TransPhotoГородской электротранспорт
Эстония  

Таллин

Tallinn

Редакторы: moles, tallart.

Сообщить о неточности на странице  ·  Изменения в БД

Комментарии: все · трамвай · троллейбус · электробус

Хронология

20.02.2024 Властями города принято решение о сохранении троллейбусного движения, а также частичной реконструкции контактной сети. Также в ближайшие годы будет перенесено депо и закуплены машины с автономным ходом.
https://news.err.ee/1609245927/tallinn-b...-routes
01.11.2023 Starting on November 1, tram number 5 will replace the popular tram number 6, which has been running on the Kopli-Tondi route while major road construction works have been ongoing in Tallinn.

Tram number 5 last ran on the Kopli-Vana-Lõuna route back in 2004. Due to construction works in Tallinn city center, the highly popular tram number 6, will continue connecting Tondi and Kopli until October 31.
01.10.2023 Tram routes 1 and 3 return to regular routing, hence all tramway services in the city now operate normally. Due to ongoing construction on the Old City Harbour tram line, temporary tram route 6 will continue to run on the Tondi-Kopli route until at least the end of October. The city is considering making line 6 permanent.
07.02.2023 Due to the construction of the old harbor (Vanasadama) tram line all 4 existing tram lines will be disrupted for a long period of time.

•From 14 of April tram routes 2 and 4 will be closed until mid-September due to the construction work on Kivisilla and Gonsiori streets. At the same time, tram line 6 will be temporarily put into service (until the construction work starts on the Kopli line from 28th of August), which will run between Kopli and Tondi and will partially compensate line 2.
•Tram lines 1 and 3 will continue to operate until the end of the Youth Song and Dance Festival on July 2, but as of July 3, they will no longer serve Kadriorg.

When the Kopli line closes, the replacement line 6 will not run either. So from the end of August to mid-September is the period when no tram lines will run.


https://news.err.ee/1608876917/tallinn-p...ruction
27.05.2022 Подписан контракт с польским производителем трамваев PESA, выйгравшего конкурс на поставку 23 новых низкопольных трамваев Twist длиной 28,6 метра стоимостью 50 миллионов евро. Контракт предписывает поставку 8-ми вагонов на первом этапе, и 15-ти вагонов дополнительно в качестве опции. Первые вагоны должны быть поставлены в 2024 году.
Просмотр всей хронологии

Быстрый поиск ТС

Номер:

Поиск фото по маршруту

Маршрут:

Трамвайные предприятия


Троллейбусные предприятия


Предприятия электробусов





Информация

Tähelepanu, eesti keele kasutajad!
Saidi reeglid eesti keeles on leitavad siit: Saidi reeglid eesti keeles/küsimused/ettepanekud

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Viru trammiristmiku online/live veebikaamera Tallinna kesklinnas: veebikaamera

Онлайн трансляция трамвайного перекрестка Виру в центре Таллинна: веб-камера

Online/live web camera at Viru crossing in the centre of Tallinn: web camera

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Адреса парков и депо:
TLT Трамвайное депо Вана-Лыуна: Vana - Lõuna tn. 41

TLT Трамвайное депо Копли (филиал): Kopli tn. 118

TLT Троллейбусный парк: Paldiski mnt. 48A

TLT Мустамяэский автобусный парк: Kadaka tee 62A

TLT Ласнамяэский автобусный парк (филиал): Peterburi tee 73

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Tallinna ühistranspordiliinid videos / Видео Таллинских маршрутов общественного транспорта / Video of Tallinn public transport routes:

Tram route number 1 on video

Tram route number 2 on video

Tram route number 3 on video

Tram route number 4 on video

Trolleybus route number 1 on video

Trolleybus route number 3 on video

Trolleybus route number 4 on video

Trolleybus route number 5 on video

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Копмания-перевозчик
Tallinna Linnatransport AS (TLT) — муниципальное предприятие общественного транспорта в Таллинне. Обслуживает трамвайное, троллейбусное и автобусное сообщение. Основано в 2012 году путём объединения Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise AS и Tallinna Autobussikoondise AS в единое предприятие.

  • расписание
  • информация о проездных билетах
  • Трамвай

    Маршрутная сеть

    Сейчас в городе действуют четыре маршрута

    Маршрут № 1: Kopli — Kadriorg (Открыт с нынешнем маршрутом 11.1953)
    Маршрут № 2: Kopli — Suur-Paala (Открыт c нынешнем маршрутом 10.1970, переименован 01.05.2017)
    Маршрут № 3: Tondi — Kadriorg (Открыт с нынешнем маршрутом 01.1957)
    Маршрут № 4: Tondi — Lennujaam (Открыт с нынешним маршрутом 01.09.2017)

    Закрыт один маршрут

    Маршрут № 5: Kopli — Vana-Lõuna (В ходу 28.10.2000 - 31.12.2003)

    Трамвайное движение по маршрутам начинается в 04:50 утра и последний трамвай заходит в депо 01:08.

    Трамвайная инфраструктура

    Состоит из двух депо: депо Вана-Лыуна и депо Копли. Депо Вана-Лыуна было открыто в 1922 году и до 1936 года в нём находились только бензомоторные трамваи. В 1936 году когда было закрыто депо в Кадриорге, оттуда перевели все электрические трамваи в депо Вана-Лыуна. Депо в Кадриорге существовало с 1888 по 1936 год. Депо Копли было открыто в 1914 году. В депо Вана-Лыуна расположены трамвайные ремонтные мастерские, административные здания и стояночные пути. Обслуживает 4 маршрута. В нём же расположен музей трамвая. Самое маленькое депо Копли обслуживает 1-ю и 2-ю линию, здесь также проходит обслуживание трамваев. Ширина колеи: 1067 мм.

