![]() |
Хронология: ЗагребВърни се на страницата на града Добави запис · Търсене по хронология 16 юни 2025 г.Reconstruction of tram tracks at Ribnjak and Ksaverska streets starts.
Routes 8 and 14 will be diverted as follows: 8: Kvaternikov trg — Draškovićeva — Zapruđe 14: Trg žrtava fašizma — Trg bana Josipa Jelačića — Zapruđe. Route 15 will be suspended until the end of reconstruction, which is expected in September. 15 юни 2025 г.Пассажирские трамваи модели Đuro Đaković TMK-1Z (TMK 201) выводятся из эксплуатации.
В субботу 14 июня трамвай такой модели будет работать на маршруте 11, а в воскресенье 15 июня последний раз на маршруте 9. 7 април 2025 г.Возобновлена работа трамвайной линии Житняк — Савишче (Žitnjak — Savišće), закрытой с августа 2024 года из-за работ на автодорожном путепроводе.
5 април 2025 г.Первый электробус (IVECO Crossway LE) начал регулярную эксплуатацию на линии 113 Ljubljanica — Jarun.
10 март 2025 г.Первый из новых трамвайных вагонов Končar TMK 2400 вышел на линию (на маршрут 1).
3 февруари 2025 г.Поставка первого нового трамвая Končar TMK 2400.
20 януари 2025 г.Начинается реконструкция Загребского фуникулёра. Она будет включать в себя полную реконструкцию каменного виадука, перестройку обеих станций, установку новых кабин и модернизацию электрооборудования. Завершение ожидается в марте 2026 года.
7 януари 2025 г.7 января открывается реконструированная конечная станция трамвая "Михалевац".
Маршруты 8 и 14 будут курсировать по своим обычным трассам. Маршрут 15 возобновляет работу. 31 декември 2024 г.Вновь открыт Адриатический мост, закрытый для движения трамваев с августа 2022 года в связи с реконструкцией. Маршрут №7 вернется на свою обычную трассу (Савский мост — Нови-Загреб — Дубрава), а маршрут №14 будет курсировать на участке "Площадь Жертв фашизма — Запрудже".
В ближайшее время ожидается открытие реконструированной конечной станции "Михалевац". 13 ноември 2024 г.Опубликован тендер на закупку первых в городе 4 электробусов.
3 септември 2024 г.Contract for the second batch of 20 Končar TMK 2400 trams has been signed. A total of 40 trams will be produced, with plans to order 40 longer low-floor trams.
7 август 2024 г.Due to reconstruction of a road overpass, tramway operation between Žitnjak and Savišće will be suspended until further notice. Route 2 will be shortened to Žitnjak, and route 3 will be shortened to Heinzelova loop.
24 юни 2024 г.Second phase of Mihaljevac reconstruction starts. Tramway operation at the terminus will be suspended until further notice and substituted by buses.
Routes 8 and 14 will be diverted as follows: 8: Kvaternikov trg — Draškovićeva — Zapruđe 14: Trg žrtava fašizma — Trg bana Josipa Jelačića — Savski most. 7 май 2024 г.Another ADTranz GT6M ex 610 is on the way to Zagreb and will be numbered as 1002. It is expected to be in service by the end of this month or beginning of June.
6 май 2024 г.Reconstruction of Mihaljevac terminus starts. During the first phase trams will operate as follows:
Route 15 will be suspended until the end of reconstruction. Route 8 will be extended to Gračansko Dolje on workdays. On weekends, because route 8 does not operate then, route 14 will be extended, while on workdays it will operate as normal. 23 март 2024 г.On selected weekends during spring and summer, due to reconstruction of electrical substation "Daničićeva", tram traffic will be suspended on routes through the city center and towards Črnomerec. Tram traffic in these sections will be substituted by bus routes.
On workdays trams will operate as normal without route changes. 2 февруари 2024 г.Construction of the first new Končar TMK 2400 three-section low-floor tram has started. Zagreb has ordered 20 trams of this type, funded by National Recovery and Resilience Plan, which are to be delivered in 2025.
27 декември 2023 г.First GT6M, No 1001 in regular traffic on line 12, course 12.
1 декември 2023 г.The first Adtranz GT6M from Augsburg arrived in the Trešnjevka depot.
22 август 2023 г.Zagreb signed a contract with German Augsburg to buy all its eleven trams of type GT6-M, made by ADTranz. The first tram should arrive in a few weeks and the tests, education for drivers and repair staff as well as the homologation should take about a month. By the end of the year the whole fleet of 11 trams should enter service and replace TMK 201 completely.
26 юли 1974 г.Возобновление движения фуникулера после капитальной реконструкции.
18 август 1910 г.Начало электрической эксплуатации трамвая.
23 април 1893 г.Официальное открытие Загребского фуникулера.
5 септември 1891 г.Открытие загребского трамвая в виде конки.
|
Главна Форум Правила Редакционна колегия Тъмна тема © Администрация ТрансФото и автори на материали, 2002—2025
Използването на снимки и други материали, публикувани в сайта е позволено само с разрешение на техните автори. |