TransPhotoГородской электротранспорт

Комментарии к фотографиям из города Коти

Фильтр


Отобразить все комментарии

Ссылка
Южанин · 10.08.2022 10:43 MSK
Фото: 982
Даже лобовое стекло с одной перемычкой сохранилось.
0
+0 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 26.11.2020 21:24 MSK
Фото: 17742 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Удалось найти следующие фото вагона Татра Т3 номер 6319 в Коти:
https://transphoto.org/photo/1412556/
https://transphoto.org/photo/1412555/
https://transphoto.org/photo/1412554/
https://transphoto.org/photo/1412553/
+1
+1 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 26.11.2020 21:21 MSK
Фото: 17742 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Kōchi is famous for its fleet of old cars from Europe imported in the early 1990s as a part of the 'Cities where trams run in the world' program. There are currently 3 such cars on the roster: the ex-Oslo, ex-Graz and ex-Lisbon cars. In addition there is the 1985 locally-built replica of the 1905 2-axle tram. These heritage cars operate for special occasions only, such as springtime festivals, late December or special charters. The 1952 box workcar 1 on a Brill 21E truck is usually used as a decorated car for special occasions such as the spring flower festival. The company also imported in the early 1990s and had in its possession for while: the classic Brill-type ex-Lisbon car; the ex-Vienna Simmering motor+trailer; the ex-Milan Peter Witt; and the ex-Prague Tatra T3. All these cars were scrapped by about 2014-2016 following the suspension of the above program. The ex-Stuttgart Esslingen GT4 was sent to Fukui in 04.2014 where it operates today in what assumed is a tourist-tram capacity.

Info: http://ymtram.mashke.org/japan/kochi/

• • •

Сеть Коти известна парком старых вагонов из Европы, закупленных в начале 1990-х гг. как часть проекта "Города мира, где работают трамваи". На данный момент на предприятии имеются 3 таких вагона: старые трамваи из Осло, Граца и Лиссабона. Кроме того, в 1985 г. силами предприятия был построен вагон-реплика 2-осного трамая образца 1905-го г. Данные вагоны выходят на линии по спецзаказу, или в дни особых событий, как весенние фестивали или конец декабря. Во время весеннего фестиваля цветов служебный вагон номер 1 на базе Brill 21E производства 1952-го г. используется как вагон для декораций. В начале 1990-х гг. были также импортированы и какое-то время находились на предприятии: классический вагон типа Brill из Лиссабона; состав мотор+прицеп Simmering из Вены; вагон Peter Witt из Милана; и вагон Tatra T3 из Праги. Однако все эти вагоны были утилизированы приблизительно в 2014-2016 г. по мере отмены вышеозначенного проекта. Вагон Esslingen GT4 из Штутгарта был отправлен в 04.2014 в Fukui, где он продолжает работать предположительно в туристическом режиме.

Информация: http://ymtram.mashke.org/japan/kochi/
+ выбор языка.
+2
+2 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 20.01.2018 20:18 MSK
Фото: 17742 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Во время поездки по Японии 11.2017 по причине коротких ноябрьских дней, получалось добраться до депо уже затемно. Более того, специально практиковал вечерние визиты в депо в нескольких городах.

Настоятельно рекомендую посещение транспортных депо именно вечером, или даже ночью :) Тишина, покой. В депо никого нет, никто не мешает. Трамваи тихо спят в полном сборе. Главное, освещение получается более равномерное, чем днём. В светлое время суток в депо вечно проблема с направлением освещения, перепадами освещения и оттенениями. Ночью таких проблем меньше: расставил трипод, установил макс. выдержку, и полный вперёд.

Have fan / fun.
+6
+6 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 20.01.2018 20:17 MSK
Фото: 17742 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
На этом заканчиваю разлив фото из Коти. Подробную ифно по трамвайной сети Коти и полную коллекцию фото, включая не попавшие на transphoto, можно посмотреть на моём сайте:
http://ymtram.mashke.org/japan/kochi/
(+флажок для выбора языка)