    Список моделей

    В настоящее время на линиях города эксплуатируются вагоны марки CAF Urbos AXL, Tatra KT4D, Tatra KT4TMR, Tatra KT4TM, Tatra КТ6ТM. Ранее так же эксплуатировались вагоны Tatra KT4SU, Tatrа Т4SU, различные модели вагонов немецкого вагоностроительного завода Gotha, Lowa и произведённых в Таллинне трамваев, а также конки.

    Подробнее о истории трамвайных линий:

    Трамвайные линии конки

    24.08.1888 - 1918: Открыта линия на Narva mnt (Vene turg – Kadriorg); с мая 1889 продлена через улицу Viru до Vana turg.

    Сентябрь 1888 - 1917: Открыта линия на Tartu mnt (Vene turg – Tartu mnt., до улицы Heeringa /Turu/); с мая 1889 продлена через улицу Viru до Vana turg.

    Март 1901 - 1918: Открыта линия на Pärnu mnt (Vene turg – Jaani t. – Heinaturg /Vabaduse väljak/ – Väike-Pärnu mnt. /Roosikrantsi/ – Suur-Pärnu mnt., до железнодорожного переезда).

    Трамвайные линии бензомоторного и электрического трамвая № 1-5

    Линия №1

    13.05.1921 - 27.10.1925: Вновь открыта линия без номера (бензомоторный трамвай) Vene turg - Kadriorg, с июля 1921 до Vabaduse väljak.

    28.10.1925 - июль 1928: Открыта линия без номера (электрический трамвай) Vabaduse väljak – Narva mnt. – Kadriorg.

    Июль 1928 - июнь 1945: (электрический трамвай) Vabaduse väljak – Narva mnt. – Kadriorg.

    Июнь 1945 - декабрь 1948: Круговая линия без номера Tondi – Tartu mnt. – Kadriorg – Tondi.

    Декабрь 1948 - май 1949: Tondi - Kadriorg.

    Май 1949 - ноябрь 1953: Tõnismägi - Kadriorg.

    Ноябрь 1953 - по сегодняшний день: Kopli - Kadriorg.

    Линия №2

    Декабрь 1924 - октябрь 1927: Вновь открыта линия без номера (бензомоторный трамвай) Vabaduse väljak – Tartu mnt., до улицы Lubja.

    Октябрь 1927 - июль 1928: Открыта линия без номера (электрический трамвай) Vabaduse v. – Tartu mnt., до улицы Lubja.

    Июль 1928 - февраль 1936: (электрический трамвай) Vabaduse v. – Tartu mnt., до улицы Lubja.

    Февраль 1936 - ноябрь 1939: (электрический трамвай) №2/3 Tartu mnt. – Pärnu mnt. – Tondi (железнодорожная остановка).

    Ноябрь 1939 - июнь 1945: Tartu mnt. – Pärnu mnt. – Tondi (железнодорожная остановка).

    Июнь 1945 - декабрь 1948: Круговая линия без номера Tondi – Tartu mnt. – Kadriorg – Tondi.

    Декабрь 1948 - 1957: Tartu mnt - Tondi.

    Март 1962 - октябрь 1970: Kopli – Laikmaa tn. - Ülemiste.

    Октябрь 1970 - по сегодняшний день: Kopli - Maneeži tn. - Ülemiste, 01.05.2017 остановка Ülemiste переименована в остановку Suur-Paala.

    Линия №3

    Ноябрь 1921 - июнь 1927: Вновь открыта линия без номера (бензомоторный трамвай) Vene turg – Vabaduse väljak – Väike-Pärnu mnt. – Suur-Pärnu mnt., до железнодорожного переезда.

    Июнь 1927 - июль 1928: Линия без номера (бензомоторный трамвай) Tartu mnt - Alevi tn.

    Июль 1928 - декабрь 1935: (бензомоторный трамвай) Vene turg - Alevi tn.

    Февраль 1936 - ноябрь 1939: (электрический трамвай) №2/3 Tartu mnt. – Pärnu mnt. – Tondi (железнодорожная остановка).

    Январь 1954 - январь 1957: Kadriorg - Tõnismägi.

    Январь 1957 - по сегодняшний день: Tondi - Kadriorg.

    Линия № 4

    Сентябрь 1915 - июнь 1932: Открыта линия без номера в Kopli (с конца улицы Kopli до улицы Telliskivi), ходить стали паровозы с прицепными вагонами и позже бензомоторные вагоны.

    Июнь 1932 - ноябрь 1951: (бензомоторный трамвай) Kopli - Balti Jaam, получил линейный №4.

    Ноябрь 1951 - ноябрь 1953: (электрический трамвай) Kopli - Balti Jaam.

    Июль 1955 - октябрь 1957: Ülemiste - Tõnismägi.

    Октябрь 1957 - октябрь 1970: Tondi - Laikmaa tn - Ülemiste.

    Октябрь 1970 - 19.10.2015: Tondi - Maneeži tn. - Ülemiste.

    19.10.2015 - 31.08.2017: Tondi - Ülemiste jaam.

    01.09.2017 - по сегодняшний день: Tondi - Lennujaam.

    Линия №5

    28.10.2000 - 31.12.2003: Kopli - Vana-Lõuna.

