TransPhoto

Фотографии публикуются на сайте как есть и не имеют цели продвижения какой-либо политической и/или идеологической позиции.

Материалы предоставляются пользователями и не являются отражением мнения администрации сайта.

Закрыть
Санкт-Петербург, ЛВС-86К № 1088
  Санкт-Петербург ЛВС-86К № 1088  —  маршрут 25
Бухарестская улица

Автор: Kostya · Санкт-Петербург           Дата: 23 мая 2014 г., пятница

Статистика

Опубликовано 15.06.2016 21:52 MSK
Просмотров — 699

Подробная информация

Санкт-Петербург, ЛВС-86К № 1088

Локация:СПб ГУП «Горэлектротранс»
Депо/Парк:Трамвайный парк № 1
С...:10.2011
Модель:ЛВС-86К
Построен:08.1993
Заводской №:1329
Текущее состояние:Перенумерован/передан в пределах города (03.2015) Не эксплуатируется
Назначение:Пассажирский
Примечание:До 10.2011 — ТП-3, 3093; до 01.2003 — ТП-4, 4033. С 03.2015 — ТП-3, 3478
С постройки с учебной кабиной
На заводской табличке дата постройки 07.93. Бортнадпись: построен 23.08.93
Первоначально бело-синий с рекламой сигарет Rothmans
С мая по июля 2019 г. выпускался с площадки № 2 (Средний пр. 77)

КВР ЦКР 03.2015 г, учебная кабина разоборудована

Комментарии · 17

16.06.2016 18:44 MSK
Ссылка
Фото: 980
Interesting, again with type name "LVS 86" written on. There seems to be some logo or such, as well on the right side. What is it?
0
+2 / –2
16.06.2016 20:18 MSK
Ссылка
Фото: 2
Цитата (Katinka, 16.06.2016):
> Interesting, again with type name "LVS 86" written on. There seems to be some logo or such, as well on the right side. What is it?

Where exactly?

By the way, the LVS-86s in the southern tram network are nowadays used mainly on route 49, which for the most part of it overlaps with route 25. Route 25 and the other routes of Tram Park 1 (16, 43, 45, 62) now mostly use newer moder such as LM-99AVN (known as "bees") and futuristic-looking LVS-2005 and LM-2008. Route 25 mainly uses articulated LVS-2005s.
+1
+2 / –1
16.06.2016 20:55 MSK
Ссылка
Фото: 980
It is located in the middle under the window. Left from that some text. Indeed, I notice there is a continous change of tram fleet in the city...
+1
+2 / –1
16.06.2016 21:22 MSK
Ссылка
Фото: 2
Цитата (Katinka, 16.06.2016):
> It is located in the middle under the window. Left from that some text. Indeed, I notice there is a continous change of tram fleet in the city...

Unfortunately I don't know; maybe someone from St Petersburg can say what it is?

Цитата (Katinka, 16.06.2016):
> Indeed, I notice there is a continous change of tram fleet in the city...

Yes, there is. But unfortunately it is not easy to replace all old trams that had not been replaced for decades. That is why most tram routes outside the city centre still use old LVS-86s. However, newer (and overhauled) trams slowly but surely increase in number, which is surely a positive change.

Maybe in the near future (it is still unknown when exactly) the eastern tram network (routes 8, 10, ad 64) will be given to a private investor who is obliged to buy and use 25 five-section and three-section versions of a Belarusian-Swiss tram Stadler Metelitsa:
http://transphoto.ru/photo/789245/
http://transphoto.ru/photo/783288/

But this is still not certain, especially as to when exactly this will happen.
0
+1 / –1
16.06.2016 22:33 MSK
Ссылка
Фото: 980
Thank you very much for the extensive information, I read that this city once had worlds biggest tram system, which has been reduced to a big extent. It is interesting, where the future leads to!
0
+1 / –1
17.06.2016 00:07 MSK
Ссылка
Славик · Гамбург
Фото: 41
Цитата (Katinka, 16.06.2016):
> It is located in the middle under the window. Left from that some text.

If you mean that small round thing almost in the middle, that's the power connection socket. If such tramcar gets joined to a EMU set as a guided unit, you have to connect both tramcars through these sockets in order to transmit 550V power supply from one tramcar to another; otherwise you'd have to put _both_ pantographs up to the overhead line. Try to figure it out here:
http://trams.ru/ph.php?pid=19721
http://trams.ru/ph.php?pid=3943

The thin cable that hangs between the roof edges of the two joined tramcars only transmits the electronic commands.

