TransPhoto

Фотографии публикуются на сайте как есть и не имеют цели продвижения какой-либо политической и/или идеологической позиции.

Материалы предоставляются пользователями и не являются отражением мнения администрации сайта.

Закрыть
Бухарест, ITB V3A № 059
  Бухарест ITB V3A № 059  —  маршрут 27
Bulevardul Dinicu Golescu
Autor: Joachim Kaddatz http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1809...&start=100

Прислал Andrei Dobre · Бухарест           Дата: 1990 г.

Статистика

Опубликовано 30.10.2016 18:54 MSK
Просмотров — 320

Подробная информация

Бухарест, ITB V3A № 059

Система:Ассоциация межобщинного развития общественного транспорта Бухареста - Илфов
Локация:Трамвайные депо
Депо/Парк:Alexandria
С...:1975
Модель:ITB V3A
Построен:1975
Текущее состояние:Списан (1991)
Назначение:Пассажирский

Параметры съёмки

Показать весь EXIF

Комментарии · 2

23.11.2016 10:34 MSK
Ссылка
mariusm2011 · Бухарест
Фото: 1494
Probabil anul este greşit, deoarece în anul 1988 tramvaiele erau încă vopsite în roşu ca autobuzul din spate. Vopsirea în galben a vehiculelor de transport în comun a început în anul 1990, după sosirea autobuzelor Ikarus galbene în Bucureşti. / Year is probably wrong, because in 1988 the trams were still painted red as a bus back. Painting yellow vehicle transport began in 1990 after arriving in Bucharest yellow Ikarus buses.
0
+0 / –0
27.06.2021 00:49 MSK
Ссылка
Datsun 100A · Бухарест
Фото: 107
I dare challenge mariusm2011's claim, because according to lengthy documentations done by Engineer Mihai Cristian Bucșan, at least as early as 1987, they began experimentally painting trams in the yellow livery, so it is plausible that this is one of those experimental liveries. The proof is in the Metrou Ușor forum's pages, where a photo taken by the said person shows tram number 001 in the yellow livery in 1987. The pigment of yellow differs a lot from the Ikarus-style yellow applied from 1991 onwards.

Additionally, if you look close enough, you will see on the front (between the windshield and the "mask) some sort of outline. Thats where the multiple coupling sockets are hidden; in order to run the V3As and V2As in multiple formations (2+2), they would put cables so that the electric and braking systems would synchronise with the tram in front.

(On that note, i suggest replacing the photo with the one from the Metrou Ușor forum's topic regarding coupled V3A tram formations, which is in a much better quality and resolution than the current pic from TramClub).
0
+0 / –0

Ваш комментарий

За обсуждение политики будет выноситься бан на 1 месяц и более.
Вы не вошли на сайт.
Комментарии могут оставлять только зарегистрированные пользователи.