    Общая информация о истории трамвая:

    24.08.1888: Начал ездить первый вагон конки на линии Vene turg — Narva maantee — Salongi (Weizenbergi) tänav — Liiva (Poska) tänav. Конка существовала до 1918 года.

    Сентябрь 1915: У трамвая в Kopli своя история. К 1915 году в этом районе проживало около 15 тысяч человек, в основном, работники Русско-Балтийского судостроительного завода. Именно этот завод построил трамвайную линию от своей проходной до улицы Telliskivi, и в сентябре 1915 года по ней пошел паровой трамвай. Подробнее о паровом трамвае: ШИРОКОКОЛЕЙНЫЙ ПОДВИЖНОЙ СОСТАВ

    13.05.1921: Вновь открыто трамвайное движение в центре города, первоначально с бензомоторными трамваями.

    28.10.1925: Открыто движение электрического трамвая на Narva maantee.

    Июль 1928: Впервые трамвайные линии были пронумерованы и получили №1-3.

    Октябрь 1931: Перешивка трамвайной линии в Kopli с железнодорожной колеи 1524 мм на трамвайную 1067 мм.

    Май 1949: Открыт поворотный треугольник на Tõnismäe, сюда перевели конечную-остановку трамвайной линии №1 и в 1954 году конечную остановку трамвайной линии №3; ликвидировали в 1957 году.

    Ноябрь 1951: Трамвайную линию №4 (Kopli – Balti jaam) электрифицировали, до ноября 1953 продолжали ходить бензомоторные трамваи.

    Ноябрь 1953: Трамвайную линию из Kopli продлили до Stalini / Viru väljak и открыли трамвайную линию №1 Kopli - Kadriorg.

    Июль 1955: Трамвайную линию на Tartu mnt продлили до Ülemiste.

    12 марта 1960 года в Таллинне произошла серьёзная трамвайная авария, когда со склона Ласнамяэ, трамвай линии №4, в составе 44+144, подошёл к остановке Lubja. Перед остановкой есть спуск с поворотом, и трамвай на слишком большой скорости спустился со склона, не выдержал поворота и перевернулся вместе с прицепным вагоном. В результате несколько человек получили серьёзные травмы. Головной вагон 44 был списан сразу после аварии, а прицепной 144 был отремонтирован и продолжил ездить с другими вагонами. К сожалению, эта авария была не единственной. Пять лет спустя, 24 июля 1965 года, с точно таким же трамваем произошла подобная авария, трамвай линии №1 в составе 42+149 перевернулся возле Горхолла, в результате чего на этот раз погиб один человек. Причиной аварии снова стала слишком высокая скорость. Как головной так и прицепной вагон после аварии были списаны. После этого инцидента быстро собралась комиссия во главе с главными инженерами Трамвайного треста и Эстонской железной дороги по расследованию происшествий и пришли к выводу, что авариям способствовал слишком высокая платформа пола данной модели трамвая из-за чего он легко переворачивался. Было решено в срочном порядке убрать данную модель трамвая из эксплуатации линии, и для этого в Министерство коммунального хозяйства был подан документ с просьбой как можно скорее убрать старые трамваи и заменить их более новыми и современными трамваями. Таким образом, только через два года, в августе 1967 года, на маршруте вышел последний отечественный трамвай. На смену этой модели трамвая пришли трамваи Gotha G4-61 из ГДР.

    Октябрь 1970: Маршрут трамвайных линий №2 и №4 в центре города перевели с улицы A.Laikmaa на улицу Maneeži.

    2015 - 2017: Построили новую трамвайную линию от остановки Majaka põik через Peterburi tee до аэропорта и с 01.09.2017 пустили по ней маршрут №4 Tondi - Lennujaam.

    ....................

    Троллейбус

    Маршрутная сеть

    Сейчас в городе действует четыре маршрута

    Маршрут №1 Mustamäe - Mustamäe tee - Kaubamaja (Открыт с нынешнем маршрутом 01.11.1977)
    Маршрут №3 Mustamäe - Sõpruse pst. - Kaubamaja (Открыт с нынешнем маршрутом 01.11.1977)
    Маршрут №4 Keskuse - Balti jaam (Открыт с нынешнем маршрутом 28.11.1992)
    Маршрут №5 Mustamäe - Balti jaam (Открыт с нынешнем маршрутом 25.08.1971)

    Закрыто пять маршрутов

    Маршрут №2 Mustamäe - Estonia (В ходу в последнем виде 26.06.1969 - 30.11.2012, заменён автобусными маршрутами №24 и №24А)
    Маршрут №6 Väike-Õismäe - Kaubamaja (В ходу в последнем виде 01.10.1983 - 31.12.2015, заменён автобусным маршрутом №42)
    Маршрут №7 Väike-Õismäe - Balti jaam (В ходу в последнем виде 11.05.1981 - 31.12.2015, заменён автобусным маршрутом №43)
    Маршрут №8 Väike-Õismäe - Vabaduse Väljak (В ходу в последнем виде 30.06.1982 - 31.03.2000, заменён автобусным маршрутом №22)
    Маршрут №9 Keskuse - Kopli (В ходу в последнем виде 28.11.1992 - 01.05.2017, заменён автобусным маршрутом №72)

    Троллейбусное движение по маршрутам начинается в 04:50 утра и последний троллейбус заходит в депо 00:42.

