TransPhotoГородской электротранспорт

Старые фотографии (city trams Antwerpen)

Антверпен

187 КБ
433

Groenplaats

Aвтор: Stephen Rees
https://www.flickr.com/photos/stephen_re...637102095/

The old situation on the Groenplaats, when line 7 (from time to time, here behind line 8), line 8, 4 and 3 (shuttle between Groenplaats and Lambermontplaats) ended here. A couple of years later (1979), line 8 goes to Lambermontplaats, line 7 to St. Pietersvliet and line 8 was replaced by line 4. In 2019 only 1 tramline comes on the Groenplaats (line 4) and the loop is only used for service reasons and not for normal operations.

Август 1975 г.
Прислал Krzysztof_J

727 КБ
269

Антверпен,  CGTA 4-axle motor car  7379 

Stelplaats Hoboken (Jan Van de Wouwerstraat)

(old depot)

Photo: Herbert Heller (Belgium).
Negative and photo from my collection and written permission to use the collection in my possession.

5 октября 1968 г.
Прислал focus1965

761 КБ
295

Антверпен,  CGTA 2-axle motor car  4430 

Depot Groenenhoek

Photo: Herbert Heller (Belgium).
Negative and photo from my collection and written permission to use the collection in my possession.

5 октября 1968 г.
Прислал focus1965

784 КБ
557

Антверпен,  CGTA 2-axle motor car  4433   —  маршрут 8, 4433+1626
Антверпен,  Двухосный прицепной Ragheno  1626   —  маршрут 8, 4433+1626

Uitbreidingstraat

The same location now: https://goo.gl/maps/16VqivZVD4psEiyc6

10 марта 1966 г.
Автор: Karel Hoorn

786 КБ
360

Антверпен,  BN PCC Antwerpen  2053   —  маршрут 3
Старые фотографии (N.M.V.B. — Interurban trams)

Bredabaan

A postcard of unfortunately mediocre quality. It is one of the few known shots of a crossing between a P.C.C. tram of the city tram and an S tram of the N.M.V.B. This was only possible between 1960 and 1968. I am not aware of the existence of any other color photos.
This photo once inspired us to redo this 50 years of the closure of the N.M.V.B. in Antwerpen, with an older tram: the S-car cannot leave the tram museum anymore...

https://transphoto.org/photo/1114154/?vid=75063

Photo: Jean-Luc Bayeux
Postcard edited by Rail-Memories (Luxembourg)

1966 г. (примерно)
Прислал focus1965

760 КБ
514

Антверпен,  BN PCC Antwerpen  2000 

Stelplaats Hoboken (Jan Van de Wouwerstraat)

The tram was only delivered three weeks earlier and is therefore still in its original condition, including a seat for a conductor: one-man operation was not yet in place at that time. The raised seat can be seen at the front next to the door.

Photo from my collection, author unknown.

29 октября 1960 г.
Прислал focus1965

754 КБ
219

Антверпен,  BN PCC Antwerpen  2000 
Антверпен,  Двухосный моторный Métallurgique  151 

Werkplaats Grotehondstraat

Orignal photo from my collection, made by the official presentation for the press.
The author is not mentioned.

10 октября 1960 г.
Прислал focus1965

544 КБ
368

Meir

Скан с почтовой открытки "Antwerpen".
Издательство "AFKH", 1961

1960 г. (примерно)
Прислал С. Чекалкин

759 КБ
315

Антверпен,  Двухосный моторный Energie  497   —  маршрут 2, 497+1017
Антверпен,  CGTA 2-axle trailer  1017   —  маршрут 2, 497+1017

Eindhalte (endstation) Suikerrui

Slide from my collection, edited by The Leeds Transport Society. Author unknown.

20 августа 1955 г.
Прислал Tatralover

726 КБ
203

Антверпен,  Двухосный моторный Energie  499   —  маршрут 2

Eindhalte (endstation) Suikerrui

Slide from my collection, edited by The Leeds Transport Society. Author unknown.

20 августа 1955 г.
Прислал Tatralover

746 КБ
359

Антверпен,  CGTA 4-axle motor car  386 

Diksmuidelaan

As a result of the World Fair in Antwerp in 1930 and the expected increase in passengers, all seats were removed from a number of trams (also for the staff...) and only standing places were available. This is what was written on the tram (in both national languages at the time). To my knowledge unique: I cannot find any other passenger tram without seats. Of course, the trams (there were several) got their seats back after the exhibition.

Author unknown, photo from my collection.

1930 г.
Прислал focus1965

457 КБ
449

Meir

Современные трамвайные линии на этой улице сейчас находятся под землей.
Скан из набора старых открыток, купленных на блошином рынке

1930 г. (примерно)
Прислал alex26

437 КБ
523

Teniersplaats / De Keyserlei

Современные трамвайные линии на этой улице сейчас находятся под землей.
Скан из набора старых открыток, купленных на блошином рынке

1930 г. (примерно)
Прислал alex26

428 КБ
948

Koningin Astridplein

Здание Главного вокзала.
Скан из набора старых открыток, купленных на блошином рынке

1930 г. (примерно)
Прислал alex26

114 КБ
350

Teniersplaats / De Keyserlei

1930 г. (примерно)
Прислал Андрей В.

71 КБ
222

Leopold De Waelplaats

+/- 1910

1910 г. (примерно)
Прислал Андрей В.

161 КБ
612

Leysstraat

1910 г. (примерно)
Прислал Андрей В.

164 КБ
319

Nationalestraat

1910 г. (примерно)
Прислал Андрей В.


Показано изображений: 18 из 18
Фотографии отсортированы по дате съёмки, вверху самые новые.

К списку систем