TransPhotoTransportul electric urban

Cronologia evenimentelor secundare (locale) / Știri

Arată: doar principale  ·  toate

Adaugă o înregistrare  ·  Caută în Cronologie / Știri

Lancaster, OH, August 1889 an

The Lancaster Street Railway Co. has awarded to T. William Harris & Co., of New York, the cotract for constructing the first route.
The Street Railway Journal, V. 5, No. 9

Lancaster, OH, 29 iulie 1889 an

The Lancaster Street Railway Co. opened bids for purchase the of $15.000 of first mortgage, twenty year, 6% bonds, and for the construction of a line 8.867 ft. long.
The Street Railway Journal, V. 5, No. 8

Nazare, 28 iulie 1889 an

Opening of the Nazaré funicular.

Lancaster, OH, Iunie 1889 an

The Lancaster Street Railway Co. has been incorporated at Columbus, with a capital stock of $30.000.
The Street Railway Journal, V. 5, No. 7

Baku, 19 aprilie 1889 an

The opening movement of the horse tram.

Turku, 1889 an

Construction of the horse-drawn tram began.

Chișinău, 29 octombrie 1888 an

Opening of the horse street railway in Kishinev.

Wiesbaden, 25 septembrie 1888 an

Opening of the funicular between Nerotal and Neroberg with water-powered drive.

San Francisco Bay Area, 15 august 1888 an

Service begins on the South Side Street Railway Co., a horse car line in Santa Rosa.

Odesa, Iunie 1888 an

Private horse car line of Dr. Yakhimovitch at the Kuyalnik resort begins operation.

New York City, 17 decembrie 1887 an

Jamaica Avenue Line of the Jamaica and Brooklyn Road Company is converted to electric operation.

Rostov-na-Donu, 11 septembrie 1887 an

Opening of the horse street railway in Rostov-on-Don.

Halberstadt, 28 iunie 1887 an

Eröffnung der Halberstädter Pferdebahn auf zwei Linien zwischen Hauptbahnhof und Voigtei bzw. Johannistor • Opening of the horse tramway operation on two routes from main railway station to Voigtei and Johannistor.

Bad Ems, 5 iunie 1887 an

Opening of the Malbergbahn funicular between centre and the Malberg mountain.

New York City, 14 martie 1887 an

Yonkers Railroad Co. begins horsecar operation in the city of Yonkers.

Tbilisi, 1887 an

В 1887 г. 60 вагонов конки перевозили до 15 тыс. пасс. в день (5 млн. в год). Протяженность линий составляла 21 версту. Плата за проезд на Муштаидской, Песковской и Ортачальской
линиях составляла 3 коп. на Михайловской, Ольгинской и Верийской – 5 коп.

Baku, 1887 an

Создано Бакинское акционерное общество конно-железных дорог.

New York City, 1 decembrie 1886 an

125th Street Line of the Third Avenue Railroad is reinstated after conversion to cable operation.

Tbilisi, 1 decembrie 1886 an

23 мая 1885 г. городская управа заключила новый договор с Шевцовым, который предусматривал постройку однопутной Ортачальской линии конки в продолжение Песковской линии от Саманной (Площадь Горгасали) пл. до Мнацакановского моста (мост 300 Арагвинцев). Ортачальская линия открылась 1 декабря 1886 г. К этому времени Шевцов уже продал предприятие бельгийскому Анонимному обществу Тифлисских конно-железных дорог. 18 сентября 1885 г. управа утвердила передачу конки новому концессионеру.

New York City, 23 noiembrie 1886 an

Horsecar operation ceases on the 125th Street Line of the Third Avenue Railroad.

New York City, 2 iunie 1886 an

Rockaway Vilage Railroad Company begins horsecar operation in Rockaway.

New York City, 17 mai 1886 an

Opening of the steam-powered elevated railroad of the Suburban Rapid Transit Company in the Bronx.

New York City, 23 aprilie 1886 an

Third Avenue Railroad Company takes over the capital stock of the One Hundred and Twenty-Fifth Street Railroad Company. The latter was leased to the Third Avenue Railroad since December, 1870.

New York City, 17 martie 1886 an

Opening of the horse street railway of the Chambers & Grand Street Ferry Railroad Company.

New York City, 31 august 1885 an

Tenth Avenue Line of the Third Avenue Railroad is converted to cable operation.

Tbilisi, 23 iulie 1885 an

23 июля 1885 г. по-новому Верийскому мосту и спуску пошли вагоны конки. Таким образом, все линии конки, намеченные в договоре 1881 г., были построены. Все линии были построены в два пути за исключением участков по Дворцовой ул. и между вокзалом и коночным парком.

Karachi, 20 aprilie 1885 an

В г. Карачи начато движение парового трамвая.

New York City, 15 august 1884 an

Opening of the horse street railway of 42nd Street, Manhattanville & St. Nicholas Avenue Railway Company.

Tbilisi, 15 octombrie 1883 an

Четвертая, Песковская линия открылась 15 октября 1883 г. Она прошла от памятника Воронцову по Песковской ул. (Хетагурова) до Саманной пл.

Tbilisi, 8 august 1883 an

Третья линия конки – Ольгинская – открылась 8 августа 1883 г. Она соединила Эриванскую (пл. Свободы) пл. c Повивальным институтом (клиника Чачава) по Дворцовой (ныне часть просп. Руставели) ул., Головинскому просп. (просп. Руставели) и Ольгинской ул. (Костава).