    Троллейбусная инфраструктура

    Состоит из одного депо - Paldiski maantee, которое было открыто в 1973 году (однако первые троллейбусы располагались на территории депо уже в 1968 году), где расположены троллейбусные ремонтные мастерские и административные здания. Обслуживает 4 маршрута. С 1965 по 1968 год троллейбусы располагались во временном депо на улице Ädala. Ранее также существовало депо - Mustamäe tee, открытое 30 декабря 1982 года которое первоначально планировалось под трамвайное депо, в 2001 году депо было закрыто.

    Список моделей

    В настоящее время на линиях города эксплуатируются троллейбусы марки Solaris. Ранее так же эксплуатировались троллейбусы ЗиУ-5, Škoda 9Tr, Ikarus 280.93, Ikarus 415.T1, Ikarus 412.82, ЮМЗ Т1, Škoda 14Tr и Škoda 15Tr.

    Историческая справка

    06.07.1965: Открытие троллейбусного движения, когда первый троллейбус проехался по маршруту Teater Estonia – Hipodroom.

    Октябрь 2002: Троллейбусное движение в центре города стало проходить по новому маршруту: Estonia puiestee - Kaubamaja tn. - Rävala puiestee - Teatri väljak - Estonia puiestee.

    Общая информация о истории троллейбуса (на английском языке): История троллейбусного движения

    Подробнее о истории троллейбусных линий (на английском языке): Формирование троллейбусной маршрутной сети

    _______________________________________________________________________________________

    Firma-vedaja
    Tallinna Linnatranspordi aktsiaselts (TLT) on 2012. aastal Tallinna Autobussikoondise ning Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise ühendamisel loodud munitsipaalomandis olev transpordiettevõte, mille põhiülesandeks on Tallinnas ühistransporditeenuste osutamine.

  • Sõiduplaanid
  • sõidupiletite teave
  • Tramm

    Liinide võrgustik

    Praegu tegutseb linnas neli trammiliini

    Liin № 1: Kopli — Kadriorg (Avatud praegusel marsruudil 11.1953)
    Liin № 2: Kopli — Suur-Paala (Avatud praegusel marsruudil 10.1970, kuid ümbernimetatud 01.05.2017)
    Liin № 3: Tondi — Kadriorg (Avatud praegusel marsruudil 01.1957)
    Liin № 4: Tondi — Lennujaam (Avatud praegusel marsruudil 01.09.2017)

    Suletud on üks trammiliin

    Liin № 5: Kopli — Vana-Lõuna (Käigus 28.10.2000 - 31.12.2003)

    Trammiliiklus algab liinidel 04:50 hommikul ja viimane tramm läheb depoosse 01:08.

    Trammide infrastruktuur

    Koosneb kahest depoost: Vana-Lõuna depoo ja Kopli depoo. Vana-Lõuna depoo valmis 1922.aastal ja kuni 1936.aastani paiknesid depoos ainult Tondi liini bensiinimootortrammid. 1936.aastal kui suleti Kadrioru trammidepoo siis toodi kõik elektritrammid sealt üle Vana-Lõuna depoosse. Aastatel 1888-1936 oli olemas ka Kadrioru trammidepoo, seal paiknesid hobutrammid ehk konkad ja hilisemal ajal esimesed elektritrammid. Depoo suleti 1936.aastal ja siis viidi kõik trammid üle Vana-Lõuna depoosse. Kopli depoo aga asutati 1914.aastal. Vana-Lõuna depoos asuvad trammide remonditöökojad, haldushooned ja seisurööbasteed. Teenindab nelja trammiliini. Seal asub ka trammimuuseum. Väiksem Kopli depoo teenindab 1. ja 2. liini, seal toimub ka Kopli trammide hooldus. Rööpalaius: 1067 mm.

    Mudelite nimekiri

    Praegusel ajal on linnaliinidel ekspluatatsioonis vagunimargid: CAF Urbos AXL, Tatra KT4D, Tatra KT4TMR, Tatra KT4TM ja Tatra КТ6ТM. Varem ekspluateeriti ka vaguneid Tatra KT4SU, Tatrа Т4SU, erinevaid Saksa vagunitehase vagunimudeleid Gotha ja Lowa, Tallinnas toodetud elektritramme ning konkaid.

    Lähemalt trammiliinide ajaloost:

    Hobutrammiliinid

    24.08.1888 - 1918: Avati Narva mnt. liin (Vene turg – Kadriorg); maist 1889 pikendatud mööda Viru tänavat Vana turuni.

    September 1888 - 1917: Avati Tartu mnt. liin (Vene turg – Tartu mnt., Heeringa /Turu/ tänavani); maist 1889 pikendatud mööda Viru tänavat Vana turuni.

    Märts 1901 - 1918: Avati Pärnu mnt. liin (Vene turg – Jaani t. – Heinaturg /Vabaduse väljak/ – Väike-Pärnu mnt. /Roosikrantsi/ – Suur-Pärnu mnt., raudteeülesõiduni).

    Mootor ja elektritrammiliinid nr.1-5

    Liin nr.1

    13.05.1921 - 27.10.1925: Taasavati numbrita mootortrammiliin Vene turg - Kadriorg, juulist Vabaduse väljakuni.

    28.10.1925 - juuli 1928: Avati numbrita elektritrammiliin Vabaduse väljak – Narva mnt. – Kadriorg.

    Juuli 1928 - juuni 1945: Elektritrammiliin Vabaduse väljak – Narva mnt. – Kadriorg.

    Juuni 1945 - detsember 1948: Numbrita ringliin Tondi – Tartu mnt. – Kadriorg – Tondi.

    Detsember 1948 - mai 1949: Tondi - Kadriorg.

    Mai 1949 - november 1953: Tõnismägi - Kadriorg.

