TransPhotoГородской электротранспорт

Комментарии к фотографиям из города Солт-Лейк-Сити

Фильтр


Отобразить все комментарии

Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 07.08.2022 14:25 MSK
Фото: 17712 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Цитата (alex26, 07.08.2022):
> Интересно, где собирают эти вагоны. В США есть заводы Сименс?

https://new.siemens.com/us/en/company/si...to.html

https://www.google.com/maps/place/Siemen...5m1!1e2
+2
+2 / –0
Ссылка
alex26 · Иерусалим · 07.08.2022 10:05 MSK
Фото: 2524
Интересно, где собирают эти вагоны. В США есть заводы Сименс?
+1
+1 / –0
Ссылка
Синий трамвай · Харьков · 31.07.2022 23:37 MSK
Фото: 931 · Редактор новостей / Локальный редактор — Горловка, Дзержинск, Донецк, Константиновка, Макеевка, Щецин
Цитата (Ymtram (Yury LRTA), 31.07.2022):
> Photos of 4-car trains in regular service on regular basis were possible only in Sacramento in the early 2000s.

When did they start running four and five car trains in Edmonton? The oldest photo I've found here on the site dates back to 2011: https://transphoto.org/photo/443947/ , but I don't know if this was the case before then.
+1
+1 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 31.07.2022 20:57 MSK
Фото: 7431 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
Quote (Ymtram (Yury LRTA), 31.07.2022):
> Photos of 4-car trains in regular service on regular basis were possible only in Sacramento in the early 2000s.

Also in Seattle now. Photo's will follow.


Quote (Ymtram (Yury LRTA), 31.07.2022):
> Moreover, Sacramento was a site of a longest consist I ever observed, a 7-car train of cars shuttled between the terminal and the depot, unfortunately, not in revenue service )

These are clearly exceptional opportunities to take special photos.

I haven't managed it yet (I think) but there are some special photos in collections, like this one. Just 5 vehicles, but also ok...

https://transphoto.org/photo/1430054/
+2
+2 / –0
Ссылка
focus1965 · Антверпен · 31.07.2022 20:45 MSK
Фото: 7431 · Общий редактор / Локальный редактор — Бельгия, Великобритания, Франция / Перевод сайта (EN/FR)
Quote (Ymtram (Yury LRTA), 31.07.2022):
> Salt Lake City's must-do premier shot.

I also discovered this by accident: in the tram, there is no possibility to look forward because the cabin is completely closed. So one could only see laterally and then more or less guess whether it is a useful photo location.
Not only was my guess right, but I was also lucky that the sun was in a perfect position at that time (morning). Later in the day, this would not have been the case.
The frequency of the tram is only moderate and here too I was very lucky that nothing or nobody came into my view. That too is not at all a self-evident fact in city traffic...
+2
+2 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 31.07.2022 19:07 MSK
Фото: 17712 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Very interesting. Most likely an in-service 'delivery' of an extra car to/from the terminal. This is sometimes practiced by some light rail carriers in the US. For instance, in Sacramento and Phoenix. However, considering the location of this photo and the time of the day it was shot, so far I was unable to discern the logic behind this move. However, the theory is further supported by these photos:
https://transphoto.org/photo/1645377/
https://transphoto.org/photo/1645374/

Photos of 4-car trains in regular service on regular basis were possible only in Sacramento in the early 2000s.

Moreover, Sacramento was a site of a longest consist I ever observed, a 7-car train of cars shuttled between the terminal and the depot, unfortunately, not in revenue service )

Anyway - an excellent lucky shot!
0
+0 / –0
Ссылка
Ymtram · Ист-Хейвен - Бранфорд · 31.07.2022 18:50 MSK
Фото: 17712 · Модератор неавторских материалов / Фотомодератор / Общий редактор / Редактор новостей / Перевод сайта (EN)
Salt Lake City's must-do premier shot. Many thanks for excellent photos.
+2
+2 / –0
Ссылка
Oletrol · Санкт-Петербург · 31.07.2022 18:13 MSK
Нет фотографий
Сахарный дом у солёного озера :-D.
+2
+2 / –0
Ссылка
Автоматическое сообщение · 21.09.2019 06:55 MSK
В базе данных опубликована новая ссылка на видео:

LightRail in Salt Lake City, Utah

The city proper has under 200,000 people.
There are 3 lines that cumulatively have a weekday ridership of 67,000. The system is over 40 miles long and has 50 stations.

В самом городе проживает менее 200 000 человек.
Есть 3 линии, которые в совокупности имеют ежедневный пассажиропоток 67 000 человек. Система имеет длину более 40 миль и имеет 50 станций.
Ссылка
Автоматическое сообщение · 21.09.2019 06:23 MSK
В базе данных опубликована новая ссылка на видео:

Streetcars (Trams) in Salt Lake City, Utah

The line is 2 miles long carrying just over 1000 people a day. Its off the light rail line.
The S Line, or S-Line (formerly known as Sugar House Streetcar), is a public transit streetcar line in northeastern Salt Lake County, Utah, in the United States, that connects the business district of the Sugar House neighborhood of Salt Lake City with the neighboring city of South Salt Lake, as well as the Utah Transit Authority's (UTA) TRAX light rail system. It is a joint project between UTA, Salt Lake City, and South Salt Lake. It opened for service on December 8, 2013.

Линия длиной 2 мили, перевозящая чуть более 1000 человек в день.
Линия S, или S-Line (ранее известная как трамвай Sugar House), представляет собой линию общественного трамвая в северо-восточной части округа Солт-Лейк, штат Юта, в Соединенных Штатах, которая соединяет деловой район района Sugar House в Солт-Лейк-Сити с соседним городом Саут-Солт-Лейк, а также с системой скоростного трамвая TRAX Управления по делам транзита Юты (UTA). Это совместный проект UTA, Солт-Лейк-Сити и Саут-Солт-Лейк. Открыт для обслуживания 8 декабря 2013 года.
Ссылка
Автоматическое сообщение · 20.09.2019 19:14 MSK
В базе данных опубликована новая ссылка на видео:

Light Rail in Salt Lake City, Utah, USA

TRAX has 50 stations on three lines. The Blue Line provides service from Downtown Salt Lake City to Draper. The Red Line provides service from the University of Utah to the Daybreak Community of South Jordan. The Green Line provides service from Salt Lake City International Airport to West Valley City.

TRAX имеет 50 станций на трех линиях. Синяя линия обеспечивает обслуживание от центра города Солт-Лейк-Сити до Draper. Красная Линия предоставляет услуги от Университета Юты до Сообщества Рассвета Южного Иордана. Зеленая Линия обеспечивает обслуживание от международного аэропорта Солт-Лейк-Сити до Вест-Валли-Сити.
Ссылка
Оксана23 · 28.04.2015 20:49 MSK
Фото: 2
Запись сборки на заводе https://www.youtube.com/watch?v=AjxQNlqTO5o
0
+0 / –0