TransPhoto

Photos are published as is and do not have purpose to promote any political and/or ideological position.

All materials are provided by users and do not reflect the opinion of the site administration team.

Close
Poznań, Konstal 105Na № 144; Poznań — Tramway Lines and Infrastructure
  PoznańKonstal 105NaD № 145  —  Maršruts 7, 144+145
Konstal 105Na № 144  —  Maršruts 7, 144+145
Tramway Lines and Infrastructure
Ulica Fredry / Ulica Mielżyńskiego
A tramway junction at Ulica 27 Grudnia / Ulica Mielżyńskiego / Ulica Gwarna / Ulica Fredry in the city center.
At the time of this photo older high floor Konstal 105Na trams where on the way out, and operated on weekdays during 'rush' hours only.
• • •
Трамвайный узел Ulica 27 Grudnia / Ulica Mielżyńskiego / Ulica Gwarna / Ulica Fredry в центре города.
На момент съемки эра старых высокопольных трамваев Konstal 105Na подходила к концу, и эти вагоны работали только по будним дням в часы "пик".

Autors: Ymtram · East Haven - Branford           Datums: 22 septembri 2025 g., pirmdiena

Rādīt fotografēšanas vietu kartē

Statistika

Publicēts 01.10.2025 20:04 MSK
Skatījumus — 141

Sīkāka informācija

Poznań, Konstal 105Na № 144

Atrašanās vieta:Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu
Depo/Parks:Głogowska tram depot
No...:1995
Modelis:Konstal 105Na
Ražots:1978
Rūpnīcas №:689
Pašreiz stāvoklis:Ekspluatēšanā
Iecelšana:Pasažieru
Piezīme:144+145. 1995 ex Konstal 105N

EXIF

Model:iPhone SE (2nd generation)
Date and Time:22.09.2025 16:17
Exposure Time:1/121 sec
Aperture Value:1.8
ISO Speed:25
Focal Length:3.99 mm
Rādīt visu EXIF

Komentāri · 2

01.10.2025 20:04 MSK
Saite
Ymtram · East Haven - Branford
Foto: 21913 · Neautoru materiālu moderators / Foto moderators / Kopīgs redaktors / Ziņu redaktors / Vietnes tulkošana (EN)
According to some sources, the era of Konstal 105Na high-floor trams in Poznań is coming to an end. These trams may be removed from service by the end of 2025. Today's upload contains the first part of a photo coverage of these trams from last week's trip.

For those interested in experiencing this fading history, it might make sense to go before the end of the year. Currently Poznań is aiming for optimal low-floor tram coverage within the available options. Thus all high-floor trams in the city operate only during weekday 'rush' hours. All high-floor trams pull into depots for a daily siesta between peak hours. Sometimes one can be lucky enough to catch a late depot pull-in, which continue until almost 11:00 AM. Note, the evening rush hour begins quite early in the city, during school hours, around 13:30.

A question for those familiar with the situation in Poznań: are there plans to get rid of ALL high-floor trams by the end of the year? Or just the unmodernized 105N trams? What about the fate of the modernized high floor trams?
+3
+3 / –0
01.10.2025 20:04 MSK
Saite
Ymtram · East Haven - Branford
Foto: 21913 · Neautoru materiālu moderators / Foto moderators / Kopīgs redaktors / Ziņu redaktors / Vietnes tulkošana (EN)
Согласно некоторым источникам, эра высокопольных трамов Konstal 105Na в Познани заканчивается. Есть вероятность, что эти вагоны уйдут с линий до конца 2025 г. В сегодняшней загрузке - первая часть фотопокрытия по этим вагонам из поездки на прошлой неделе.

Желающим застать уходящую историю до конца года. Познань стремится к оптимальной низкопольности в пределах имеющихся опций. Любые высокопольники в городе работают в принципе только по будним дням в часы "пик". Все высокопольные трамваи обязательно заходят в депо в межпик. Иногда может повезти с поздним заездом в депо где-то до 11:00. Вечерний "пик" начинается в городе довольно рано, в школьное время, где-то в 13:30.

Вопрос к знающим обстановку в Познани. До конца года планируется избавиться от BCEX высокопольников в принципе? Или только от HEмодернизированных 105N? Как насчёт судьбы модернизированных вагонов?
+5
+5 / –0

Jūsu komentārs

Diskusijas par politiku slēdzeni uz 1 mēnesi
Tu ne ienāci vietni.
Komentārus var atstāt tikai reģistrēti lietotāji.