TransPhoto

Photos are published as is and do not have purpose to promote any political and/or ideological position.

All materials are provided by users and do not reflect the opinion of the site administration team.

Close
Lourdes, Funicular* č. 2
  LourdesFunicular* č. 2 
The 1957-built car's construction elements.
• • •
Элементы конструкции вагона фуникулёра 1957-го г. производства.

Autor: Ymtram · East Haven - Branford           Dátum: Utorok 19. augusta 2025

Štatistika

Zverejnené 07.09.2025 18:47 MSK
Návštev — 48

Podrobná informácia

Hodnotenie

Celkové hodnotenie: +3

Lourdes, Funicular* č. 2

Vozovňa/Remíza:Funiculaire du Pic du Jer
Since...:1957
Typ:Funicular*
Výroba:1957
Súčasný stav:V premávke
Účel:Osobné
Launched:1957

Camera Settings

Model:iPhone SE (2nd generation)
Date and Time:19.08.2025 15:09
Exposure Time:1/72 sec
Aperture Value:1.8
ISO Speed:80
Focal Length:3.99 mm
Show all EXIF tags

Komentáre · 1

07.09.2025 18:47 MSK
Odkaz
Ymtram · East Haven - Branford
Fotografií: 21912 · Moderátor neautorských fotografií / Fotomoderátor / Redaktor všetkých databáz / Redaktor sprav / Interface Translation (EN)
Funiculaire du pic du Jer - is perhaps the flimsiest funcular installation I've ever seen. The 2nd generation 1957-built cars from the 1st renovation phase are currently in a very shabby state.

The funicular was electrified in 1987 during the second renovation phase. However, it is notably and exceptionally slow, with a ride taking about 12 minutes.

The funicular operates every 20 minutes during the high season, and it is barely coping with the demand, with the line of passengers often overreaching the capacity of the car. The funicular operates every 30 minutes during offseason.

• • •

Funiculaire du pic du Jer — пожалуй, самый хлипкий на вид фуникулёр чисто контсруктивно, который я когда-либо видел. Вагоны второго поколения, выпущенные в 1957 году и относящиеся к первому этапу реконструкции, сейчас находятся откровенно в плачевном состоянии.

Фуникулер был электрифицирован в 1987 году во время второго этапа реконструкции. Однако фуникулёр необычно медленный: поездка по линии занимает около 12 минут.

В высокий сезон фуникулёр курсирует каждые 20 минут, и при этом едва справляется с потоком пассажиров. Очередь на вход часто превышает вместимость вагона. В межсезонье фуникулёр курсирует каждые 30 минут.
+2
+2 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for at least one month!
Nie ste rihlásený.
Komentovať môžu iba prihlásené používatelia.