TransphotoSähköinen kaupunkiliikenne

Paikalliset tapahtumat aikajärjestyksessä

Näytä: vain päätapahtumat  ·  kaikki

Lisää uutinen  ·  Hae uutisista

New York City, 12 tammikuuta 1879 v.

Temporary shuttle service is opened from the 50th Street Station on the 6th Avenue Line to the 8th Avenue Station on the 53rd St. connection.

San Jose, 1879 v.

People's Horse Railroad Co. — formed 1879 to acquire control of several horse railroads, reorganized 1894 as San Jose Railroads.

https://web.archive.org/web/201705101338...is.html

New York City, 30 joulukuuta 1878 v.

Third Avenue Line of the New York Elevated Railway Company is extended to the 129th Street Station.

New York City, 9 joulukuuta 1878 v.

Third Avenue Line of the New York Elevated Railway Company is extended to the 89th Street Station.

New York City, 16 syyskuuta 1878 v.

Third Avenue Line of the New York Elevated Railway Company is extended to the 67th Street Station. Chatham Square and Houston Street stations are opened.

New York City, 26 elokuuta 1878 v.

Opening of the steam-powered elevated railroad of the New York Elevated Railway Company on Third Avenue in Manhattan.

New York City, 5 heinäkuuta 1878 v.

Sixth and Ninth Avenues Lines are connected by a new structure on 53rd Street.

New York City, 5 kesäkuuta 1878 v.

Opening of the steam-powered elevated railroad of the Metropolitan Elevated Railway Company on Sixth Avenue in Manhattan.

San Francisco Bay Area, kesäkuu 1878 v.

Santa Rosa Street Railway Co. begins horse car operation in Santa Rosa.

San Jose, 1877 v.

Market Street & Willow Glen Railroad — opened 1877, controlled 1882 by People's Horse Railroad Co.

https://web.archive.org/web/201705101338...is.html

San Jose, 1877 v.

South East Side Horse Railroad Co. — opened 1877, merged 1877 into North Side Horse Railroad Co.

Odessa, 2 lokakuuta 1876 v.

20 сентября 1876 г. (ст. ст.)
«The Odessa Tramways Company Limited» было отказано в передаче концессии вследствие того, что компания не получила необходимого разрешения на право деятельности в Российской империи и не предоставила нотариального заявления о согласии от предпринимателей конных железных дорог в Одессе, представителем которых является Л. Машевский.

Odessa, 6 elokuuta 1876 v.

25 июля 1876 г. (ст. ст.)
Лондонская компания "The Odessa Tramways Company Limited" обратилась в Одесскую городскую управу с заявлением о передаче концессии одесских конных железных дорог от Л. Машевского и других предпринимателей в свою пользу.

Trieste, 30 maaliskuuta 1876 v.

Opening of the Trieste city tramway network.

Odessa, 23 marraskuuta 1875 v.

11 ноября 1875 г. (ст. ст.)
Одесской городской управой был подписан контракт с Осипом Чижевичем, поверенным австрийских подданных Параскева Скараманги, Бернарда Кольмана и графа Ричарда Шметова, на устройство и эксплуатацию конных железных дорог в Одессе.

Odessa, 3 marraskuuta 1875 v.

22 октября 1875 г. (ст. ст.)
Концессия на построение и эксплуатацию конных железных дорог в Одессе была утверждена министром внутренних дел.

Kazan, 2 lokakuuta 1875 v.

Opening of the horse street railway in Kazan comprising two routes: “Volzhskaya” an “Prolomnaya”.

Luxemburg, 21 helmikuuta 1875 v.

Opening of the horse tramway in Luxembourg.

San Jose, 1875 v.

North Side Horse Railroad Co. — opened 1875, controlled 1882 by People's Horse Railroad Co.

Mumbai, 9 toukokuuta 1874 v.

Opening of the horse tramway in Bombay.

Odessa, 13 maaliskuuta 1874 v.

1 марта 1874 г. (ст. ст.)
Осип Чижевич, главный учредитель предприятия конных железных дорог в Одессе, подтвердил полное согласие с проектом положения про конные железные дороги.

Odessa, 13 helmikuuta 1874 v.

1 февраля 1874 г. (ст. ст.)
Одесская городская дума приняла проект положения о конные железные дороги и поручила Одесской городской управе ходатайствовать в установленном порядке к скорейшему утверждении контракта с предпринимателями по этому предмету.

Odessa, 9 tammikuuta 1874 v.

28 декабря 1873 г. (ст. ст.)
Одесская городская управа постановила передать дополненный проект положения о конные железные дороги Одесской городской думе для обсуждения и принятия.

Odessa, 18 helmikuuta 1873 v.

6 февраля 1873 г. (ст. ст.)
Комитет министров предоставил дело об одесской конной железной дороге новому составу Одесской общей думы для принятия постановления.

New York City, 25 elokuuta 1872 v.

East New York & Jamaica Railroad Company, previously sold at foreclosure, is reorganized as Jamaica, Woodhaven and Brooklyn Railroad Company.

San Jose, 1872 v.

First Street Railroad — opened 1872, controlled 1881 by People's Horse Railroad Co.

New York City, 20 huhtikuuta 1871 v.

Opening of the steam-powered elevated railroad of the New York Elevated Railroad Company (former West Side and Yonkers Patent Railway) on Greenwich Street and Ninth Avenue in Manhattan.

Odessa, 20 helmikuuta 1871 v.

8 февраля 1871 г. (ст. ст.)
Одесская общая городская дума утвердила проект контракта с предпринимателями Осипом Чижевичем, Параскева Скарамангою, Бернардом Кольманом и графом Ричардом Шметовым. Предпринимателями также был внесен залог в объеме 25000 рублей, дело передано правительству для рассмотрения и утверждения.

New York City, 14 marraskuuta 1870 v.

Operation of the West Side and Yonkers Patent Railway ceases. The whole company is put up for the auction.

New York City, 15 lokakuuta 1870 v.

Opening of the horse street railway of the [future] One Hundred and Twenty-Fifth Street Railroad Company.