Transphoto

Photos are published as is and do not have purpose to promote any political and/or ideological position.

All materials are provided by users and do not reflect the opinion of the site administration team.

Close
Zaragoza — Modern Tramway — Lines and Infrastructure
  ZaragozaModern Tramway — Lines and Infrastructure
Puente de Santiago
A tram crosses Puente de Santiago over the river Ebro.
Cathedral Basílica de Nuestra Señora del Pilar on the left.
Zaragoza is a city somewhat off the popular tourists paths, however, it offers many unexpected tourist attractions, including a single tram line )
• • •
Трамвай пересекает мост Сантьяго через реку Эбро.
Слева собор Базилика-де-Нуэстра-Сеньора-дель-Пилар.
Сарагоса — город, расположенный вдали от популярных туристических маршрутов, однако здесь есть множество неожиданных достопримечательностей, включая один трамвайный маршрут )

Autor: Ymtram · East Haven - Branford           Date: 26 Kolovoz 2025 god., Utorak

Show shooting location on the map

Statistics

Published 10.11.2025 20:08 MSK
Pregledi — 132

Detailed info

Comments · 1

10.11.2025 20:08 MSK
Link
Ymtram · East Haven - Branford
Photos: 22537 · Moderator of third party photos / Photo screener / General editor / News editor / Interface Translation (EN)
In todays upload of a series of photos — see the last installment on the modern tram line in Zaragoza, Spain, this time on the northern part of the system.

The first generation tram system operated in Zaragoza between 1885-1976. There was also a trolleybus system in the city operating between 1950-1975. The second generation tramway line opened on 19.04.2011, then gradually expending until 2013 to a present length of 24.6 km of track (one-way) and 25 stops.

Trams operate under overhead on the southern and northern fringes of the line, and without overhead in the city center — using stored power and, additionally, power charged during stops using Acumulador de Carga Rápida (ACR) system developed by CAF manufacturer. There are two depots serving the single line — in the south and in the north of the system.

The city's only tramway line is very busy and popular. However, in the far north of the line there is excess service provided in the sparsely build areas of new developments, where planned new construction around the tram line didn't materialize due to past economic downturns.

All of the photos from Zaragoza by this author can be viewed via the following link:
https://transphoto.org/search.php?cid=1241&aid=5223

• • •

В сегодняшней загрузке серии фотографий — см. последнюю партию фото по линии современного трамвая в Сарагосе, Испания, в данном случае по северной части сети.

Трамвайная система первого поколения работала в Сарагосе с 1885 по 1976 год. В городе также существовала троллейбусная система с 1950 по 1975 год. Трамвайная линия второго поколения открылась 19 апреля 2011 года, затем постепенно расширялась до 2013 года, достигнув нынешней длины 24,6 км (в однопутном исчислении) с 25 остановками.

Трамваи курсируют под контактной сетью на южной и северной окраинах линии, и без контактной сети в центре города — используя накопленную энергию и, кроме того, зарядку во время остановок с помощью системы Acumulador de Carga Rápida (ACR), разработанной производителем CAF. На одной линии есть целых два депо — на юге и севере сети.

Единственная трамвайная линия города довольно популярна и загружена. Однако в удалённой северной части линии наблюдается переизбыток сервиса в районах с ограниченной новой застройкой, где запланированное строительство вокруг трамвайной линии не было реализовано из-за прошлых экономических проблем в стране.

Все фотографии из Сарагосы, сделанные этим автором, можно посмотреть по следующей ссылке:
https://transphoto.org/search.php?cid=1241&aid=5223
+2
+2 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for at least one month!
You need to log in to write comments.