TransphotoElektromos városi közlekedés

Fontos hírek

Mutasd: csak a fontosakat  ·  Mindet

Hír hozzáadása  ·  Keresés a hírekben

Lancaster, OH, augusztus 1889 .

The Lancaster Street Railway Co. has awarded to T. William Harris & Co., of New York, the cotract for constructing the first route.
The Street Railway Journal, V. 5, No. 9

Lancaster, OH, 29 július 1889 .

The Lancaster Street Railway Co. opened bids for purchase the of $15.000 of first mortgage, twenty year, 6% bonds, and for the construction of a line 8.867 ft. long.
The Street Railway Journal, V. 5, No. 8

Nazare, 28 július 1889 .

Opening of the Nazaré funicular.

Lancaster, OH, június 1889 .

The Lancaster Street Railway Co. has been incorporated at Columbus, with a capital stock of $30.000.
The Street Railway Journal, V. 5, No. 7

Baku, 19 április 1889 .

The opening movement of the horse tram.

Turku, 1889 .

Construction of the horse-drawn tram began.

Kisinyov, 29 október 1888 .

Opening of the horse street railway in Kishinev.

Wiesbaden, 25 szeptember 1888 .

Opening of the funicular between Nerotal and Neroberg with water-powered drive.

San Francisco Bay Area, 15 augusztus 1888 .

Service begins on the South Side Street Railway Co., a horse car line in Santa Rosa.

Odessza, június 1888 .

Private horse car line of Dr. Yakhimovitch at the Kuyalnik resort begins operation.

New York City, 17 december 1887 .

Jamaica Avenue Line of the Jamaica and Brooklyn Road Company is converted to electric operation.

Rosztov na Donu, 11 szeptember 1887 .

Opening of the horse street railway in Rostov-on-Don.

Halberstadt, 28 június 1887 .

Eröffnung der Halberstädter Pferdebahn auf zwei Linien zwischen Hauptbahnhof und Voigtei bzw. Johannistor • Opening of the horse tramway operation on two routes from main railway station to Voigtei and Johannistor.

Bad Ems, 5 június 1887 .

Opening of the Malbergbahn funicular between centre and the Malberg mountain.

New York City, 14 március 1887 .

Yonkers Railroad Co. begins horsecar operation in the city of Yonkers.

Tbiliszi, 1887 .

В 1887 г. 60 вагонов конки перевозили до 15 тыс. пасс. в день (5 млн. в год). Протяженность линий составляла 21 версту. Плата за проезд на Муштаидской, Песковской и Ортачальской
линиях составляла 3 коп. на Михайловской, Ольгинской и Верийской – 5 коп.

Baku, 1887 .

Создано Бакинское акционерное общество конно-железных дорог.

New York City, 1 december 1886 .

125th Street Line of the Third Avenue Railroad is reinstated after conversion to cable operation.

Tbiliszi, 1 december 1886 .

23 мая 1885 г. городская управа заключила новый договор с Шевцовым, который предусматривал постройку однопутной Ортачальской линии конки в продолжение Песковской линии от Саманной (Площадь Горгасали) пл. до Мнацакановского моста (мост 300 Арагвинцев). Ортачальская линия открылась 1 декабря 1886 г. К этому времени Шевцов уже продал предприятие бельгийскому Анонимному обществу Тифлисских конно-железных дорог. 18 сентября 1885 г. управа утвердила передачу конки новому концессионеру.

New York City, 23 november 1886 .

Horsecar operation ceases on the 125th Street Line of the Third Avenue Railroad.

New York City, 2 június 1886 .

Rockaway Vilage Railroad Company begins horsecar operation in Rockaway.

New York City, 17 május 1886 .

Opening of the steam-powered elevated railroad of the Suburban Rapid Transit Company in the Bronx.

New York City, 23 április 1886 .

Third Avenue Railroad Company takes over the capital stock of the One Hundred and Twenty-Fifth Street Railroad Company. The latter was leased to the Third Avenue Railroad since December, 1870.

New York City, 17 március 1886 .

Opening of the horse street railway of the Chambers & Grand Street Ferry Railroad Company.

New York City, 31 augusztus 1885 .

Tenth Avenue Line of the Third Avenue Railroad is converted to cable operation.

Tbiliszi, 23 július 1885 .

23 июля 1885 г. по-новому Верийскому мосту и спуску пошли вагоны конки. Таким образом, все линии конки, намеченные в договоре 1881 г., были построены. Все линии были построены в два пути за исключением участков по Дворцовой ул. и между вокзалом и коночным парком.

Karachi, 20 április 1885 .

В г. Карачи начато движение парового трамвая.

New York City, 15 augusztus 1884 .

Opening of the horse street railway of 42nd Street, Manhattanville & St. Nicholas Avenue Railway Company.

Tbiliszi, 15 október 1883 .

Четвертая, Песковская линия открылась 15 октября 1883 г. Она прошла от памятника Воронцову по Песковской ул. (Хетагурова) до Саманной пл.

Tbiliszi, 8 augusztus 1883 .

Третья линия конки – Ольгинская – открылась 8 августа 1883 г. Она соединила Эриванскую (пл. Свободы) пл. c Повивальным институтом (клиника Чачава) по Дворцовой (ныне часть просп. Руставели) ул., Головинскому просп. (просп. Руставели) и Ольгинской ул. (Костава).