Transphoto
照片中反映的内容为事实而且目的并非为推广任何站点;所有资料由用户提交而且不能代表网站的任何政治站点。
关闭
波茲南, Konstal 105Na # 144; 波茲南 — Tramway Lines and Infrastructure
  波茲南Konstal 105NaD # 145  —  路线 7, 144+145
Konstal 105Na # 144  —  路线 7, 144+145
Tramway Lines and Infrastructure
Ulica Fredry / Ulica Mielżyńskiego
A tramway junction at Ulica 27 Grudnia / Ulica Mielżyńskiego / Ulica Gwarna / Ulica Fredry in the city center.
At the time of this photo older high floor Konstal 105Na trams where on the way out, and operated on weekdays during 'rush' hours only.
• • •
Трамвайный узел Ulica 27 Grudnia / Ulica Mielżyńskiego / Ulica Gwarna / Ulica Fredry в центре города.
На момент съемки эра старых высокопольных трамваев Konstal 105Na подходила к концу, и эти вагоны работали только по будним дням в часы "пик".

作者: Ymtram · 东黑文-布兰福德           日期: 22 九月 2025 年, 星期一

展示拍摄地点

照片数据

发布 01.10.2025 20:04 MSK
观看 — 141

详细信息

波茲南, Konstal 105Na # 144

位置:Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu
运营商/停车场:Głogowska tram depot
从...:1995
型号:Konstal 105Na
制造日期:1978
序列号:689
运营状态:正常运营
用处:载客车辆
附加信息:144+145. 1995 ex Konstal 105N

EXIF

Model:iPhone SE (2nd generation)
Date and Time:22.09.2025 16:17
Exposure Time:1/121 sec
Aperture Value:1.8
ISO Speed:25
Focal Length:3.99 mm
展示完整EXIF

评论 · 2

01.10.2025 20:04 MSK
链接
Ymtram · 东黑文-布兰福德
照片:: 21913 · 第三方照片审查员 / 照片审查员 / 综合编辑人员 / 新闻编辑人员 / 页面翻译 (EN)
According to some sources, the era of Konstal 105Na high-floor trams in Poznań is coming to an end. These trams may be removed from service by the end of 2025. Today's upload contains the first part of a photo coverage of these trams from last week's trip.

For those interested in experiencing this fading history, it might make sense to go before the end of the year. Currently Poznań is aiming for optimal low-floor tram coverage within the available options. Thus all high-floor trams in the city operate only during weekday 'rush' hours. All high-floor trams pull into depots for a daily siesta between peak hours. Sometimes one can be lucky enough to catch a late depot pull-in, which continue until almost 11:00 AM. Note, the evening rush hour begins quite early in the city, during school hours, around 13:30.

A question for those familiar with the situation in Poznań: are there plans to get rid of ALL high-floor trams by the end of the year? Or just the unmodernized 105N trams? What about the fate of the modernized high floor trams?
+3
+3 / –0
01.10.2025 20:04 MSK
链接
Ymtram · 东黑文-布兰福德
照片:: 21913 · 第三方照片审查员 / 照片审查员 / 综合编辑人员 / 新闻编辑人员 / 页面翻译 (EN)
Согласно некоторым источникам, эра высокопольных трамов Konstal 105Na в Познани заканчивается. Есть вероятность, что эти вагоны уйдут с линий до конца 2025 г. В сегодняшней загрузке - первая часть фотопокрытия по этим вагонам из поездки на прошлой неделе.

Желающим застать уходящую историю до конца года. Познань стремится к оптимальной низкопольности в пределах имеющихся опций. Любые высокопольники в городе работают в принципе только по будним дням в часы "пик". Все высокопольные трамваи обязательно заходят в депо в межпик. Иногда может повезти с поздним заездом в депо где-то до 11:00. Вечерний "пик" начинается в городе довольно рано, в школьное время, где-то в 13:30.

Вопрос к знающим обстановку в Познани. До конца года планируется избавиться от BCEX высокопольников в принципе? Или только от HEмодернизированных 105N? Как насчёт судьбы модернизированных вагонов?
+5
+5 / –0

你的评论

请勿讨论政治话题;封禁时期≥1月
登录的用户才能写评论.