    November 1953 - tänapäevani: Kopli - Kadriorg.

    Liin nr.2

    Detsember 1924 - oktoober 1927: Taasavati numbrita mootortrammiliin Vabaduse väljak – Tartu mnt., Lubja tänavani.

    Oktoober 1927 - juuli 1928: Avati numbrita elektritrammiliin Vabaduse v. – Tartu mnt., Lubja tänavani.

    Juuli 1928 - veebruar 1936: Elektritrammiliin Vabaduse v. – Tartu mnt., Lubja tänavani.

    Veebruar 1936 - november 1939: Elektritrammiliin nr.2/3 Tartu mnt. – Pärnu mnt. – Tondi (raudteepeatus).

    November 1939 - juuni 1945: Tartu mnt. – Pärnu mnt. – Tondi (raudteepeatus).

    Juuni 1945 - detsember 1948: Numbrita ringliin Tondi – Tartu mnt. – Kadriorg – Tondi.

    Detsember 1948 - 1957: Tartu mnt - Tondi.

    Märts 1962 - oktoober 1970: Kopli – Laikmaa tn. - Ülemiste.

    Oktoober 1970 - tänapäevani: Kopli - Maneeži tn. - Ülemiste, 01.05.2017 nimetati Ülemiste peatus ümber Suur-Paala peatuseks.

    Liin nr.3

    November 1921 - juuni 1927: Taasavati numbrita mootortrammiliin Vene turg – Vabaduse väljak – Väike-Pärnu mnt. – Suur-Pärnu mnt., raudteeülesõiduni.

    Juuni 1927 - juuli 1928: Numbrita mootortrammiliin Tartu mnt - Alevi tn.

    Juuli 1928 - detsember 1935: Mootortrammiliin Vene turg - Alevi tn.

    Veebruar 1936 - november 1939: Elektritrammiliin nr.2/3 Tartu mnt. – Pärnu mnt. – Tondi (raudteepeatus).

    Jaanuar 1954 - jaanuar 1957: Kadriorg - Tõnismägi.

    Jaanuar 1957 - tänapäevani: Tondi - Kadriorg.

    Liin nr.4

    September 1915 - juuni 1932: Avati numbrita Kopli trammiliin (Kopli t. lõpust Telliskivi tänavani), sõitma hakkasid auruvedurid vagunitega ja hiljem mootorvagunid.

    Juuni 1932 - november 1951: Mootortrammiliin Kopli - Balti Jaam ja sai liininumbriks nr.4.

    November 1951 - november 1953: Avati elektritrammiliin Kopli - Balti Jaam.

    Juuli 1955 - oktoober 1957: Ülemiste - Tõnismägi.

    Oktoober 1957 - oktoober 1970: Tondi - Laikmaa tn - Ülemiste.

    Oktoober 1970 - 19.10.2015: Tondi - Maneeži tn. - Ülemiste.

    19.10.2015 - 31.08.2017: Tondi - Ülemiste jaam.

    01.09.2017 - tänapäevani: Tondi - Lennujaam.

    Liin nr.5

    28.10.2000 - 31.12.2003: Kopli - Vana-Lõuna.

    Üldine info trammi ajaloost:

    24.08.1888: Hakkas esimene konka vagun sõitma liinil Vene turg — Narva maantee — Salongi (Weizenbergi) tänav — Liiva (Poska) tänav. Konka ehk hobutramm eksisteeris 1918.aastani.

    September 1915: Kopli trammidel on oma ajalugu. 1915. aastaks elas selles asumis umbes 15 tuhat inimest, Vene-Balti laevaehitustehase töötajad. Just see tehas ehitas trammiliini oma sissepääsust Telliskivi tänavani ja septembris 1915.aastal anti sellel liinil käiku aurutramm. Lähemalt aurutrammidest: LAIARÖÖPMELINE TRAMMIVEEREM

    13.05.1921: Avati taas kesklinnas trammiliiklus, esialgu mootortrammiliinina.

    28.10.1925: Avati esimene elektritrammiliin Narva maanteel.

    Juuli 1928: Esimest korda nummerdati trammiliinid ja nendeks olid trammiliinid nr.1-3.

    Oktoober 1931: Kopli trammiliini ümberehitus raudtee rööpmelaiuselt 1524 mm trammi omale 1067 mm.

    Mai 1949: Avati ümberpööramiskolmnurk Tõnismäel, siia toodi trammiliini nr.1 ja 1954.aastast trammiliini nr.3 lõpp-peatus; likvideeriti 1957.

    November 1951: Trammiliin nr.4 (Kopli – Balti jaam) elektrifitseeriti, novembrini 1953 jäid käiku ka mootortrammid.

    November 1953: Kopli trammiliin pikendati Stalini / Viru väljakuni ja avati trammiliin nr.1 Kopli - Kadriorg.

    Juuli 1955: Tartu mnt. trammiliin pikendati Ülemistele.

