TransPhotoElektrinis miestų viešasis transportas

Vietinės reikšmės įvykių chronologija

Rodyti: tik pagrindiniai  ·  visi

Pridėti įrašą  ·  Paieška naujienose

Lancaster, OH, 1889 m. Rugpjūtis

The Lancaster Street Railway Co. has awarded to T. William Harris & Co., of New York, the cotract for constructing the first route.
The Street Railway Journal, V. 5, No. 9

Lancaster, OH, 1889 m. liepos 29 d.

The Lancaster Street Railway Co. opened bids for purchase the of $15.000 of first mortgage, twenty year, 6% bonds, and for the construction of a line 8.867 ft. long.
The Street Railway Journal, V. 5, No. 8

Nazare, 1889 m. liepos 28 d.

Opening of the Nazaré funicular.

Lancaster, OH, 1889 m. Birželis

The Lancaster Street Railway Co. has been incorporated at Columbus, with a capital stock of $30.000.
The Street Railway Journal, V. 5, No. 7

Baku, 1889 m. balandžio 19 d.

The opening movement of the horse tram.

Turku, 1889 m.

Construction of the horse-drawn tram began.

Kišiniovas, 1888 m. spalio 29 d.

Opening of the horse street railway in Kishinev.

Wiesbaden, 1888 m. rugsėjo 25 d.

Opening of the funicular between Nerotal and Neroberg with water-powered drive.

San Francisco Bay Area, 1888 m. rugpjūčio 15 d.

Service begins on the South Side Street Railway Co., a horse car line in Santa Rosa.

Odesa, 1888 m. Birželis

Private horse car line of Dr. Yakhimovitch at the Kuyalnik resort begins operation.

New York City, 1887 m. gruodžio 17 d.

Jamaica Avenue Line of the Jamaica and Brooklyn Road Company is converted to electric operation.

Rostovas prie Dono, 1887 m. rugsėjo 11 d.

Opening of the horse street railway in Rostov-on-Don.

Halberstadt, 1887 m. birželio 28 d.

Eröffnung der Halberstädter Pferdebahn auf zwei Linien zwischen Hauptbahnhof und Voigtei bzw. Johannistor • Opening of the horse tramway operation on two routes from main railway station to Voigtei and Johannistor.

Bad Ems, 1887 m. birželio 5 d.

Opening of the Malbergbahn funicular between centre and the Malberg mountain.

New York City, 1887 m. kovo 14 d.

Yonkers Railroad Co. begins horsecar operation in the city of Yonkers.

Tbilisis, 1887 m.

В 1887 г. 60 вагонов конки перевозили до 15 тыс. пасс. в день (5 млн. в год). Протяженность линий составляла 21 версту. Плата за проезд на Муштаидской, Песковской и Ортачальской
линиях составляла 3 коп. на Михайловской, Ольгинской и Верийской – 5 коп.

Baku, 1887 m.

Создано Бакинское акционерное общество конно-железных дорог.

New York City, 1886 m. gruodžio 1 d.

125th Street Line of the Third Avenue Railroad is reinstated after conversion to cable operation.

Tbilisis, 1886 m. gruodžio 1 d.

23 мая 1885 г. городская управа заключила новый договор с Шевцовым, который предусматривал постройку однопутной Ортачальской линии конки в продолжение Песковской линии от Саманной (Площадь Горгасали) пл. до Мнацакановского моста (мост 300 Арагвинцев). Ортачальская линия открылась 1 декабря 1886 г. К этому времени Шевцов уже продал предприятие бельгийскому Анонимному обществу Тифлисских конно-железных дорог. 18 сентября 1885 г. управа утвердила передачу конки новому концессионеру.

New York City, 1886 m. lapkričio 23 d.

Horsecar operation ceases on the 125th Street Line of the Third Avenue Railroad.

New York City, 1886 m. birželio 2 d.

Rockaway Vilage Railroad Company begins horsecar operation in Rockaway.

New York City, 1886 m. gegužės 17 d.

Opening of the steam-powered elevated railroad of the Suburban Rapid Transit Company in the Bronx.

New York City, 1886 m. balandžio 23 d.

Third Avenue Railroad Company takes over the capital stock of the One Hundred and Twenty-Fifth Street Railroad Company. The latter was leased to the Third Avenue Railroad since December, 1870.

New York City, 1886 m. kovo 17 d.

Opening of the horse street railway of the Chambers & Grand Street Ferry Railroad Company.

New York City, 1885 m. rugpjūčio 31 d.

Tenth Avenue Line of the Third Avenue Railroad is converted to cable operation.

Tbilisis, 1885 m. liepos 23 d.

23 июля 1885 г. по-новому Верийскому мосту и спуску пошли вагоны конки. Таким образом, все линии конки, намеченные в договоре 1881 г., были построены. Все линии были построены в два пути за исключением участков по Дворцовой ул. и между вокзалом и коночным парком.

Karachi, 1885 m. balandžio 20 d.

В г. Карачи начато движение парового трамвая.

New York City, 1884 m. rugpjūčio 15 d.

Opening of the horse street railway of 42nd Street, Manhattanville & St. Nicholas Avenue Railway Company.

Tbilisis, 1883 m. spalio 15 d.

Четвертая, Песковская линия открылась 15 октября 1883 г. Она прошла от памятника Воронцову по Песковской ул. (Хетагурова) до Саманной пл.

Tbilisis, 1883 m. rugpjūčio 8 d.

Третья линия конки – Ольгинская – открылась 8 августа 1883 г. Она соединила Эриванскую (пл. Свободы) пл. c Повивальным институтом (клиника Чачава) по Дворцовой (ныне часть просп. Руставели) ул., Головинскому просп. (просп. Руставели) и Ольгинской ул. (Костава).