Just in case you're wondering what's that thing just above the «ЛВС_86» sign is, that's a handle for holding yourself while you're standing on the bumper washing the front window.
+1
+3 / –2
17.06.2016 01:35 MSK
Ссылка
Александр Лосев · Санкт-Петербург
Фото: 12
Как раз таки наоборот. ВВ кабель наверху, низковольтный внизу.
+3
+3 / –0
17.06.2016 01:52 MSK
Ссылка
Славик · Гамбург
Фото: 41
Спасибо за поправку.

Correction: The high voltage runs through the thinner cable above, the socket under the front window is for the controls connection.
+1
+2 / –1
17.06.2016 08:27 MSK
Ссылка
Фото: 980
Thank you, it is interesting. Different than Tatra and any other I know
0
+1 / –1
17.06.2016 17:55 MSK
Ссылка
Сергей Мурашов · Санкт-Петербург
Фото: 2385
Начиная с ЛМ-68 на ленинградских трамваях не было никакой эмблемы завода, эти змблемы тогда вышли из моды. Этой моде ЛМ-68, ЛМ-68М, ЛВС-86 и ранние ЛВС-97 обязаны тем, что у них визуально пустая морда. Небольшие логотипы ПТМЗ появились лишь на ЛВС-2005, а на ЛМ-68М2 Ретро место логотипа завода заняла роскошная старая эмблема ГЭТа (ибо завода-изготовителя у трамвая можно сказать и нет, он на коленке склёпан:)
+2
+2 / –0
17.06.2016 18:05 MSK
Ссылка
Максим Ляденко · Санкт-Петербург
Фото: 14
Логотип завода наносился на все модели.
+3
+3 / –0
17.06.2016 19:11 MSK
Ссылка
Сергей Мурашов · Санкт-Петербург
Фото: 2385
Цитата (Максим Ляденко, 17.06.2016):
> Логотип завода наносился на все модели.

В каком месте?
+1
+1 / –0
17.06.2016 19:20 MSK
Ссылка
Максим Ляденко · Санкт-Петербург
Фото: 14
+1
+1 / –0
17.06.2016 20:06 MSK
Ссылка
Фото: 980
Zitat (Максим Ляденко, 17.06.2016):
> Например: http://trams.ru/ph.php?pid=13580

This is - logo Leningrad/St. Petersburg tram factory ??
0
+1 / –1
17.06.2016 22:15 MSK
Ссылка
Сергей Мурашов · Санкт-Петербург
Фото: 2385
Цитата (Katinka, 17.06.2016):
> This is - logo Leningrad/St. Petersburg tram factory ??

Yes. http://transphoto.ru/photo/137820/ Но я имел в виду снаружи и капитально, как на ЛМ-49 или ЛМ-57, а не на заводской табличке или небольшом малозаметном трафарете на юбке трамвая. Кстати, на фото эмблема ЗРГЭТ, а не ПТМЗ. Эиблема ПТМЗ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ru/9/97/PTMZ.PNG . ВАРЗ и ЗРГЭТ - советские названия завода, ПТМЗ - российское название (информация о названиях и эмблемах разумеется для Катинки, а не для Максима, который знает об этом лучше всех нас:)
+1
+1 / –0
18.06.2016 00:28 MSK
Ссылка
Максим Ляденко · Санкт-Петербург
Фото: 14
Цитата (Сергей Мурашов, 17.06.2016):
> ЗРГЭТ

ЗРГЭТ/ЛТТЗ.

Цитата (Сергей Мурашов, 17.06.2016):
> Но я имел в виду снаружи и капитально

Было и так: http://transphoto.ru/photo/480899/
+1
+1 / –0
18.06.2016 00:58 MSK
Ссылка
MirZz · Санкт-Петербург
Фото: 121
На 99 тоже было между кабиной и салоном http://transphoto.ru/photo/144068/
+1
+1 / –0

Ваш комментарий

За обсуждение политики будет выноситься бан на 1 месяц и более.
Вы не вошли на сайт.
Комментарии могут оставлять только зарегистрированные пользователи.