Transphoto

Photos are published as is and do not have purpose to promote any political and/or ideological position.

All materials are provided by users and do not reflect the opinion of the site administration team.

Close
Bukurešt - Ilfov, CAF Bucharest Br. 2306; Bukurešt - Ilfov — Metro — Lines M1, M2, M3, M4, M5
  Bukurešt - IlfovCAF Bucharest Br. 2306  —  route M2
Metro — Lines M1, M2, M3, M4, M5
București, Piața Romană (metro)
Станция Piața Romană — один из многочисленных примеров социалистической глупости при строительстве метро в Бухаресте. Ширина платформы в самом широком месте всего 1м 20см

Autor: Романенков Дмитрий           Date: 23 Rujan 2025 god., Utorak

Statistics

License: BY-ND
Published 26.09.2025 17:03 MSK
Pregledi — 172

Detailed info

Bukurešt - Ilfov, CAF Bucharest Br. 2306

Location:Metro depots
Prijevoznik/Pogon:SC Metrorex SA
Since...:2014
Model:CAF Bucharest
Proizvedeno:2014
Trenutačno stanje:U službi
Namjena:Putničko vozilo
Name: Someș

Camera Settings

Date and Time:23.09.2025 18:28
Show all EXIF tags

Comments · 3

26.09.2025 17:16 MSK
Link
Tr4m · Yerevan
Photos: 77
Зато за колоннами широкий проход. Я на этой станции был там не так плохо как кажется. То что это все равно глупо я согласен.
+4
+4 / –0
26.09.2025 17:50 MSK
Link
Andrei Andraș · Brașov
Photos: 478 · General editor / Interface Translation (RO/EN)
EN: The platforms of this station are so narrow because the station was built in secret by workers. Ceaușescu eliminated the station from the construction plans because it was believed that students and workers would gain weight if the metro station were located here, at an important intersection with many people. So whoever still wanted to use the metro had to walk to the next station, so to get some exercise. Embarrassing, but true. The station was nevertheless opened to the public, following numerous requests and petitions, in 1988.

RU: Платформы этой станции такие узкие, потому что её строили рабочие втайне. Чаушеску исключил её из строительных планов, поскольку считалось, что студенты и рабочие будут толстеть, если станция метро будет расположена здесь, на важном перекрёстке с большим количеством людей. Поэтому всем, кто хотел пользоваться метро, ​​приходилось идти пешком до следующей станции, чтобы хоть немного размяться. Неловко, но это так. Станция всё же была открыта для публики, после многочисленных просьб и петиций, в 1988 году.
+9
+9 / –0
26.09.2025 22:28 MSK
Link
Tr4m · Yerevan
Photos: 77
Есть глупость побольше но менее заметная в Бухарестском метро. А именно то что первая и третья ветка были построены в центральной части города прям под рекой. Неудивительно, но это привело к нескольким потопам в метро. Также, исторические мосты вдоль реки были уничтожены.
0
+0 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for at least one month!
You need to log in to write comments.