黑文-布兰福德
照片:: 22605 · 第三方照片审查员 / 照片审查员 / 综合编辑人员 / 新闻编辑人员 / 页面翻译 (EN)
The Principe - Granarolo rack tramway operation is a straight up genuine 1901 technology experience. Imagine dangling on a hillside above the city of Genoa in a wooden car with 1929 original body on a 1901 car base, with all accompanying sounds of the bygone era:
https://transphoto.org/photo/2221146/
An absolute must for any railfan, as not too many such authentic operations are left in the world.

Just make sure that car 1 is in service on the day of the visit, not car 2. The latter was rebuilt with addition of modern electronics, however, it is not used in service often.

A full photo coverage of the Principe - Granarolo rack tramway line can be reviewed here:
https://transphoto.org/articles/3920/

• • •

Линия зубчатого трамвая Principe - Granarolo — это настоящее путешествие в прошлое, позволяющее ощутить технологии 1901 года. Представьте балансирование на склоне горы над городом Генуя в деревянном вагоне с оригинальным кузовом 1929 года, установленном на базе вагона с агрегатами 1901 года, под аккомпанемент звуков ушедшей эпохи:
https://transphoto.org/photo/2221146/
Обязательная линия для посещения любым трамвайным фанатом - в мире осталось не так много подобных аутентичных линий.

Только убедитесь, что в день вашего визита на линии работает вагон 1, а не вагон 2. Последний был модернизирован с добавлением современной электроники, однако он используется на линии редко.

Полное фотопокрытие линии зубчатого трамвая Principe - Granarolo можно посмотреть в галерее:
https://transphoto.org/articles/3920/
+3
+3 / –0

你的评论

请勿讨论政治话题;封禁时期≥1月
登录的用户才能写评论.