With today's publication I am wrapping up publishing photos from Kochi. A detailed info on the Kochi tram system and all the photos, including the ones that didn't make the transphoto, can be viewed on my website at:
http://ymtram.mashke.org/japan/kochi/
+4
+4 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 19.01.2018 16:19 MSK
Фото: 17742 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Посмотрите фото:
http://transphoto.ru/photo/1077366/
0
+0 / –0
Ссылка
kosjakk · Харьков · 19.01.2018 11:58 MSK
Нет фотографий
шлагбаум перекрывает проезд автомобилям, а не трамваям. Он опускается как обычный шлагбаум на ЖД переездах, просто верхняя часть всегда остается параллельно земле, удлиняя шлагбаум в закрытом положении. Это видно на других фото с этого переезда. В открытом положении верхняя часть, вероятно, служит еще и ограничителем габарита по высоте.
+1
+1 / –0
Ссылка
TRalex · Прочие города РФ · 19.01.2018 00:21 MSK
Фото: 4165
Рельсы вроде не новые, и уложены на древесину и костылями забиты. Зато щебень-свежак!
+1
+1 / –0
Ссылка
TRalex · Прочие города РФ · 19.01.2018 00:19 MSK
Фото: 4165
Интересно! Почему нельзя было просто поставить их на уровне глаз вагоновожатого? Тот что ближний к автору, ЯТП делает поворот к трамваю на 90° на уровне пантографа?
+1
+1 / –0
Ссылка
TRalex · Прочие города РФ · 19.01.2018 00:15 MSK
Фото: 4165
Оно и видно. Подзаросшее травой, с колдобинами полотно, кому оно надо...
+1
+1 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 17.01.2018 22:32 MSK
Фото: 17742 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Трамвайные перевозчики в Японии, как правило, частные. Как следствие, в целях дополнительного заработка, практически все компании предлагают дополнительные услуги, как аренда вагонов-ресторанов, проведение вечеринок, продажа различных сувениров. Среди транспортных любителей, посещающих Японию, кстати, популярно приобрести и увезти с собой форму или элементы униформы водителя трамвая.
+1
+1 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 16.01.2018 22:43 MSK
Фото: 17742 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Цитата (Михаил Ждунов, 16.01.2018):
> Очень жаль, что порезали. Юрий, с сотрудниками депо разговаривали по поводу фото татр в Коти?

В японских депо сложно разговаривать из-за очень низкого уровня знания английского среди транспортников. Вагон Татра Т3 номер 6319 в Коти пока на уровне призрака, ни одного фото вычислить не удалось.
+1
+1 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 16.01.2018 20:20 MSK
Фото: 17742 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Подробно все детали и фото по уникальной трамвайной сети Коти см. на моём сайте:
http://ymtram.mashke.org/japan/kochi/
(+флажок для выбора языка)

All the details and photos on the unique Kochi tram system can be viewed on my website at:
http://ymtram.mashke.org/japan/kochi/
+1
+1 / –0
Ссылка
Михаил Ждунов · Москва · 16.01.2018 18:05 MSK
Фото: 74
Цитата (Yury LRTA, 15.01.2018):
> классический вагон типа Brill из Лиссабона; состав мотор+прицеп Simmering из Вены; вагон Peter Witt из Милана; и вагон Tatra T3 из Праги. Однако все эти вагоны были утилизированы приблизительно до 2012 г.

Очень жаль, что порезали. Юрий, с сотрудниками депо разговаривали по поводу фото татр в Коти?
+4
+4 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 16.01.2018 15:42 MSK
Фото: 17742 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Цитата (Володя, 16.01.2018):
> А что у японцев за страсть к старым вагонам?

Подробно описывалось здесь:
http://transphoto.ru/photo/1067869/#2256859

> И как эти вагоны по системам управления? Оригинал?

Вагоны не перестраивались, всё оригинальное.
+3
+3 / –0
Ссылка
Максим Заря · Санкт-Петербург · 16.01.2018 14:58 MSK
Фото: 176
Жезловая система, получается?
+2
+2 / –0
Ссылка
Володя · Москва · 16.01.2018 08:23 MSK
Фото: 1
Это надо в описание города. Кто этот интересный текст найдёт, если не будет знать о том, где его искать?


