TransPhotoElektrinis miestų viešasis transportas

Pagrindinių įvykių chronologija

Rodyti: tik pagrindiniai  ·  visi

Pridėti įrašą  ·  Paieška naujienose

««1 ··· 6789101112 ··· 209»»

Žemutinis Naugardas, 2025 m. gegužės 10 d.

Для двухмесячных испытаний во 2 троллейбусное депо поступил троллейбус Синара-6254.00 с автономным ходом до 30 километров

Charkivas, 2025 m. gegužės 5 d.

✨ Первые троллейбусы Škoda 21Tr из города Брно едут в Харьков

Из чешского города Брно в Харьков 5 мая были отправлены первые троллейбусы Skoda 21Tr. Партия из 6 подержанных троллейбусов уже в пути и прибудет в КП "Троллейбусное депо №3" в течение недели.
Всего Харькову передаётся 20 троллейбусов Skoda 21Tr.

Saarbrücken, 2025 m. gegužės 5 d.

Official presentation of the first 5 Wrightbus hydrogen buses. The Saarbahn operator has ordered a total of 28 such vehicles.

České Budějovice, 2025 m. gegužės 2 d.

Last day of regular operation of Škoda 15Tr trolleybuses in České Budějovice and the entire Czech Republic: photos.

Biškekas, 2025 m. gegužės 1 d.

Состоялся тестовый выход двух электробусов Ankai HFF6124G03EV на маршрут внутри территории природного парка "Ала-Арча". График работы электробусов: 08:00 — 19:00. Маршрут будет работать с 1 по 11 мая.

České Budějovice, 2025 m. gegužės 1 d.

Current bus line 15 is converted to trolleybus operation. The line is 9 km long, of which 2 km between stops Výstaviště and Poliklinika Jih lack overhead wires and will be covered in battery mode. 14 of the 35 new Škoda 33Tr SOR trolleybuses equipped with traction batteries have been delivered to date. This brings an end to the regular operation of Škoda 15Tr in České Budějovice and all of Czechia. Farewell trips are planned on 2 May when trolleybuses 27, 48 and 50 will operate the whole day on lines 2, 3 and 9.

Saratovas, 2025 m. gegužės 1 d.

Возобновлено движение трамваев по маршрутам № 8, 9 и 10 после реконструкции линии от Комсомольского пос. до пл. Орджоникидзе и Детского парка. На маршрутах № 8 и 9 начали регулярную работу новые трамваи моделей 71-911ЕМ «Львёнок» и 71-923М «Богатырь-М». С 1 по 9 мая 2025 г. проезд на трёх упомянутых маршрутах бесплатный.

Ulyanovsk, 2025 m. balandžio 30 d.

По мере окончания реконструкции трамвайных путей по Минаевскому мосту открывается движение по улице Минаева. Маршруты №9, №10 и №22 возвращаются на свои прежние трассы. Возобновляется маршрут №22к, на который выпускаются 2 поезда по СМЕ. С 30 апреля по 31 мая 2025 года на мосту вводится ограничение скорости 5 км/ч.

Orange, 2025 m. balandžio 30 d.

The first Siemens S700 tram from the batch ordered in 2018 arrived at the depot. The tram is 90 feet long and weighs approximately 100,000 pounds. Capacity: 211 passengers.

Liège, 2025 m. balandžio 28 d.

The tram is officially put into service.

Madridas, 2025 m. balandžio 28 d.

Madrid's metro is disrupted following a major malfunction in the energy supply system. People are being evacuated from the metro trains.

Service was fully resumed on 29 April.

Berlynas, 2025 m. balandžio 28 d.

The extension of the south-western section of the U3 line by 800 metres to the S-Bahn Mexikoplatz station (with the subsequent construction of a separate station) has started.

The new section with the new station could be operational by 2030. Still, residents, activists, and some transport planning offices have pointed out that the project costing is significantly underestimated, which could lead to funding problems and a longer construction period.

Sarajevas, 2025 m. balandžio 27 d.

After more than thirty years, trolleybus service returns to Vogošća. Route 105 Trg Austrije — Vogošća is being introduced. Significant changes to schedule on bus lines 21 and 22A are being made too.

Stavropolis, 2025 m. balandžio 27 d.

Завершена поставка 45 троллейбусов Volgabus-5270T «Пересвет» по контракту.

Glendale, 2025 m. balandžio 26 d.

The first of five New Flyer XE35 electric buses has entered service in Glendale.
These buses were purchased as part of the federal TRICP program, with the remaining four expected to hit the streets by the end of the year.
In total, with $34.6 million in financial support from the California State Transportation Agency, an additional 20 electric buses are scheduled to be launched over the next three years.

Sankt Peterburgas, 2025 m. balandžio 25 d.

