TransPhotoГородской электротранспорт

Комментарии к фотографиям из города Суисун-Сити

Фильтр


Отобразить все комментарии

««123456 ··· »»
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 31.07.2022 18:29 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Pictured is a rare outing of the Key System Bridge car 182. It is a twin car with the Key System Bridge car 187 which is the usual workhorse on this line. On the day in question the car 187 broke down, hence 182 became a substitute.

Below is a photo of 187 at the same station 2 weeks earlier, by Focus1965:
https://transphoto.org/photo/1638402/

Редкий выход вагона Key System Bridge номер 182. Вагон из той же серии с вагоном Key System Bridge 187, который практически всегда используется на данной линии. В день съёмки 187 сломался, и ему на замену вышел 182.

Фото 187 на этой же станции на 2 недели раньше, автор Focus1965:
https://transphoto.org/photo/1638402/
+3
+3 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 31.07.2022 18:12 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
A few lines (slightly edited) I already published earlier here:
https://transphoto.org/photo/1638402/#2976789

Perhaps one of the best right-of-ways any museum in the US operates, and definitely the best in California. The line continues for 9,5 km and goes through the genuine undeveloped Californian landscape. While the official speed limit is 56 km/h, the tram was noted accelerating to about 70 km/h. Key System cars are very unique and look somewhat organic in this interurban setting. I genuinely enjoyed this ride.

Возможно, одна из лучших музейных линий в США, и определенно лучшая в Калифорнии. Линия протяжённостью 9,5 км проходит по аутентичной неосвоенной калифорнийской местности. Хотя официальное ограничение скорости составляет 56 км/ч, трамвай был замечен на скорости примерно около 70 км/ч. Уникальные вагоны сети Key System выглядят особо органично в данном ландшафте. Получил искреннее удовольствие от поездки по этой линии.
+12
+12 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 31.07.2022 18:12 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
The Rio Vista Junction boasts a rather prolonged siding. Here is a photo by Focus1965 from the northern limits of the junction:
https://transphoto.org/photo/1638401/
+2
+2 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 24.07.2022 18:06 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Повезло в том, что именно в эти дни в музее почему-то максимальный "пик" по выходам. Просто данное мероприятие с Хэллоуином как-то особо удачно раскрутили. Видимо, калифорнийская погода максимально распологает именно в это время года.

Вагоны под Хэллоуин делают дополнительную остановку, и можно перемещаться по частной собственности вокруг линии, и делать хорошие фото. В остальное время года хорошие фото вдоль линии возможны только с использованием машины (см. мою подборку фото с линии, скоро опубликую).
+1
+1 / –0
Ссылка
Лайонел · Москва · 24.07.2022 13:30 MSK
Фото: 1511
Ну не совсем везение, скорее, удачный сёрф по интернету на предмет "Что посмотреть в США, пока я там" :)
+3
+3 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 24.07.2022 08:01 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Devil_(interurban)

Cамые быстрые вагоны своего времени, скорость 145 км/ч. В 1930 г. было организовано соревнование с аэропланом. Утверждается, что трамвай выйграл, развив скорость в 156 км/ч.

Вагоны использовались тремя разными перевозчиками. В т.ч. работали на линии интерурбана между Цинциннати и Дейтоном, и далее на Толедо и Детройт. Общая длина трамвайного маршрута т.о. составляла 435 км.
+4
+4 / –0
Ссылка
ДенЕКТ · Екатеринбург · 24.07.2022 07:54 MSK
Нет фотографий
В кадре тройная стрелка,интересная штуковина)))
+1
+2 / –1
Ссылка
ExpressAuto · Харьков · 24.07.2022 07:27 MSK
Фото: 13
Red devil-красный дьявол, а что в нём такого дьявольского дабы так называться?)
+2
+2 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 22.07.2022 02:21 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Цитата (Лайонел, 09.12.2017):
> В покатушках до Gum Grove были задействованы три трамвая: тот, что перед вами, красный короткий интерурбан № 52 (http://transphoto.ru/vehicle/372455) и рыжий длинный интерубран 187 (http://transphoto.ru/vehicle/404375). Синий с красным ходили парой, рыжий - им на смену.

Уникальное везение на предмет выката подвижного состава. Искренне завидую )
+1
+1 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 19.07.2022 23:44 MSK
Фото: 7484 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
Presumably, this is a copy of the original advertisement (message) that was once present at the time of delivery.
This tram was more than likely restored to its delivery condition, and such a message must have been part of it.
+1
+1 / –0
Ссылка
Синий трамвай · Харьков · 19.07.2022 23:31 MSK
Фото: 931 · Редактор новостей / Локальный редактор — Горловка, Дзержинск, Донецк, Константиновка, Макеевка, Щецин
"One of 25 new streetcars now being delivered to your municipal railway" - what does it mean? Is this a kind of advertisement from the era of these cars' delivery to SF?
0
+0 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 17.07.2022 22:15 MSK
Фото: 7484 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
Quote (Ymtram (Yury LRTA), 17.07.2022):
> But even then I couldn't convince them to let me off the tram for a photo stop (even when they stopped the tram at other locations). So much for a heritage operation. They are scared of insurance regulations more than the love trams, a plague at many US museums these days.

