TransphotoUrban Electric Transit

Chronology Of Secondary (Local) Events / News

Show: main only  ·  all

Add record  ·  Search in Chronology / News

New York City, January 12, 1879

Temporary shuttle service is opened from the 50th Street Station on the 6th Avenue Line to the 8th Avenue Station on the 53rd St. connection.

San Jose, 1879

People's Horse Railroad Co. — formed 1879 to acquire control of several horse railroads, reorganized 1894 as San Jose Railroads.

https://web.archive.org/web/201705101338...is.html

New York City, December 30, 1878

Third Avenue Line of the New York Elevated Railway Company is extended to the 129th Street Station.

New York City, December 9, 1878

Third Avenue Line of the New York Elevated Railway Company is extended to the 89th Street Station.

New York City, September 16, 1878

Third Avenue Line of the New York Elevated Railway Company is extended to the 67th Street Station. Chatham Square and Houston Street stations are opened.

New York City, August 26, 1878

Opening of the steam-powered elevated railroad of the New York Elevated Railway Company on Third Avenue in Manhattan.

New York City, July 5, 1878

Sixth and Ninth Avenues Lines are connected by a new structure on 53rd Street.

New York City, June 5, 1878

Opening of the steam-powered elevated railroad of the Metropolitan Elevated Railway Company on Sixth Avenue in Manhattan.

San Francisco Bay Area, June 1878

Santa Rosa Street Railway Co. begins horse car operation in Santa Rosa.

San Jose, 1877

Market Street & Willow Glen Railroad — opened 1877, controlled 1882 by People's Horse Railroad Co.

https://web.archive.org/web/201705101338...is.html

San Jose, 1877

South East Side Horse Railroad Co. — opened 1877, merged 1877 into North Side Horse Railroad Co.

Odesa, October 2, 1876

20 сентября 1876 г. (ст. ст.)
«The Odessa Tramways Company Limited» было отказано в передаче концессии вследствие того, что компания не получила необходимого разрешения на право деятельности в Российской империи и не предоставила нотариального заявления о согласии от предпринимателей конных железных дорог в Одессе, представителем которых является Л. Машевский.

Odesa, August 6, 1876

25 июля 1876 г. (ст. ст.)
Лондонская компания "The Odessa Tramways Company Limited" обратилась в Одесскую городскую управу с заявлением о передаче концессии одесских конных железных дорог от Л. Машевского и других предпринимателей в свою пользу.

Trieste, March 30, 1876

Opening of the Trieste city tramway network.

Odesa, November 23, 1875

11 ноября 1875 г. (ст. ст.)
Одесской городской управой был подписан контракт с Осипом Чижевичем, поверенным австрийских подданных Параскева Скараманги, Бернарда Кольмана и графа Ричарда Шметова, на устройство и эксплуатацию конных железных дорог в Одессе.

Odesa, November 3, 1875

22 октября 1875 г. (ст. ст.)
Концессия на построение и эксплуатацию конных железных дорог в Одессе была утверждена министром внутренних дел.

Kazan, October 2, 1875

Opening of the horse street railway in Kazan comprising two routes: “Volzhskaya” an “Prolomnaya”.

Luxembourg, February 21, 1875

Opening of the horse tramway in Luxembourg.

San Jose, 1875

North Side Horse Railroad Co. — opened 1875, controlled 1882 by People's Horse Railroad Co.

Mumbai, May 9, 1874

Opening of the horse tramway in Bombay.

Odesa, March 13, 1874

1 марта 1874 г. (ст. ст.)
Осип Чижевич, главный учредитель предприятия конных железных дорог в Одессе, подтвердил полное согласие с проектом положения про конные железные дороги.

Odesa, February 13, 1874

1 февраля 1874 г. (ст. ст.)
Одесская городская дума приняла проект положения о конные железные дороги и поручила Одесской городской управе ходатайствовать в установленном порядке к скорейшему утверждении контракта с предпринимателями по этому предмету.

Odesa, January 9, 1874

28 декабря 1873 г. (ст. ст.)
Одесская городская управа постановила передать дополненный проект положения о конные железные дороги Одесской городской думе для обсуждения и принятия.

Odesa, February 18, 1873

6 февраля 1873 г. (ст. ст.)
Комитет министров предоставил дело об одесской конной железной дороге новому составу Одесской общей думы для принятия постановления.

New York City, August 25, 1872

East New York & Jamaica Railroad Company, previously sold at foreclosure, is reorganized as Jamaica, Woodhaven and Brooklyn Railroad Company.

San Jose, 1872

First Street Railroad — opened 1872, controlled 1881 by People's Horse Railroad Co.

New York City, April 20, 1871

Opening of the steam-powered elevated railroad of the New York Elevated Railroad Company (former West Side and Yonkers Patent Railway) on Greenwich Street and Ninth Avenue in Manhattan.

Odesa, February 20, 1871

8 февраля 1871 г. (ст. ст.)
Одесская общая городская дума утвердила проект контракта с предпринимателями Осипом Чижевичем, Параскева Скарамангою, Бернардом Кольманом и графом Ричардом Шметовым. Предпринимателями также был внесен залог в объеме 25000 рублей, дело передано правительству для рассмотрения и утверждения.

New York City, November 14, 1870

Operation of the West Side and Yonkers Patent Railway ceases. The whole company is put up for the auction.

New York City, October 15, 1870

Opening of the horse street railway of the [future] One Hundred and Twenty-Fifth Street Railroad Company.