TransPhoto

Фотографии публикуются на сайте как есть и не имеют цели продвижения какой-либо политической и/или идеологической позиции.

Материалы предоставляются пользователями и не являются отражением мнения администрации сайта.

Закрыть
Идар-Оберштайн, Krupp/Uerdingen/AEG № 1
  Идар-Оберштайн Krupp/Uerdingen/AEG № 1 
2 busses (No. 1-2) Trolleybus-operation: 1932-1969-

Автор: Schlangenbad · Майнц

Статистика

Опубликовано 09.08.2010 01:12 MSK
Просмотров — 1178

Подробная информация

Идар-Оберштайн, Krupp/Uerdingen/AEG № 1

Депо/Парк:Троллейбус
Модель:Krupp/Uerdingen/AEG
Построен:1931
Текущее состояние:Списан (1949)
Назначение:Пассажирский

Комментарии · 1

15.03.2016 19:01 MSK
Ссылка
Нет фотографий
The full name of this trolleybus, according to a number of sources, is (Krupp)/Uerdingen/AEG, though the assemblage was carried out in Waggonfabric Uerdingen. Krupp is the factory where the chassis was built. There were two modifications, but in general it would be better to summon them both into one. Trivia:
- production years: 1930-1931
- only 4 machines were manufactured.
- operation: 2 in Mettmann–Gruiten (No. 1-2) and 2 in Idar-Oberstein(No. 1-2). The Oberstein trolleybus body was smaller (appr. a meter) than the Mettman-Gruiten and it had only one entrance door, the interior also was a bit different.
- the Idar-Oberstein vehicle had its' steering on the right side!
- please, correct the motor capacity, as it never had a four-motor drive, only a single 89 KW/h AEG motor, which was initially designated for a tram.
- contact me, if you wish to know more about this trolley-bus or have any information regarding it to share with me!

Best regards!
0
+0 / –0

Ваш комментарий

За обсуждение политики будет выноситься бан на 1 месяц и более.
Вы не вошли на сайт.
Комментарии могут оставлять только зарегистрированные пользователи.