А что у японцев за страсть к старым вагонам? И как эти вагоны по системам управления? Оригинал?
+6
+6 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 15.01.2018 19:46 MSK
Фото: 17742 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Подробнее см. описание работы сети под данным фото:
http://transphoto.ru/photo/1076643/#2272027
+1
+1 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 15.01.2018 19:44 MSK
Фото: 17742 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Справедливости ради, при всей своей уникальности, трамвайная сеть Коти, пожалуй, одна из самых "безалаберных" по эксплуатации в Японии. Трамвай на фото прождёт встречи аж целую минуту, а местами в день визита были запеленгованы опоздания трамвая даже на 2-3 минуты. Полное безобразие, короче :)

Вышеописанные срывы в движении обуславливаются огромным пробегом по длинной линии запад - восток с кучей светофоров и остановок.

Одновременно, кстати, сеть Коти считается самой неблагополучной финансово. Правда, результат может только радовать фанатов: 90% подвижного состава - старые вагоны 1950-60-х гг.
+2
+2 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 15.01.2018 19:29 MSK
Фото: 17742 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Here is a detailed description of the Kochi tram system from my website.

KOCHI

The second largest tramway system in Japan after Hiroshima, mostly due to long interurban lines. Views with trams from some suburban segments are among the most photogenic in Japan. The modern Kōchi prefecture used to be known as the Tosa Province, from which name the current operator's name Tosaden derives.

There are two distinctive lines: the short urban north-south line that connects the main JR station and the seaport (no waterside views), and the 22,1 km.-long interurban east-west line between Gomemmachi - Kochi - Ino. The lines cross at the main tramway junction at the Harimayabashi Station, which constitutes an almost complete grand-union: while moves are possible in all directions of travel, most turns are limited to outer curves only, with adjacent crossovers between tracks available nearby.The north-west turn off was relatively recently double-tracked to provide regular north-west peak service. Otherwise, all revenue services follow the north-south and east-west patterns. There is only one service pattern on the north-south line, which covers the entire line. There are five different primary service patterns between various terminals on the east-west line, however, there are also occasional secondary patterns with irregularly scheduled trips. For instance, there is no regular through service between the outermost Gomemmachi & Ino terminals, except for 3 'railfan' full-length westbound trips in the early morning on weekends, and 2 eastbound full-length trips in the late evening on weekends. The total runtime via the entire east-west interurban line is 1:24. Travel destinations are emphasized with bright yellow or red diamond-shaped signs placed on the front of cars.

The north-south line is entirely double track running down the median of a busy wide urban thoroughfare. There is a two-pocket terminal at the JR station, and a single-pocket terminal at the seaport. Trams operate every 5 minutes during the morning rush hour, and every 7 minutes other times. Headways can be shorter on the south segment due to revenue depot trips destined for the east-west line. The depot is located at the south end of the line, one stop short of the seaport.

The eastern line is entirely double track, except for a very short segment at the end of the line at Gomemmachi, which is essentially a long single terminal tail track. The line boasts an impressive dedicated tramway arch bridge over the Kokubu River, and is also notable for following an embankment of the walled-off artificially elevated Kokubu River canal with water levels higher than the adjacent road and tramway tracks. Shots with trams running amid rice fields are possible on the outer segments of the line. Upon leaving the city center the line follows the median of a wide avenue for about 1/4 of its length as far as the Kokubu River bridge. Trams continue via the southern shoulder of the interurban highway almost to the end of the line. Due to a narrow right-of-way outbound trams come in conflict with oncoming inbound automobile traffic head-on at very tight clearances, while passengers at some stops are literally discharged into a two-lane highway. There is a brief segment of a semi-mixed traffic operation down the middle of the street within the Gomen village at the very end of the line. A sizable multitrack storage yard is located right before the outer terminal. There are no maintenance or personnel facilities, and the yard is always empty during the day. Roughly 1/3 of all eastbound trips are operated as far as the Monju dori Terminal about 1/3 into the line; 1/3 of the trips are operated to Ryoseki dori about 2/3 into the line; and the remaining 1/3 of the trips go all the way to Gomemmachi. All short turn terminals consist of a single crossover track with trams changing ends on the outbound through track. The headway on the busiest stretch to Monju dori is as low as 2-3 minutes during the am rush hour, 4 minutes during the pm rush hour, and 5-6 minutes other times. On the outer segment to Gomemmachi the headway is about 3-12 minutes during the am rush hour, about 8-12 during the pm rush hour, and 21 minutes other times. The short headways on the outer segment in the morning and in the evening are partly due to trips from/to the storage yard at Gomemmachi.

