![]() |
Chronologie des événements locauxMontrer: principal seulement · tous Ajouter un enregistrement · Rechercher dans la chronologie New York, 12 janvier 1879Temporary shuttle service is opened from the 50th Street Station on the 6th Avenue Line to the 8th Avenue Station on the 53rd St. connection.
San José, 1879People's Horse Railroad Co. — formed 1879 to acquire control of several horse railroads, reorganized 1894 as San Jose Railroads.
https://web.archive.org/web/201705101338...is.html New York, 30 décembre 1878Third Avenue Line of the New York Elevated Railway Company is extended to the 129th Street Station.
New York, 9 décembre 1878Third Avenue Line of the New York Elevated Railway Company is extended to the 89th Street Station.
New York, 16 septembre 1878Third Avenue Line of the New York Elevated Railway Company is extended to the 67th Street Station. Chatham Square and Houston Street stations are opened.
New York, 26 août 1878Opening of the steam-powered elevated railroad of the New York Elevated Railway Company on Third Avenue in Manhattan.
New York, 5 juillet 1878Sixth and Ninth Avenues Lines are connected by a new structure on 53rd Street.
New York, 5 juin 1878Opening of the steam-powered elevated railroad of the Metropolitan Elevated Railway Company on Sixth Avenue in Manhattan.
San Francisco Bay Area, juin 1878Santa Rosa Street Railway Co. begins horse car operation in Santa Rosa.
San José, 1877Market Street & Willow Glen Railroad — opened 1877, controlled 1882 by People's Horse Railroad Co.
https://web.archive.org/web/201705101338...is.html San José, 1877South East Side Horse Railroad Co. — opened 1877, merged 1877 into North Side Horse Railroad Co.
Odessa, 2 octobre 187620 сентября 1876 г. (ст. ст.)
«The Odessa Tramways Company Limited» было отказано в передаче концессии вследствие того, что компания не получила необходимого разрешения на право деятельности в Российской империи и не предоставила нотариального заявления о согласии от предпринимателей конных железных дорог в Одессе, представителем которых является Л. Машевский. Odessa, 6 août 187625 июля 1876 г. (ст. ст.)
Лондонская компания "The Odessa Tramways Company Limited" обратилась в Одесскую городскую управу с заявлением о передаче концессии одесских конных железных дорог от Л. Машевского и других предпринимателей в свою пользу. Trieste, 30 mars 1876Opening of the Trieste city tramway network.
Odessa, 23 novembre 187511 ноября 1875 г. (ст. ст.)
Одесской городской управой был подписан контракт с Осипом Чижевичем, поверенным австрийских подданных Параскева Скараманги, Бернарда Кольмана и графа Ричарда Шметова, на устройство и эксплуатацию конных железных дорог в Одессе. Odessa, 3 novembre 187522 октября 1875 г. (ст. ст.)
Концессия на построение и эксплуатацию конных железных дорог в Одессе была утверждена министром внутренних дел. Kazan, 2 octobre 1875Opening of the horse street railway in Kazan comprising two routes: “Volzhskaya” an “Prolomnaya”.
Luxembourg, 21 février 1875Opening of the horse tramway in Luxembourg.
San José, 1875North Side Horse Railroad Co. — opened 1875, controlled 1882 by People's Horse Railroad Co.
Bombay, 9 mai 1874Opening of the horse tramway in Bombay.
Odessa, 13 mars 18741 марта 1874 г. (ст. ст.)
Осип Чижевич, главный учредитель предприятия конных железных дорог в Одессе, подтвердил полное согласие с проектом положения про конные железные дороги. Odessa, 13 février 18741 февраля 1874 г. (ст. ст.)
Одесская городская дума приняла проект положения о конные железные дороги и поручила Одесской городской управе ходатайствовать в установленном порядке к скорейшему утверждении контракта с предпринимателями по этому предмету. Odessa, 9 janvier 187428 декабря 1873 г. (ст. ст.)
Одесская городская управа постановила передать дополненный проект положения о конные железные дороги Одесской городской думе для обсуждения и принятия. Odessa, 18 février 18736 февраля 1873 г. (ст. ст.)
Комитет министров предоставил дело об одесской конной железной дороге новому составу Одесской общей думы для принятия постановления. New York, 25 août 1872East New York & Jamaica Railroad Company, previously sold at foreclosure, is reorganized as Jamaica, Woodhaven and Brooklyn Railroad Company.
San José, 1872First Street Railroad — opened 1872, controlled 1881 by People's Horse Railroad Co.
New York, 20 avril 1871Opening of the steam-powered elevated railroad of the New York Elevated Railroad Company (former West Side and Yonkers Patent Railway) on Greenwich Street and Ninth Avenue in Manhattan.
Odessa, 20 février 18718 февраля 1871 г. (ст. ст.)
Одесская общая городская дума утвердила проект контракта с предпринимателями Осипом Чижевичем, Параскева Скарамангою, Бернардом Кольманом и графом Ричардом Шметовым. Предпринимателями также был внесен залог в объеме 25000 рублей, дело передано правительству для рассмотрения и утверждения. New York, 14 novembre 1870Operation of the West Side and Yonkers Patent Railway ceases. The whole company is put up for the auction.
New York, 15 octobre 1870Opening of the horse street railway of the [future] One Hundred and Twenty-Fifth Street Railroad Company.
|
Indice Forums Termes et conditions Équipe éditoriale Thème foncé © Administration TransPhoto et auteurs de photos, 2002—2025
L'utilisation d'images de ce site web sans l'autorisation des auteurs est strictement interdite. |