TransPhotoLinnade elektritransport

Penang Hill Railway Funicular

George Town

««12»»
159 KB
168

Maps

The mountain part of the Penang Hill Railway.
Footpaths along the line are clearly visible.
See suggestions for a visit here:
https://transphoto.org/photo/2061142/#3379793
• • •
Горная часть "железной дороги Пенанг-Хилл".
Показаны дорожки, идущие вдоль линии.
Советы к посещению:
https://transphoto.org/photo/2061142/#3379795

Map: The Penang Hill Railway

2023 a.
Saatis Ymtram

525 KB
2
74

George Town,  Doppelmayr Garaventa 80-FUL Penang Hill  3 

Upper Tunnel Station — Upper Station

The second generation 1977-built Doppelmayr Garaventa 80-FUL car at the tunnel with the steepest incline in the world.
• • •
Вагон Doppelmayr Garaventa 80-FUL второго поколения 1977 года у туннеля с самым крутым уклоном в мире.

Photo: Skyevo
Wikipedia

11 juuni 2010 a.
Saatis Ymtram

584 KB
42

George Town,  Doppelmayr Garaventa 80-FUL Penang Hill  3 

Claremont Station — Moniot Station

Two second generation 1977-built cars meet at the passing point of the upper segment of the line.
• • •
Два вагона второго поколения 1977 года постройки встречаются на разъезде верхнего участка линии.

Photo: Syed Abdul Khaliq
Wikipedia

6 aprill 2009 a.
Saatis Ymtram

1864 KB
43

George Town,  Doppelmayr Garaventa 80-FUL Penang Hill  3 

Claremont Station — Moniot Station

The Penang Hill Railway previously consisted of two separate funiculars.
Two second generation 1977-built cars with freight trailers meet at the passing point of the upper segment of the line.
• • •
"Железная дорога Пенанг-Хилл" ранее состояла из двух отдельных фуникулеров.
Два вагона второго поколения 1977 года постройки с грузовыми прицепами встречаются на разъезде верхнего участка линии.

Photo: Ouishoebean
Wikipedia

10 detsember 2006 a.
Saatis Ymtram

191 KB
80

Viaduct Station — Lower Tunnel Station

Photo: Ac101
Wikipedia

8 september 2005 a.
Saatis Ymtram

1490 KB
36

George Town,  Doppelmayr Garaventa 80-FUL Penang Hill  1 
George Town,  Doppelmayr Garaventa 80-FUL Penang Hill  2 

Lower Station — Middle Station

The Penang Hill Railway previously consisted of two separate funiculars.
Two second generation 1977-built Doppelmayr Garaventa 80-FUL cars 1 and 2 at the passing point of the lower segment of the line.
• • •
"Железная дорога Пенанг-Хилл" ранее состояла из двух отдельных фуникулеров.
Два вагона Doppelmayr Garaventa 80-FUL второго поколения 1977 года постройки у разъезда нижнего участка линии.

Photo: Midori
Wikipedia

16 mai 2005 a.
Saatis Ymtram

2705 KB
30

George Town,  Funicular*  4 
George Town,  Funicular*  3 

Claremont Station — Moniot Station

Two first generation 1923-built wooden cars with freight trailers meet at the passing point of the upper segment of the line.
• • •
Два деревянных вагона первого поколения 1923 года постройки с грузовыми прицепами встречаются на разъезде верхнего участка линии.

Photo: The Penang Hill Railway

1977 a. või varem
Saatis Ymtram

176 KB
42

George Town,  Funicular*  4 

Claremont Station — Moniot Station

The first generation 1923-built wooden car with a freight trailer at the passing point of the upper segment of the line.
• • •
Деревянный вагон первого поколения 1923 года постройки с грузовым прицепом на разъезде верхнего участка линии.

Source of photo: Nationaal Museum van Wereldculturen, Amsterdam

1923 a. või hiljem
Saatis Ymtram


Näidatud fotosid: 8 / 38
Pildid sorteeritud filmimise kuupäeva järgi, üleval kõige uuemad.
««12»»

Süsteemide nimekirja juurde