TransPhoto

Photos are published as is and do not have purpose to promote any political and/or ideological position.

All materials are provided by users and do not reflect the opinion of the site administration team.

Close
Halle, Tatra B4D № 101; Halle — Anniversary: 125 years of electric tramways in Halle (17.04.2016) • Jubiläum: 125 Jahre elektrische Straßenbahn in Halle (17.04.2016)
  HalleTatra B4D № 101 
Anniversary: 125 years of electric tramways in Halle (17.04.2016) • Jubiläum: 125 Jahre elektrische Straßenbahn in Halle (17.04.2016)
Bernburger Straße

Автор: M. N. · Cottbus           Date: 17 сәуір 2016 ж., жексенбi

Show shooting location on the map

Statistics

License: Copyright ©
Published 06.09.2019 23:30 MSK
Көріністер — 451

Detailed info

Halle, Tatra B4D № 101

Депо / Саябақ:Hallesche Straßenbahn-Freunde e.V.
Бастап..:1994
Үлгі:Tatra B4D
Салынған:1967
Зауыттық №:156879
Ағымдағы күй:Пайдаланылады
Мақсаты:Мұражайы
Ескерту:1994 ex HAVAG, Tatra B4D; 1969 ex Belgrade, Tatra B4YU # 110
Prototyp Tatra B4 • прототип Татра Б4 • prototype Tatra B4

Camera Settings

Model:Canon EOS 1100D
Date and Time:17.04.2016 10:57
Exposure Time:1/320 sec
Aperture Value:3.5
ISO Speed:100
Focal Length:23 mm
Show all EXIF tags

Comments · 4

07.09.2019 14:27 MSK
Link
Vladlen99 · Одесса
Фото: 43 · Жалпы редактор / Сайтты аудару (UK)
А для чего решётка МГ на прицепном вагоне?
Пустота в районе ускорителя крайне непривычно смотрится.
0
+0 / –0
07.09.2019 14:58 MSK
Link
Jan de Vu · Львов
Фото: 528
Косяк реставраторов.
0
+0 / –0
08.09.2019 00:42 MSK
Link
M. N. · Cottbus
Фото: 23889
Beim Tatrabeiwagen 101 handelt es sich um den ältesten Tatrabeiwagen in Deutschland. Er wurde 1967 als Triebwagen von CKD Prag für die Straßenbahnbahnbetrieb GSP in Belgrad (heute Serbien, ehemals Jugoslawien) gebaut. Nach einem Unfallschaden soll er nach Prag zurückgekommen sein. 1969 wurde er als B4D nach Halle (Saale) geliefert.

Tatrabeiwagen 101 is the oldest Tatra trailer in Germany. It was built in 1967 as a railcar of CKD Prague for the tram GSP in Belgrade (now Serbia, formerly Yugoslavia). After an accident, he should have returned to Prague. In 1969 he was delivered as B4D to Halle (Saale).
0
+0 / –0
12.02.2022 23:12 MSK
Link
Фото: 140
Прицепы B4D первых партий до 1971г. выпуска имели мотор-генератор для зарядки батареи и питания сети собственных нужд. Позднее отказались от этого и перешли на питание от моторного вагона через автосцепку. Решётки охлаждения больше не было.
+1
+1 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for at least one month!
You need to log in to write comments.