Transport articles
Valitse kaupunki
Venäjä: Arkhangelsk (1), Barnaul (1), Belgorod (1), Cheboksary (1), Chelyabinsk (7), Cherepovets (6), Grozny (1), Irkutsk (1), Ižkar (1), Kaliningrad (13), Kaluga (2), Kamyshin (1), Kemerovo (1), Khabarovsk (1), Kirov (1), Komsomolsk-on-Amur (1), Kursk (1), Magnitogorsk (5), Maykop (2), Moscow (106), Murmansk (4), Nizhniy Tagil (24), Nizhny Novgorod (2), Novocheboksarsk (2), Novokujbyshevsk (1), Novorossiysk (4), Omsk (8), Orenburg (9), Orsk (12), Osinniki (1), Other cities of the Russian Federation (1), Perm (1), Petroskoi (1), Rostov-na-Donu (4), Rubtsovsk (1), Pietari (31), Salavat (1), Saratov (2), Stavropol (1), Tolyatti (4), Tomsk (9), Tver (10), Ufa (5), Ulan-Ude (2), Ulyanovsk (2), Vladimir (6), Vladivostok (8), Volgograd (17), Voronezh (20), Yaroslavl (7), Yekaterinburg (9), Zlatoust (1). Yhdistynyt kuningaskunta: London (1). Ukraina: Bah’mut (2), Bila Tserkva (1), Tšerkasy (3), Tšernihiv (8), Tšernivtsi (39), Crimean trolleybus (14), Dnipro (144), Donetsk (5), Horlivka (2), Ivano-Frankivsk (3), Kamjanske (13), Harkova (1), H’erson (2), Kostjantynivka (1), Kramatorsk (20), Krementšuk (2), Kryvyi Rih (16), Kiova (20), Lysytšansk (1), Luhansk (2), Lutsk (2), Lviv (3), Makiivka (3), Nikopol (5), Odessa (2), Poltava (8), Sevastopol (3), Severodonetsk (1), Stakhanov (1), Ternopil (2), Vinnytsja (6), Vuhlehirsk (1), Zaporižžja (2), Žytomyr (8).
 |
Sangnong
Summary of an article on the cargo trolleybus in Sangnong (a separate system to the single overhead commuter trolleybus)
"Large trolleybuses run in the mine: at Sangnong mine"
"In the Sinhung shaft of the Sangnong mine, ore is being efficiently transported by large trolleybuses, receiving ore from the mining rig and taking it elsewhere.
This trolleybus has a far larger capacity than small minecarts, while using much less electricity — it saves 70% of electricity, reducing the labor needed to 1/4 of the original while carrying 4 times the ore of a minecart.
This project was carried out by the engineers onsite without any assistance from the state, carried out under the Party policy of expanding mine capacity and increasing work efficiency.
The vehicle was completed in just two months, despite the unfamiliarity with trolleybuses.
As a result of this, many jobs were made redundant, while some new ones were introduced, significantly improving the work of the mine."
Source — Rodong Sinmun, 1981/08/04
The article implies that the large ore carrying trolleybus was put into service sometime in 1981.
4 elokuuta 1981 v. Lisääjä: jiachen
|
 |
Журнал "Наука и жизнь" № 6 за 1981 г.
Статья "Троллейбусы".
Автор Л. Шугуров.
kesäkuu 1981 v. Lisääjä: Степан
|
 |
Журнал "Наука и жизнь" № 6 за 1981 г.
Статья "Троллейбусы".
Автор Л. Шугуров.
kesäkuu 1981 v. Lisääjä: Степан
|
 |
Журнал "Наука и жизнь" № 6 за 1981 г.
Статья "Троллейбусы".
Автор Л. Шугуров.
kesäkuu 1981 v. Lisääjä: Степан
|
 |
Журнал "Наука и жизнь" № 6 за 1981 г.
Статья "Троллейбусы".
Автор Л. Шугуров.
kesäkuu 1981 v. Lisääjä: Степан
|
 |
Budapest, ZiU-682UV # 803
Журнал "Наука и жизнь" № 6 за 1981 г.
Статья "Троллейбусы".
Автор Л. Шугуров.
kesäkuu 1981 v. Lisääjä: Степан
|
 |
Журнал "Наука и жизнь" № 6 за 1981 г.
Статья "Троллейбусы".
Автор Л. Шугуров.
kesäkuu 1981 v. Lisääjä: Степан
|
 |
Moscow
Троллейбус СВАРЗ ТС-1.
Журнал "Наука и жизнь" № 6 за 1981 г.
Статья "Троллейбусы".
Автор Л. Шугуров.
kesäkuu 1981 v. Lisääjä: Степан
|
 |
Журнал "Наука и жизнь" № 6 за 1981 г.
Статья "Троллейбусы".
Автор Л. Шугуров.
kesäkuu 1981 v. Lisääjä: Степан
|
 |
Журнал "Наука и жизнь" № 6 за 1981 г.
Статья "Троллейбусы".
Автор Л. Шугуров.
kesäkuu 1981 v. Lisääjä: Степан
|
 |
Журнал "Наука и жизнь" № 6 за 1981 г.
Статья "Троллейбусы".
Автор Л. Шугуров.
kesäkuu 1981 v. Lisääjä: Степан
|
 |
Журнал "Наука и жизнь" № 6 за 1981 г.
Статья "Троллейбусы".
Автор Л. Шугуров.
kesäkuu 1981 v. Lisääjä: Степан
|
 |
Журнал "Наука и жизнь" № 6 за 1981 г.
Статья "Троллейбусы".
Автор Л. Шугуров.
kesäkuu 1981 v. Lisääjä: Степан
|
 |
Журнал "Наука и жизнь" № 6 за 1981 г.
Статья "Троллейбусы".
Автор Л. Шугуров.
kesäkuu 1981 v. Lisääjä: Степан
|
 |
Журнал "Наука и жизнь" № 6 за 1981 г.
Статья "Троллейбусы".
Автор Л. Шугуров.
kesäkuu 1981 v. Lisääjä: Степан
|
 |
Budapest, Ikarus 280.91 # 139 — Linjalla 75
Újságban jelent meg cikk:
Ikarus. — Budapest, 1981. — 1–2. sz. (január 23). — 9. o.
★ ★ ★
Публикация из газеты завода «Икарус»:
Ikarus. — Будапешт, 1981. — № 1–2 (23 января). — С. 9.
23 tammikuuta 1981 v. Lisääjä: Владислав-Днепр
|
 |
Kiova
Статья "Киевский скоростной действует", из журнала "Метрострой" №6-1981 (часть 3)
1981 v. Lisääjä: Aviateur
|
 |
Kiova
Статья "Киевский скоростной действует", из журнала "Метрострой" №6-1981 (часть 2)
1981 v. Lisääjä: Aviateur
|
 |
Kiova
Статья "Киевский скоростной действует", из журнала "Метрострой" №6-1981 (часть 1)
1981 v. Lisääjä: Aviateur
|
Näytetyt kuvat: 30 / 915
Kuvat ovat tällä hetkellä kuvauspäivän mukaisessa järjestyksessä (uusimmat ensin).
|