TransPhotoГородской электротранспорт

Комментарии к фотографиям из города Антверпен (трамвай)

Фильтр


Отобразить все комментарии

««123456 ··· »»
Ссылка
Zxs91 · Прага · 30.05.2023 16:25 MSK
Фото: 2506
Awesome photo, thank you! :)
+2
+2 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 30.05.2023 14:09 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
> Personally, I found this the most beautiful color scheme.

To my eye, in these colors the PCC looks like it's Eastern European spin-off, a Tatra from the Eastern Bloc. The weed within the right-of-way shares the same opinion )) Sorry for a bit of humor ) As always, PCC is a beauty, in any colors...
+1
+1 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 05.03.2023 19:03 MSK
Фото: 7484 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
An error of the driver: nobody's perfect...

https://goo.gl/maps/PTPUARtWFeEdCLJV8

The driver took the wrong direction (must immediately turn to the right) but when she saw the mistake, she just continued. This was completely wrong: in all the cases, she needs to use the backup to go back to this place. Another solution doesn't exist...
+3
+3 / –0
Ссылка
Mykolas G. · Вильнюс · 05.03.2023 18:51 MSK
Фото: 194
then why did it drive there? :)
+2
+2 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 23.12.2022 00:17 MSK
Фото: 7484 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
Sorry for replying in English.
I've optimised the history of this tram in the database.

https://transphoto.org/photo/1568062/
https://transphoto.org/photo/1186701/

The photos above show the other side of the same tram, once in passenger service and once was working tram.

Here too you see a similar advertisement.

Stickers, as we know them today, did not exist back then. This kind of advertising was such that it could never be removed. The procedure was broadly similar to decalcomania.

https://en.wikipedia.org/wiki/Decalcomania

So the same advertising is still present on this tram today and this must be about the only thing that still looks as nice as it did 50 years ago without requiring any maintenance...

https://transphoto.org/photo/1197831/?vid=252348
+1
+1 / –0
Ссылка
Дмитрий Касаткин · Москва · 22.12.2022 16:48 MSK
Фото: 4286 · Локальный редактор — Москва
Цитата (Dmitry Ignaïev, 22.12.2022):
> Реклама Мартини? Но зачем она на служебном вагоне?

Судя по фото в профиле осталась чуть ли не с времён линейной эксплуатации вагона.
+1
+1 / –0
Ссылка
Dmitry Ignaïev · Санкт-Петербург · 22.12.2022 16:20 MSK
Фото: 2
Реклама Мартини? Но зачем она на служебном вагоне?
0
+0 / –0
Ссылка
Zxs91 · Прага · 01.11.2022 19:40 MSK
Фото: 2506
Thanks :)
+1
+1 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 31.10.2022 21:48 MSK
Фото: 7484 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
Line 9 will go to Silsburg.
Line 4 (which now go to Silsburg) will be shortened to Berchem Station (Groenenhoek) with reduced intervals (15 min.). This will also be the case for other lines, due to the shortage of staff.
+1
+1 / –0
Ссылка
Zxs91 · Прага · 31.10.2022 20:53 MSK
Фото: 2506
Line 9 will end where?
0
+0 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 19.08.2022 17:38 MSK
Фото: 7484 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
Lucky!
0
+0 / –0
Ссылка
František Vaňásek · Пльзень · 14.08.2022 23:32 MSK
Фото: 9757
Yes, I waited for the tram for 20 minutes and then they went two in a row. Even though I knew there were a lot of people (there was an event in town) and cyclists. I tried it and it worked.
0
+0 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 12.08.2022 23:56 MSK
Фото: 7484 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
The available space is what it is. Between the tram tracks and the cycle track is a safety space.
This neighbourhood became very popular only after the reconstruction. Until a few years ago, there was neither a bicycle lane nor a tram line here.
Cycling within the city has also gained enormous popularity, also thanks to these bicycle lanes.
Now they are indeed considered as too narrow, also due to the many types of bicycles that exist nowadays. 10 years ago, when the plans were drawn up, this could not have been predicted.
Trams in Belgium fall outside the traffic regulations and therefore only have their internal regulations. There is no official speed limit.
+1
+1 / –0
Ссылка
Синий трамвай · Харьков · 12.08.2022 23:47 MSK
Фото: 931 · Редактор новостей / Локальный редактор — Горловка, Дзержинск, Донецк, Константиновка, Макеевка, Щецин
Hm... What speed do the trams reach usually here? The bike path seems to be too close to the tram tracks, and it doesn't look so safe for the tram to drive along the crowds of cyclists. What if a cyclist suddenly comes out in front of a moving tram? A cyclist could lose his coordination for a while because of his head gets dizzy or kind of and then fall onto the track under a moving tram. It looks a little strange that there isn't a fence or a kind of a guardrail.

Хм... Какую скорость здесь обычно развивают трамваи? Велодорожка, кажется, находится слишком близко к путям, и проезд трамвая вдоль толп велосипедистов как-то не выглядит безопасно. А что, если велосипедист внезапно выскочит перед едущим трамваем? Велосипедист может на секунду потерять координацию из-за закружившейся головы, например, и упасть на пути под едущий трамвай. Странно, что тут нет никакого ни забора, ни отбойника.
+3
+3 / –0
Ссылка
KALITA · Москва · 12.08.2022 23:27 MSK
Фото: 1379 · Фотомодератор / Локальный редактор — Красногорск
Wow, very interesting. Thank you for telling me.
+3
+3 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 12.08.2022 23:19 MSK
Фото: 7484 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
This is historical.

https://transphoto.org/articles/4349/

Trolleys were used until +/- 1963 (see historic photos). When they switched to pantographs, they opted to place them at the back, which roughly corresponds to the position of the contact of the trolley. This had everything to do with the electrical operation of the points via the catenary.
The advantage was that one could leave everything as it was.

Now it does not matter, and in the low-floor trams they also hang in the middle, which is very neutral in the two-way versions.

Ps the first PCC's were delivered with trolleys and not with a pantograph (also in Brussels).
+3
+3 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 12.08.2022 23:07 MSK
Фото: 7484 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
This is called being lucky... The usual crowd of pedestrians and cyclists can be seen in the photo. And there are many more than trams...
0
+0 / –0
Ссылка
KALITA · Москва · 12.08.2022 23:01 MSK
Фото: 1379 · Фотомодератор / Локальный редактор — Красногорск
Please tell the ignorant, why do these cars have pantographs in the back, and not in the front?
+2
+2 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 07.11.2021 16:37 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
A better size and quality version of the photo uploaded.
Загружена более качественная версия фото, большего размера.
0
+3 / –3
Ссылка
Maxtor · 12.10.2021 06:04 MSK
Фото: 1254 · Локальный редактор — Магнитогорск
Нет ли ошибки в слове "металлический" в названии модели?
+2
+2 / –0
««123456 ··· »»