The western line to Ino is perhaps the most interesting. A double track down the median of a rather dull wide urban avenue continues as far as the Kagamigawabashi Terminal about 4/10 into the Line. Trams than cross the unique dedicated single-track tramway bridge over the Kagami River, which is squeezed between two automobile bridges on both sides. The rest of the line is single track and very rural in character. In the Asakura village trams operate on the narrow main village street in mixed traffic on northern side of the road via the system most commonly known by the German name 'Straßenbahn-Gegenverkehr': outbound trams face oncoming automobile traffic head-on, while cars are obliged to pull over on the 'wrong' side of the road to yield for trams. After Asakura trams follow the northern shoulder of the intercity highway for the rest of the trip. Due to narrow right-of-way in many places outbound trams run against the inbound automobile traffic head on with very tight clearances. There are only 2 passing points - at the Asakura and Yashiro dori Stops. The Yashiro dori passing point looks like it was recently rebuilt, and older photos of the line show an alignment different from what it is today. The Ino terminal itself looks like a passing point alignment-wise, however it is used as a stub end single-track terminal. At the Ino terminal a well-preserved track leads behind the village roadside houses and ends with a small one-track storage yard, however, the track is physically cut off from the main line and lacks overhead. Another active small two-track storage yard is located at the Hotarubashi Stop, just short of the short turn Kagamigawabashi Terminal. There are no facilities and the yard is empty during the day. The passing points are located rather strangely, allowing for a 21-22 minute headway only. This prevents uniform scheduling with departures on the hour on the entire east-west line, which constitutes perhaps the major flaw of the Kōchi tram operation. The first of the three single track segments, between Kagamigawabashi - Asakura, is somewhat shorter, allowing for additional peak hour trips to operate to Asakura. Most of the day 3/4 of all trips operate to Kagamigawabashi only, while 1/4 of trips go all the way to Ino. During the morning rush hour, however, 4/6 trips operate to Kagamigawabashi, with 1/6 continuing to Asakura and 1/6 to Ino. During the evening rush hour the split is 3/5 to Kagamigawabashi, 1/5 to Asakura, 1/5 to Ino. During the morning rush hour only a few trips are operated via the unusual north-west pattern between the JR station and Masugata, six stops into the west line: there are 4 such trips from the JR station, and 2 trips toward the JR station. Otherwise the headways on the busiest stretch to Kagamigawabashi are the same as for the east line at 2-3 minutes during the am rush, 4 minutes during the pm rush, 5-6 minutes other times. The headway on the outer segment to Ino, however, could only be maintained at 21 minutes at all times. At passing points drivers exchange batoons (which actually look like hoops), one for each segment of single track.

Kōchi tramway has the oldest tramway fleet in Japan, with 90% of equipment dating from the 1950-1960s. There are only 6 trams that could be described as modern-looking: 2 cars of the 1000 class, and 3 cars of the 2000 class - all local carrier's rebuilts from older trams. In addition since 2002 Kochi owns one single low floor car 101 nicknamed 'Hartram'. It operates via the busiest segment of the east-west line between Monju dori or Ryoseki dori and Kagamigawabashi, thus covering only about 40% of the system. The rest of the lines do not have low floor service. The car operates on a special timetable, advertised in addition to the regular timetable. The special timetable lists days when car 101 is not operated due to routine maintenance, which is scheduled each 5th day.

Kōchi is famous for its fleet of old cars from Europe imported in the early 1990s. There are currently three such cars on the roster: the ex-Oslo, ex-Graz and ex-Lisbon cars. In addition there is the 1985 locally-built replica of the 1905 2-axle tram. These heritage cars operate for special occasions only, such as springtime festivals, late December or special charters. The 1952 box workcar 1 on a Brill 21E truck is usually used as a decorated car for special occasions like the spring flower festival. The company also imported in the early 1990s and had in its possession for while: the classic Brill-type ex-Lisbon car; the ex-Vienna Simmering motor+trailer; the ex-Milan Peter Witt; and the ex-Prague Tatra T3. All these cars are no longer on the property, scrapped by about 2012. The ex-Stuttgart Esslingen GT4 was sent to Fukui on 04.2014 where it operates today in what assumed is a tourist-tram capacity.
+6
+6 / –0