    12.märtsil 1960.aastal toimus Tallinnas tõsisem ja hulga vigastatutega trammiõnnetus kui Lasnamäe nõlvalt lähenes 4.liini tramm koosseisus 44+144 Lubja peatusse. Enne peatust on langus koos kurviga ja tramm tuli mäest alla liiga suure kiirusega ning ei suutnud kurvi välja võtta ja paiskus koos järelvaguniga ümber. Selle tagajärjel sai hulga inimesi vigastada. Juhtvagun 44 kanti peale õnnetust koheselt maha kuid järelvagun 144 tehti korda ja jätkas sõitmist teiste vagunite taga. Kahjuks ei jäänud see õnnetus ainsaks. 5.aastat hiljem, 24.juulil 1965.aastal toimus samasuguse trammiga koosseisus 42+149 1.liinil Linnahalli kurvis järgmine paljude vigastatutega õnnetus kui taas paiskus kogu trammikoosseis ümber, kuid nüüd sai ka üks inimene surma. Õnnetuse põhjuseks oli taaskord liiga suur kiirus. Nii juhtvagun kui järelvagun kanti kohe peale õnnetust maha. Peale seda juhtumit kogunes kiiresti Trammitrusti ja Eesti raudtee peainseneride juhtimisel komisjon mis uuris õnnetusi ja jõuti järeldusele, et õnnetusi soodustas antud trammimudeli kõrgel asetsev põrand mis aitas kergelt kaasa kurvis ümberpaiskumisele. Otsustati kiiremas korras antud trammimudel liinitööst kõrvaldada ja selleks esitati kommunaalmajanduse ministeeriumile dokument millega paluti võimalikult kiiresti vanad trammid maha kanda ja asendada need uuemate moodsamate trammidega. Nii läks juba kõigest kaks aastat hiljem, augustis 1967 liinile viimane kodumaine tramm. Antud trammimudel asendati Ida-Saksamaalt toodud Gotha G4-61 mudeli trammidega.

    Oktoober 1970: Trammiliinide nr.2 ja nr.4 marsruut kesklinnas viidi A.Laikmaa tänavalt üle Maneeži tänavale.

    2015 - 2017: Ehitati uus trammiteelõik Majaka põik peatusest üle Peterburi tee Lennujaamani ja pandi käiku alates 01.09.2017 trammiliin nr.4 Tondi - Lennujaam.

    ....................

    Troll

    Liinide võrgustik

    Praegu tegutseb linnas neli trolliliini

    Liin №1 Mustamäe - Mustamäe tee - Kaubamaja (Avatud praegusel marsruudil 01.11.1977)
    Liin №3 Mustamäe - Sõpruse pst. - Kaubamaja (Avatud praegusel marsruudil 01.11.1977)
    Liin №4 Keskuse - Balti jaam (Avatud praegusel marsruudil 28.11.1992)
    Liin №5 Mustamäe - Balti jaam (Avatud praegusel marsruudil 25.08.1971)

    Suletud on viis trolliliini

    Liin №2 Mustamäe - Estonia (Käigus viimasel marsruudil 26.06.1969 - 30.11.2012, asendatud bussiliinidega nr.24 ja nr.24A)
    Liin №6 Väike-Õismäe - Kaubamaja (Käigus viimasel marsruudil 01.10.1983 - 31.12.2015, asendatud bussiliiniga nr.42)
    Liin №7 Väike-Õismäe - Balti jaam (Käigus viimasel marsruudil 11.05.1981 - 31.12.2015, asendatud bussiliiniga nr.43)
    Liin №8 Väike-Õismäe - Vabaduse Väljak (Käigus viimasel marsruudil 30.06.1982 - 31.03.2000, asendatud bussiliiniga nr.22)
    Liin №9 Keskuse – Kopli (Käigus viimasel marsruudil 28.11.1992 - 01.05.2017, asendatud bussiliiniga nr.72)

    Trolliliiklus algab liinidel 04:50 hommikul ja viimane troll läheb depoosse 00:42.

    Trollide infrastruktuur

    Koosneb ühest depoost - Paldiski maantee depoo, mis avati ametlikult 1973.aastal (kuid esimesed trollid paiknesid depoo territooriumil juba 1968.aastal!) ja seal asuvad trollide remonditöökojad ning haldushooned. Teenindab nelja trolliliini. Enne esimeste trollide saabumist depoosse seisid trollid aastatel 1965-1968 ajutises depoos Ädala tänaval. Varem on olnud ka depoo - Mustamäe teel, mis avati 30.detsembril 1982.aastal, kuhu esialgselt kavandati trammidepood, depoo suleti 2001.aastal.

    Mudelite nimekiri

    Praegusel ajal on linnaliinidel ekspluatatsioonis trollimark Solaris. Varem ekspluateeriti ka trolle Ziu-5, Škoda 9Tr, Ikarus 280.93, Ikarus 415.T1, Ikarus 412.82, JuMZ Т1, Škoda 14Tr ja Škoda 15Tr.

    Info ajaloost

    06.07.1965: Avati trolliliiklus, kui esimene troll hakkas sõitma liinil Teater Estonia – Hipodroom.

    Oktoober 2002: Trolliliiklus hakkas kesklinnas kulgema uuel marsruudil: Estonia puiestee - Kaubamaja tn. - Rävala puiestee - Teatri väljak - Estonia puiestee.

    Üldine info trollibusside ajaloost: Trolliliikluse ajalugu

    Lähemalt trolliliinide ajaloost: Trollibusside liinivõrgu väljakujunemine

    ______________________________________________________________________________________

    Company-carrier
    Tallinn Public Transport Co (TLT) was founded in 2012 by connecting Tallinn Bus Company and Tallinn Tram- and Trolleybus Company, which is municipal transportation company, which main purpose is serving public transport in Tallinn.

  • Timetables
  • Ticket information
  • Tram

    Construction of routes

    Today there is four tram routes.

    Route № 1: Kopli -- Kadriorg (Opened on current route 11.1953)
    Route № 2: Kopli -- Suur-Paala (Opened on current route 10.1970, renamed 01.05.2017)
    Route № 3: Tondi -- Kadriorg (Opened on current route 01.1957)
    Route № 4: Tondi -- Lennujaam (Opened on current route 01.09.2017)

    One tram route has been closed.

