Transports Électriques de Ville |
Chronologie: San Francisco Bay AreaAjouter un enregistrement · Rechercher dans la chronologie 12 novembre 2025The Breda LRV2/LRV3 streetcars have been fully retired in San Francisco. Their final run took place on November 12, 2025. The Muni Metro system is now operated exclusively with Siemens S200 vehicles.
20 août 2025Since August 20, BART and other Bay Area transit agencies now accept contactless payment with bank cards.
Riders can pay with physical cards or use NFC on their phones. This is especially convenient for visitors and occasional riders. 28 septembre 2024The L Taraval light-rail line has reopened after a five-year reconstruction project. Crews replaced the tracks, overhead power lines, roadway surface, and underground water and sewer pipes. Street lighting was upgraded, sidewalks were improved, and new landscaping was added.
The most important change is the addition of new or significantly improved boarding islands, which have greatly increased passenger safety. 7 janvier 2023The new 2,5 km-long segment of the MUNI Metro — Central Subway opens including three underwound stations Chinatown, Union Square/Market Street, Yerba Buena/Moscone, and one surface station 4th/Brannan. The new segment is connected with the rest of the network at 4th/King. The Line T — Third Street has been rerouted, and now operates between Chinatown and Sunnydal utilizing the new segment.
1 avril 2022New dedicated lanes have opened on Van Ness Avenue, allowing MUNI trolleybuses and Golden Gate Transit buses to move faster and more reliably, without getting stuck in traffic.
7 septembre 2019The last 40 of the ETI Škoda 14TrSF have been retired.
20 décembre 2017New high floor Siemens S200 cars 2001-2006 enter service. The contract assumes delivery of 219 trams of this type.
2 janvier 2017The beginning of retirement of Škoda 14TrSF trolleybuses — the first 15 vehicles are been scrapped.
18 mai 2016Сан-Франциское муниципальное управление SFMTA докупит еще 33 сочленённых троллейбуса производства New Flyer с началом поставки в конце 2017 года.
23 avril 2016Троллейбусный маршрут 49 временно, на период строительства выделенных полос для транспорта по центру Van Ness Avenue, обслуживается дизельными автобусами. Ориентировочный срок проведения работ — 2 года.
12 avril 2016Работа второго исторического маршрута E-Embarcadero расширена. Маршрут работает каждый день с 9:30 до 19:00.
1 août 2015В Сан-Франциско открывается вторая историческая трамвайная линия "E-Embarcadero". Она будет работать между вокзалом Caltrain и Fisherman's Wharf. Часы работы 10:00-19:00 по субботам и воскресеньям c 15-минутными интервалами. На линии всего будет работать 5 двухсторонних трамваев. С начала 2016 планируется расширить график до 7 дней в неделю.
8 janvier 2015Североамериканская корпорация New Flyer Industries выиграла контракт на поставку до 424 троллейбусов-дуобусов на замену троллейбусам Шкода поставки 1999-2003 гг. Контракт включает поставку 61-й сочленённой машины модели Xcelsior XT60 в 2015 г., а также опцию на поставку 363 сочленённых и одиночных машин моделей XT60 и XT40 в ближайшие 5 лет. Первая машина 7201 поступила в Сан-Франциско в начале марта 2015 г.
[ Фото 1 ] [ Фото 2 ] 23 août 2013Как стало известно, Блэкпульский вагон №605 (лодка), которая ныне находится в музее Beamish, была продана в Сан-Франциско и в близжайшее время будет перевезена туда. В Сан-Франциско таким образом будет 2 таких трамвая (605 — он же ранее 233, и 228 — он же ранее 603, а до этого 233). Также, в музее Western Railway Museum вблизи Сан-Франциско третий вагон (№226, он же 601.)
18 juin 2013King County Metro Transit (Сиэттл) и San Francisco MTA (Сан-Франциско) провели совместный тендер на поставку как минимум 141+60 троллейбусов, начиная в конце 2014 года, который выиграла компания New Flyer. Эти троллейбусы заменят сочленённые троллейбусы Breda и обыкновыенные Gillig в Сиэттле и 60 сочленённых троллейбусов New Flyer в Сан-Франциско.
18 juin 1984Remaining trackage of the Petaluma & Santa Rosa Railroad outside Petaluma is abandoned. Petaluma spurs taken over by the Northwestern Pacific Railroad.
24 janvier 1947Petaluma & Santa Rosa Railroad ceases electric operation.
1 juillet 1932Petaluma & Santa Rosa Railroad ceases passenger service.
30 septembre 1925Passenger service discontinued on the Two Rock branch.
29 octobre 1918Petaluma & Santa Rosa Railway Co. is reorganized as Petaluma & Santa Rosa Railroad Co.
mars 1904Santa Rosa Street Railway Co., Union Street Railway Co., Central Street Railway Co., and now defunct Petaluma Street Railway Co. are consolidated into Petaluma & Santa Rosa Railway Co.
8 mai 1893South Side Street Railway Co. is reorganized as Union Street Railway Co.
mars 1892Service begins on the Central Street Railway Co., a horse car line in Santa Rosa.
15 août 1888Service begins on the South Side Street Railway Co., a horse car line in Santa Rosa.
juin 1878Santa Rosa Street Railway Co. begins horse car operation in Santa Rosa.
|
| Indice Forums Termes et conditions Équipe éditoriale Thème foncé © Administration TransPhoto et auteurs de photos, 2002—2025
L'utilisation d'images de ce site web sans l'autorisation des auteurs est strictement interdite. |