Станция метро «Удельная» открылась после капитального ремонта.

Maskva, 2025 m. balandžio 22 d.

Начат регулярный выпуск вагонов на линию с территории реконструированного трамвайного депо имени П.Л. Апакова на улице Шаболовке, д.9.

На территории осуществляется ночной отстой 11 вагонов 71-931М Октябрьского депо и их утренний выпуск на 800-е выходы по маршрутам №№: 3 (3 выхода), 26 (3 выхода), 39 (5 выходов), с последующим заходом вагонов на обслуживание в Октябрьское депо. При этом постоянно закреплённого парка вагонов на территории трамвайного депо имени П.Л. Апакова на улице Шаболовке, д.9, пока нет.

Вагон 71-931М № 31247 стал первым вагоном, вышедшим 22.04.2025 в 04:36 с территории трамвайного депо имени П.Л. Апакова после реконструкции на маршрут № 26 (выход 803).

Madridas, 2025 m. balandžio 21 d.

Открытие продления 3-ей линии метро Мадрида на 2,5 км. на юг, в сторону станции "Эль Касар", где будет осуществляться пересадка на 12-ую линию метро и на линию городских электричек C3. До этого последней станцией, открывшейся в системе Мадридского метро стала станция "Пако-де-Люсия" на 9-ей линии, которая была открыта 25 марта 2015 года, 10 лет назад.

Yakushima, 2025 m. balandžio 21 d.

The UNESCO World Heritage Island of Yakushima has received 5 Hyundai ELEC City Town electric buses for local passenger and tourism bus operator Tanegashima Yakushima Kotsu.

Tehran, 2025 m. balandžio 20 d.

Trolleybus service in Tehran has been suspended again, with Chinese-made electric buses running on the lines. The exact date of the system closure cannot be determined following limited information sources.

Urumqi, 2025 m. balandžio 17 d.

Urumuqi Metro Line 2 Stage 2 Section 1 (International Airport — East International Airport) opens.

Turin, 2025 m. balandžio 17 d.

New Iveco E-Way electric buses entered passenger service, starting from routes 29 and 59.

Bremen, 2025 m. balandžio 13 d.

В воскресенье, 13 апреля, будет выведен из эксплуатации последний трамвай GT8N. После более чем 30 лет и пробега более 1,5 миллионов километров их эпоха на регулярных перевозках в Бремене подходит к концу.

GT8N были первыми низкопольными трамваями в Бремене, которые обеспечивали безбарьерный проезд и формировали облик городского пейзажа с 1990-х годов. Они производятся компаниями MAN и AEG в Нюрнберге и известны своей прочной конструкцией и возможностями индивидуального оснащения, такими как билетные автоматы, закрытые кабины водителей и современные светодиодные дисплеи. При длине 35,7 метра они предлагали пространство для большого количества пассажиров. Некоторые модели впоследствии были технически модифицированы для расширения их эксплуатационных возможностей.

Jerevanas, 2025 m. balandžio 11 d.

Полностью прекращена эксплуатация троллейбусов марки "Škoda 14 Tr" и их всевозможных модификаций.

Maskva, 2025 m. balandžio 10 d.

Состоялась церемония открытия Трамвайного депо имени П.Л. Апакова после 5-летней реконструкции.

Roma, 2025 m. balandžio 7 d.

The first of new 36 Hitachi trains for the metro has been delivered.

Zagrebas, 2025 m. balandžio 5 d.

The first electric bus (IVECO Crossway LE City Elec #871) enters regular service on route 113 Ljubljanica — Jarun.

Nancy, 2025 m. balandžio 5 d.

The trolleybus is now in service.

Lisabonos aglomeracija, 2025 m. balandžio 2 d.

New line — 16E has been announced between Praça do Comércio and Parque Tejo at the eastern end of the city. The new line will stretch 12km of length, 18 stops a total cost of 160M€ (including new trams) and is estimated to begin operation by 2028. More info.

Schaffhausen, 2025 m. balandžio 1 d.

On 31.03.2025, a trolleybus ran for the last time on the route from Neuhausen, centre, to the Herbstäcker terminus. The route was cancelled because the overhead line is being dismantled due to construction work on Klettgauerstrasse. It is not possible to run in battery mode, as there is already a section without overhead lines before Neuhausen, centre. To continue the journey, it is now necessary to change to a diesel bus in Neuhausen. In the evening and on Sundays, when the bus only runs every 20 minutes, only diesel buses run on the entire route. Once the construction work is complete, trolleybuses will no longer run in Schaffhausen.

The operation of the system is still preserved, but in a shortened form. Trolleybuses are planned to be completely replaced by electric buses in 2026. For this purpose, the city has ordered 6 Irizar articulated electric buses.

««1 ··· 6789101112 ··· 209»»