    Route № 5: Kopli -- Vana-Lõuna (service time: 28.10.2000 - 31.12.2003)

    Tram service starts at 04:50 in the morning and the last tram heads to depot center at 01:08.

    Tram infrastructure

    Consists of two depots. Vana-Lõuna depot and Kopli depot. Vana-Lõuna depot was opened in 1922 and until 1936 there was only petrol trams. In 1936, when the depot in Kadriorg was closed, from there transferred all electric trams in the depot Vana-Lõuna. The depot in Kadriorg existed from 1888 to 1936. Kopli Depot was opened in 1914. At Vana-Lõuna depot, there is tram repair shop, administration buildings and parking area. It services all four routes. There is also tram museum. The second, Kopli depot is smaller. It services only first and second tram route, here also trams pass service. The width of the rail is 1067 mm (42.007874 inches).

    Model list

    Currently, the city's lines are in operation trams brands CAF Urbos AXL, Tatra KT4D, Tatra KT4TMR, Tatra KT4TM, Tatra КТ6ТM. Earlier also exploited trams Tatra KT4SU, Tatrа Т4SU, various models German carriage-building plants Gotha, Lowa and produced in Tallinn trams, as well as horse tram.

    More about the history of tram lines:

    Horse tram

    24.08.1888 - 1918: Opened Narva road route. (Vene turg – Kadriorg). In May 1889, route was extended along Viru Street to Vana turg (Old market).

    September, 1888 - 1917: Opened Tartu road route. (Vene turg – Tartu road, Heeringa /Turu); extended in May 1889 along Viru street to Vana turg (Old market).

    March, 1901 - 1918: Opened Pärnu road route. (Vene turg – Jaani Street – Heinaturg /Freedom Square/ – Väike-Pärnu road. /Roosikrantsi/ – Suur-Pärnu road, railway crossing).

    Motorized and electrical trams № 1-5.

    Tram route № 1.

    13.05.1921 - 27.10.1925: Reopened motorized tram route without number Vene turg--Kadriorg, from July changed to Vene turg--Freedom Square.

    28.10.1925 – July, 1928: Reopened electrical tram route without number Freedom Square--Narva road--Kadriorg.

    July, 1928 – June, 1945: Electrical tram route Freedom Square--Narva road--Kadriorg.

    June, 1945 – December, 1948: Circle tram route without number Tondi – Tartu road – Kadriorg – Tondi.

    December, 1948 – May, 1949: Tondi - Kadriorg.

    May, 1949 – November, 1953: Tõnismägi - Kadriorg.

    November, 1953 - today: Kopli - Kadriorg.

    Tram route № 2.

    December, 1924 – October, 1927: Reopened motorized tram route without number Freedom Square – Tartu road, Lubja Street.

    October, 1927 – July, 1928: Opened electrical tram route without number Freedom Square – Tartu road, Lubja Street.

    July, 1928 – February, 1936: Electrical tram route Freedom Square – Tartu road., Lubja Street.

    February, 1936 – November, 1939: Electrical tram route №2/3 Tartu road – Pärnu road – Tondi (train stop).

    November, 1939 – June, 1945: Tartu road – Pärnu road – Tondi (train stop).

    June, 1945 – December, 1948: Circle route without number Tondi – Tartu road – Kadriorg – Tondi.

    December, 1948 - 1957: Tartu road - Tondi.

    March, 1962 – October, 1970: Kopli – Laikmaa Street - Ülemiste.

    October, 1970 - today: Kopli - Maneeži Street - Ülemiste, 01.05.2017 Ülemiste stop was renamed to Suur-Paala.

    Tram route № 3.

    November, 1921 - June, 1927: Reopened motorized tram route without number Vene turg – Freedom Square – Väike-Pärnu road – Suur-Pärnu road, railway crossing.

    June, 1927 - July, 1928: Motorized tram route without number Tartu road - Alevi Street.

    July, 1928 - December, 1935: Motorized tram route Vene turg - Alevi Street.

    February, 1936 - November, 1939: Electrical tram route №2/3 Tartu road – Pärnu road – Tondi (train stop).

    January, 1954 – January, 1957: Kadriorg - Tõnismägi.

    January, 1957 - today: Tondi - Kadriorg.

    Tram route № 4.

    September, 1915 – June, 1932: Opened Kopli tram route without number (from end of Kopli street to Telliskivi street), using first steam-carriage and after motorized carriages.

    June, 1932 – November, 1951: Motorized tram route Kopli - Balti Jaam and was labeled as route number 4.

    November, 1951 – November, 1953: Opened electrical tram route Kopli - Balti Jaam.

    July, 1955 – October, 1957: Ülemiste - Tõnismägi.

    October, 1957 – October, 1970: Tondi - Laikmaa Street - Ülemiste.

    October, 1970 - 19.10.2015: Tondi - Maneeži street - Ülemiste.

    19.10.2015 - 19.10.2015 - 31.08.2017: Tondi - Ülemiste jaam.

    01.09.2017 - today: Tondi - Lennujaam.

    Tram route № 5.

    28.10.2000 - 31.12.2003: Kopli - Vana-Lõuna.

    General information about tram history.

    24.08.1888: First konka started driving on route Vene turg — Narva road — Salongi (Weizenbergi) street — Liiva (Poska) street. Konka, also known as horse tram existed until 1918.

