TransPhotoElektrická Městská Doprava

Kronika: Geneva

Zpět na hlavní stránku města

Přidat zápis  ·  Hledání v kronice

10. prosince 2023

The tram line 15 has been extended by about 2,5 km from Palettes to ZIPLO.

12. prosince 2021

Two trolleybus routes have been extended on December 12. 2021 :
Route 2 has been extended catenary-free from Onex-Marché to Cressy, replacing bus route 21 over a 2.4 km section and 8 stops. This section was already used by battery trolleybuses before the official extension on selected route 2 services on Friday and Saturday nights.
Route 7 has been extended catenary-free from Aubépine to Bout-du-Monde by an additional 1.2 km with 3 new stops. The total section of the route operated on batteries is 2.1 km long and contains 6 stops.

4. července 2021

The tram line 14 has been extended by about 2 km to the west to its new terminus 'Bernex, Vailly'.

17. února 2021

The first of 23 additional Van Hool ExquiCity trolleybuses has been received. The first few vehicles will replace the 29-year old Swisstrolley 1 trolleybuses within the following months.

15. prosince 2019

The tram track between Moillesulaz — Annemasse-Parc Montessuit with length (2 km) will be opened on 15 December 2019.

15. prosince 2019

The trolleybus route 7 was extended from Hôpital to Aubépine without overhead lines. The new section is 980 metres long and includes 3 new stops. Every second service will be extended to Aubépine and therefore operated by Van Hool ExquiCity trolleybuses.

9. dubna 2018

Открыто новое разворотное кольцо с возможностью разворота в обе стороны возле остановки Bachet-de-Pesay, сама остановка теперь имеет 4 платформы.
Маршрут 18 и пиковые выпуски 12 маршрута, курсировавшие до Carouge-Rondeau, продлены до Bachet-de-Pesay.
Модернизация связана с планируемым запуском в конце 2019 года железнодорожной линии между Lancy и Genève-Eaux-Vives, при этом Bachet-de-Pesay отведена роль пересадочной станции между трамваем и пригородными поездами.

16. září 2011

16 сентября 2011 года в Женеву прибыл первый из 32 заказанных вагонов Stadler TANGO. Вагон разработан и изготовлен в Швейцарии. Шестисекционный двусторонний вагон имеет длину 44 метра; по данным производителя, в вагоне предусмотрено 88 сидений, и 173 пассажира смогут ехать стоя при плотности размещения 4 чел/кв.м. До конца 2011 года намечена поставка ещё 6 вагонов, а остальные будут доставлены в срок до 2014 года. Контракт предусматривает опцион на 24 вагона.