> And the best photos can be taken by following the tram with your own car, as there are a few opportunities for good photos at railroad crossing, and from the road that parallels the track.

I know that too but it is difficult when you don't have a car available. Then you depend on the goodness of the local museum line whether I will come home with nice or boring photos. Fortunately, I have succeeded elsewhere (also without a car) in having my wishes met.
>
> Btw., 187 managed to break down following your trip ), and they had a twin car 182 out on the day of my visit. The latter car is almost never used. This way we have photos of different equipment on the line. I am jealous with regard to 4001 though. They didn't run 4001 when I visited due to... what else, staffing shortages.

The 4001 did not run during my visit either: this tram was simply driven out of the depot, without being used that day.
Their collection is so extensive that they have enough vehicles to alternate weekly.
I am also very enthusiastic about the route and the material, but actually there is much more besides. Like everywhere: a shortage of volunteers makes it almost impossible to offer more than is currently the case.
+4
+4 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 17.07.2022 20:21 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
> If I were to believe the man on the left of the photo, I would have taken the most life-threatening and dangerous action by taking a photo at that very spot. In all seriousness, he explained to me that crossing the track is extremely dangerous and forbidden and I had to leave there immediately, under his guidance... Of course I complied, but first took the photo...

Oh, God... I had exactly the same issue at this very spot two weeks later. I was able to cross the sacred track only because I established that I was a fellow railfan guest from another club, and they bent some rules out of solidarity. I have a clear photo from the same spot with no people in it. But even then I couldn't convince them to let me off the tram for a photo stop (even when they stopped the tram at other locations). So much for a heritage operation. They are scared of insurance regulations more than the love trams, a plague at many US museums these days.

> Actually, it is a great pity: it concerns the original interurban line San Francisco — Sacramento with original material. A ride on the tram is more like an attraction in Disneyland...

In this case it is my turn to say - this is all a matter of perception. I actually liked this museum operation the most. This is perhaps one of the best right-of-ways any museum in the US operates, and definitely the best in California. The line continues for 9,5 km and goes through the genuine undeveloped Californian landscape. While the official speed limit is 56 km/h, we did accelerate to about 70 km/h. Key System cars are very unique and look somewhat organic in this interurban setting. I genuinely enjoyed that ride. And the best photos can be taken by following the tram with your own car, as there are a few opportunities for good photos at railroad crossing, and from the road that parallels the track.

Btw., 187 managed to break down following your trip ), and they had a twin car 182 out on the day of my visit. The latter car is almost never used. This way we have photos of different equipment on the line. I am jealous with regard to 4001 though. They didn't run 4001 when I visited due to... what else, staffing shortages.

Have fan / fun.
+7
+7 / –0
Ссылка
ДенЕКТ · Екатеринбург · 17.07.2022 15:39 MSK
Нет фотографий
Рельсы Р50 или Р43?
+1
+1 / –0
Ссылка
Лайонел · Москва · 03.03.2021 20:09 MSK
Фото: 1511
А почему он "Red Devil", если он явно Yellow?
+1
+1 / –0
Ссылка
AlexSan · Одесса · 03.03.2021 14:07 MSK
Фото: 536
Он вернулся из Портленда под номером 4011 и впоследствии снова стал 987.
+1
+1 / –0
Ссылка
Лайонел · Москва · 03.03.2021 13:55 MSK
Фото: 1511
Непонятно насчёт передач вагона: он указан, как переданный под номером 4011, однако на фото он явно под старым номером 987. Была ли перенумерация вообще?
0
+0 / –0
Ссылка
Лайонел · Москва · 03.03.2021 13:17 MSK
Фото: 1511
Помимо схемы Мельбурна, имеются фотографии отдельных наклеек (стоимость проезда, реклама и т д).
1. забавная рекламка с космонавтами

https://sun9-34.userapi.com/impf/BXgFDvr...e=album -

2. Табличка со стоимостью проезда

https://sun9-47.userapi.com/impf/Ya47MIQ...e=album


3. Изменение стоимости проезда

https://sun9-13.userapi.com/impf/I1xumML...e=album

4. Изменение правила проезда
https://sun9-62.userapi.com/impf/sHi3zKO...e=album

5. Перечисление типов Travel Card
https://sun9-47.userapi.com/impf/RXDmpRg...e=album

6. "South Ausralia 150 in 1986" (150 чего?)
https://sun9-12.userapi.com/impf/VQVchcC...e=album

7. Часы работы музея
https://sun9-67.userapi.com/impf/5Thi9IE...e=album

8. Ещё одна забавная реклама музея
https://sun9-64.userapi.com/impf/kNG1FJo...e=album

Вот такая коллекция. Если что-то из этого представляет повышенный интерес для сайта - напишите, обработаю, загружу.
0
+0 / –0
Ссылка
Лайонел · Москва · 03.03.2021 12:30 MSK
Фото: 1511
Трудно мне его представить где-то в Европе...
–1
+0 / –1
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 04.01.2021 00:23 MSK
Фото: 17772 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Роскошный зверь )
+2
+2 / –0
««123456 ··· »»