    September, 1915: Kopli trams have their own history. At 1915, there was living about 15 thousand people at this area. Russian-Balticum ship factory employees. Exactly this factory built tram route from their entrance to Telliskivi Street. In September, 1915 they started using steam trams on this route. More information about steam trams (in Russian): WIDE TRACK TRAMWAY ROLLING STOCK.

    13.05.1921: Reopened tram traffic in city center, by using motorized trams.

    28.10.1925: First electrical tram route was opened on Narva route.

    July, 1928: Tram routes were labeled with numbers for first time. The route numbers were №1, №2 and №3.

    October, 1931: Kopli tram route reconstruction to change the width of the track from 1524 to 1067.

    May, 1949: Turning around triangle was opened. It was first used by tram route 1, and it was the final station for route 3 since 1954. Triangle was removed in 1957.

    November, 1951: Tram route №4 (Kopli – Balti Jaam) was electrified, motorized trams drove until November, 1953.

    November, 1953: Kopli tram route was extended to Stalin / Viru square and route number 1 (Kopli-Kadriorg) was opened.

    July, 1955: Tartu road route was extended to Ülemiste.

    On March 12, 1960, a serious tram accident occurred in Tallinn, when from the Lasnamäe slope, tram line No. 4, consisting of 44 + 144, approached the Lubja stop. Before the stop there is a descent with a turn, and the tram went down the slope at too high a speed, could not withstand the turn and overturned along with the trailer car. As a result, several people were seriously injured. The head car 44 was withdrawn immediately after the accident, while the trailed car 144 was repaired and continued to run with other cars. Unfortunately, this accident was not the only one. Five years later, on July 24, 1965, a similar accident occurred with exactly the same tram, tram line No. 1, consisting of 42 + 149, overturned near the Gorhall, as a result of which this time one person died. The cause of the accident was again too high a speed. Both the head car and the trailed car were written off after the accident. After this incident, a commission headed by the chief engineers of the Tram Trust and the Estonian Railways quickly assembled to investigate the accidents and came to the conclusion that the accident was caused by the too high floor platform of this tram model, which made it easily overturned. It was decided to urgently remove this tram model from the operation of the line, and for this a document was submitted to the Ministry of Public Utilities with a request to remove the old trams as soon as possible and replace them with newer and more modern trams. Thus, only two years later, in August 1967, the last domestic tram entered the route. This tram model was replaced by the Gotha G4-61 trams from the East Germany.

    October, 1970: Tram routes №2 and №4 in city center were transferred from A. Laikmaa Street to Maneeži Street.

    A new section of tramway line from Majaka põik stop to the Airport has been built in 2015-17 and opened in 1.9.2017.

    ....................

    Trolleybuses

    Construction of routes

    Today there are four trolleybus routes in Tallinn.

    Route № 1: Mustamäe-Mustamäe road-Kaubamaja (Opened on current route 01.11.1977)
    Route № 3: Mustamäe-Sõpruse Avenue-Kaubamaja (Opened on current route 01.11.1977)
    Route № 4: Keskuse-Balti Jaam (Opened on current route 28.11.1992)
    Route № 5: Mustamäe-Balti Jaam (Opened on current route 25.08.1971)

    Five trolleybus routes have been closed.

    Route №2 Mustamäe - Estonia (Service time in the last view 26.06.1969 - 30.11.2012, replaced with bus routes №24 and №24A)
    Route №6 Väike-Õismäe - Kaubamaja (Service time in the last view 01.10.1983 - 31.12.2015, replaced with bus route №42)
    Route №7 Väike-Õismäe - Balti Jaam (Service time in the last view 11.05.1981 - 31.12.2015, replaced with bus route №43)
    Route №8 Väike-Õismäe - Vabaduse Väljak (Service time in the last view 30.06.1982 - 31.03.2000, replaced with bus route №22)
    Route №9 Keskuse – Kopli (Service time in the last view 28.11.1992 - 01.05.2017, replaced with bus route №72)

    Trolleybus traffic begins at 04:50 in the morning and the last trolleybus heads to depot at 00:42

    Trolleybus infrastructure

    There is only one depot on Paldiski road, which was opened in 1973 (however, the first trolleybuses were located on the territory of the depot in 1968), there is repair shops and administrative buildings. Services four routes. From 1965 to 1968, trolleybuses were located in a temporary depot on Ädala Street. There was another depot, which was opened at 30.12.1982. It was located on Mustamäe road. First, it was planned as tram depot. It was closed in 2001.

    List of models

    Currently, the city's lines are in operation trolleybuses brands Solaris. Earlier also exploited trolleybuses Ziu-5, Škoda 9Tr, Ikarus 280.93, Ikarus 415.T1, Ikarus 412.82, JuMZ Т1, Škoda 14Tr and Škoda 15Tr.

    Information about history

    06.07.1965: Trolleybus traffic was opened, when the first trolleybus started to drive on route Theatre Estonia-Hippodrome.

    October 2002: Trolleybus traffic in the city center began to take a new route: Estonia puiestee - Kaubamaja tn. - Rävala puiestee - Teatri väljak - Estonia puiestee.

    General information about trolleybus history: History of trolleybuses

    More information about trolleybus routes: Formation of trolleybus routes



    Ссылки

    Tallinna Linnatranspordi AS
    http://www.tallinnlt.ee/
     

    Городской транспорт Таллинна

    Активные фотографы города

    1-е место: Voldemar — 513 фото
    2-е место: moles — 388 фото
    3-е место: Ааре Оландер — 338 фото

    Полный список фотографов

       

    Случайное фото



    Новые фотографии