TransPhoto

Фотографии публикуются на сайте как есть и не имеют цели продвижения какой-либо политической и/или идеологической позиции.

Материалы предоставляются пользователями и не являются отражением мнения администрации сайта.

Закрыть
Прага, Tatra T3R.PLF № 8773
  ПрагаTatra T3R.PLF № 8773  —  маршрут 22, 8773+8173
Tatra T3R.PV № 8173  —  маршрут 22, 8773+8173
Tatra T3 № 6892  —  маршрут 23
Malostranské náměstí
Rather surprisingly, this tram was new at the time of shooting, of the 2025 construction year.

Автор: focus1965 · Береговой трамвай           Дата: 27 июля 2025 г., воскресенье

Показать место съёмки на карте

Статистика

Лицензия: Copyright ©
Опубликовано 30.08.2025 01:14 MSK
Просмотров — 218

Подробная информация

Прага, Tatra T3R.PLF № 8773

Депо/Парк:Депо Страшнице
С...:21.05.2025
Модель:Tatra T3R.PLF
Построен:2025
Заводской №:306
Текущее состояние:Эксплуатируется
Назначение:Пассажирский
Начало работы:11.07.2025
ex #8231

"Рapírová modernizace", ve skutečnosti vyroben vůz s novou skříní / "Official modernization", in fact, car with a new body was produced

Параметры съёмки

Модель камеры:Canon EOS 80D
Время съёмки:27.07.2025 12:10
Выдержка:1/250 с
Диафрагменное число:10
Чувствительность ISO:200
Фокусное расстояние:33 мм
Показать весь EXIF

Комментарии · 7

30.08.2025 21:08 MSK
Ссылка
Zxs91 · Прага
Фото: 3628
Only 16 days in service at day of shooting :)
+2
+2 / –0
30.08.2025 22:35 MSK
Ссылка
focus1965 · Береговой трамвай
Фото: 8827 · Заместитель администратора / Перевод сайта (EN/FR)
For me, it remains difficult: it's not really a new tram. In the end, an old tram was delivered to build this “new” tram.
Personally, I would never expect that in 2025 they would still be investing in this type of renovation or construction...
+2
+2 / –0
31.08.2025 08:42 MSK
Ссылка
Zxs91 · Прага
Фото: 3628
They are even driven by pedals, not by hand controller. Prague is in many thing unnecessarily traditional
+2
+2 / –0
31.08.2025 16:24 MSK
Ссылка
focus1965 · Береговой трамвай
Фото: 8827 · Заместитель администратора / Перевод сайта (EN/FR)
Quote (Zxs91, 31.08.2025):
> They are even driven by pedals, not by hand controller

I think this is normal. Technically, the vehicle is no longer a real PCC. The original vehicle, a Tatra T3, was a PCC derivative. Moreover, the Tatra factory had obtained a license to build PCCs. One of the typical features of PCCs was indeed the pedal control.
A lot changed during modernization - think of the brakes and suspension, for example - but pedal control remained the same (to my knowledge) everywhere.

The fact that this type of vehicle is still being built or modernized in 2025 proves that the original concept from 1935 - 90 years ago! - and what the Tatra factory in Prague built some 30 years later was not only innovative, but also apparently excellent.
0
+0 / –0
31.08.2025 23:13 MSK
Ссылка
Michal Isakov · Прага
Фото: 2896 · Администратор
Цитата (focus1965, 31.08.2025):
> I think this is normal.

It's viewed as outdated, other cities have them with hand controllers.
+1
+1 / –0
31.08.2025 23:17 MSK
Ссылка
ista011 · Москва
Фото: 13
Цитата (Michal Isakov, 31.08.2025):
> It's viewed as outdated

No, it is more convenient for drivers than having a fleet with two types of controllers. Many of them think that pedals are quite comfortable
0
+0 / –0
01.09.2025 08:18 MSK
Ссылка
Zxs91 · Прага
Фото: 3628
I made a survey in Prague drivers group and almost 80% of drivers prefer hand controllers.
+1
+1 / –0

Ваш комментарий

За обсуждение политики будет выноситься бан на 1 месяц и более.
Вы не вошли на сайт.
Комментарии могут оставлять только зарегистрированные пользователи.