Transphoto
照片中反映的内容为事实而且目的并非为推广任何站点;所有资料由用户提交而且不能代表网站的任何政治站点。
关闭
比利时海岸轻轨 — Historical photos — Horse cars and steam trams
  比利时海岸轻轨Historical photos — Horse cars and steam trams
Oostende, Ernest Feysplein
Ostend once had two train stations, 130 metres apart. The present station was at first only for international trains, with connections to the boats to England.
The second station served for domestic traffic and was then also served by tramlines: it is from this station that this photo was taken. The station was closed definitively in 1946 and all trains since then end at the present station.
The tramway was electrified, but the steam trams continued to run during the winter until 1909: electric trams then only ran during the summer months.
The city of Ostend was almost completely destroyed during the war, but a part of a historic front was preserved.

https://transphoto.org/photo/1567421/
https://goo.gl/maps/vYJg3oKu9ZoVZciy7

Postcard from my collection, edited by Ern. Thill (Brussels) with stamp of 1927.

提供照片用户: focus1965 · 安特衛普           日期: 1909 年

展示拍摄地点

照片数据

照片用途: Copyright ©
发布 17.01.2022 17:13 MSK
观看 — 368

详细信息

EXIF

Model:Canon MG3600 series
展示完整EXIF

评论 · 4

17.01.2022 17:42 MSK
链接
Ymtram · 东黑文-布兰福德
照片:: 21784 · 第三方照片审查员 / 照片审查员 / 综合编辑人员 / 新闻编辑人员 / 页面翻译 (EN)
A modern photo shot practically at the same location (the photographer is standing on the canal's embankment):
https://transphoto.org/photo/1567421/

Современное фото, сделанное практически в том же месте (фотограф стоит на берегу канала):
https://transphoto.org/photo/1567421/
+2
+2 / –0
17.01.2022 19:03 MSK
链接
没有照片
Интересно, что было не так с электротягой зимой? Моторные вагоны всю зиму стояли или их вцепляли в поезда под паровозами?
+3
+3 / –0
17.01.2022 22:40 MSK
链接
focus1965 · 安特衛普
照片:: 8812 · 副管理员 / 页面翻译 (EN/FR)
An excellent comment!
Electricity was initially introduced for the tram companies. Shortly afterwards, street lighting, which used to run on gas or oil, was systematically replaced by electric bulbs.
Electricity connections in houses were quite rare back then - and the coast was not nearly as densely built as it is today - and it was only later that electricity connections were made in the home, even just for lighting: there was nothing else.
Thus, the electricity producer supplied mostly the tram company (their only customer) and additionally: for lighting. During the summer, the need started when there were hardly or no trams running and then the production was sufficient.
During the short days of winter, the problem was that both the tram company and others (for lighting) needed electricity during the same period. So this was solved in 1909, by increasing the capacity of electricity production, also because electricity was more established by then.
+2
+2 / –0
17.01.2022 23:42 MSK
链接
照片:: 14393
Перевод:
В Остенде было два жд-вокзала на расстоянии 130 метров. Существующая станция - для международных поездов, с пересадкой на морскую линию в Англию. Второй вокзал - для местных поездов, и он обслуживался трамваем. Фото сделано с этой станции, она закрыта в 1946, и трамваи стали доходить до существующей станции.
Трамвай был электрический, но до 1909 года продолжали ходить паровые трамваи, а электрические ходили только летом. Город Остенде был почти целиком разрушен в войну, но часть исторического фасада была сохранена.

А первое время после электрификации, электричество использовалось только для трамвая, и потом - для электрического освещения домов и улиц, электроприборов ещё не было. Оказалось что электричества одновременно на трамвай и освещение не хватает, пока в 1909 году генерацию не усилили.
+1
+1 / –0

你的评论

请勿讨论政治话题;封禁时期≥1月
登录的用户才能写评论.